לינקדאין היא רשת חברתית מובילה המתמחה בפעילות עסקית .המונה מעל 590 מיליון משתמשים ומתוכם כ  1,500,000 בישראל. פעילות בלינקדאין מהווה כלי משמעותי למיתוגכם האישי והמקצועי,אמצעי לחיפוש משרה, רשת שתסייע לכם לאתר לקוחות, לרקום שיתופי פעולה ולהרחיב את המעגל העסקי.
הציר המרכזי לפעילותכם ברשת לינקדאין הוא הפרופיל האישי  ולכן חשיבות מילויו הנכון גבוהה בהרבה משאר הרשתות החברתיות. ללינקדאין מנוע חיפוש מתקדם המאפשר למצוא אתכם או לכם לחפש אנשי עסקים אחרים באמצעים מתקדמים. מילוי נכון של הפרופיל הוא צעד משמעותי בפעילותכם ברשת לינקדאין. כיוון שהחיפושים הם עם מילות מפתח באנגלית מומלץ לכתוב את הפרופיל באנגלית או לפחות לשלב בין אנגלית לעברית. השלבים הבאים יעזרו לכם לעשות את זה נכון.

פרופיל ב Linked In

הפרופיל שאתה בונה ב Linked In הוא ליבת הפעילות שלך ברשת זו. יש למלא את מירב הפרטים בפרופיל האישי באופן קורקטי ומדוקדק.כמובן ללא שגיאות ובצורה רהוטה ומדויקת. לנוחותכם מסומן לכם כמה אחוזים מתוך הפרופיל שלכם מלאים,עליכם לשאוף כמובן ל 100% מילויו.הקפדה על פרופיל מלא תתרום קודם כל לתדמיתכם המקצועית,תשקף את התייחסותכם הרצינית וכן תעלה את סיכוייכם להיות מאותרים בחיפושים במנוע של LinkedIn (טוב גם מבחינת קידום אתרים באינטרנט).להלן כמה הדגשים למילוי נכון ומועיל של פרופיל ה LinkedIn

כתובת פרופיל ה LinkedIn

כתובת הפרופיל שלך צריכה להראות למשל כך: http://il.linkedin.com/in/seotouch . על תפספס את ההזדמנות לשלב את שמך בכתובת ה URL. או הבלטת שם/מותג. כדי לעשות זאת לך לפרופיל והקש "עריכת פרופיל" ומשם ל- "פרופיל ציבורי",שם יש להקיש "עריכה" .ושוב "עריכה" בראש הדף כדי להגיע ל"your public profile URL".שם יש להדפיס את שמך המלא ללא רווחים ואז לחץ "set address".אם הכתובת כבר תפוסה נסה עם נקודה בין השם פרטי למשפחה.
עריכת URL בלינקדאין

כותרת

הכותרת שתוצג אצלך תהיה העבודה האחרונה שציינת שעבדת בה אלה אם כן תשנה זאת באופן ידני.עדיף למתג את עצמך לפי העבודה שאתה רוצה להשיג או העיסוק בו אתה רוצה להתמקצע

Summery

הסיכום יכלול פיסקה קצרה של ניסיונך המקצועי ואת מומחיותך במיוחד כדאי להדגיש את המידע שרלוונטי למטרות הנוכחיות שלכם (העבודה שאתם חפצים לקבל,סוג הקשרים שברצונכם לטפח,סוג הלקוחות שאתם מעוניינים לתת להם שירות וכד'). את החלק זה אפשר בהחלט לתבל ביכולות האישיות שלכם,ובמה שמייחד אתכם כמו גם התמחויות מיוחדות,פרסים שקיבלתם ועוד. בפסקה שנייה הגדירו את שאיפותיכם המקצועיות כדי שמטרותיכם יהיו מובנות.

ניסיון

מומלץ שתכניסו כל משרה אפשרית שהייתה לכם שהיא עדיין רלוונטית או למשרה הנוכחית שלכם או לעבודה/עסקים שאליהם אתם חותרים.הדרך הפשוטה ביותר לעבור אחר השדות המובנים בפרופיל ולמלאם עד תום. מומלץ מאוד ובמידה ויש לכם לצרף תמונות, סרטונים או מצגות.

מילות מפתח

כדאי שלאורך כל הפרופיל שלכם בלינקדאין תפזרו בטקסט במילות מפתח רלוונטיות כיוון שמעסקים ועושי עסקים פוטנציאליים ישתמשו בלינק אין כמנוע חיפוש חכם.לצורכי קידום הפרופיל בגוגל נהגו כמו בחוקי קידום אתר – הבליטו מילת מפתח אחת בצורה דומיננטית במיוחד. רצוי מאוד שמילת מפתח זו תופיע גם בכותרת. אם תנהגו כך תקבלו דרוג גבוה יותר לביטויי/ביטויים הללו במנוע לינקדאין – אם תופיעו בתוצאות ראשונים או שניים תקבלו חשיפה והזדמנות לפני אחרים.

קישורים לאתרי אינטרנט

LinkedIn מאפשרת לך להכניס לפרופיל שלושה קישורים לאתרי אינטרנט.כדאי שתכניס את הבלוג,אתר בבעלותך ואולי פרופיל הטוויטר שלך.במקום להשאיר את הכותרת לכל קישור כמו שהיא בברירת המחדל הכניסו לקישור את הכותרת המתאימה ושפרו בכך את הדרוג בגוגל. למשל במקום הכותרת הלקונית "האתר שלי" המופיעה כברירת מחדל בפרופיל הכנס את הכותרת הממשית של כל קישור כך שכל קישור יהיה מזוהה עם הכתובת שלו.