כולנו רוצים לפתח קשרים, כאלו שיקדמו אותנו. ה “חברים” המוכרים לנו מפייסבוק נקראים בלינקדאין- קשרים (Connection) וכמו בחיים, גם בלינקדאין יש יתרונות בלהיות עם הקשרים הנכונים.

בין אם אתה בלינקדאין למטרות שיווק , עדכון מקצועי או חיפוש עבודה/עובדים, הדרך שלך להשפיע מתחילה באיכות וכמות הקשרים שתיצור.

אילו סוגי קשרים יש בלינקדאין

קשרים מדרגה ראשונה 1st-degree connections

אם הסכמת לבקשה לקשר ממישהו או הוא הסכים להזמנה שלך, אתם הופכים לקשר ממדרגה ראשונה.

אפשר ליצור מכסימום 30,000 קשרים מדרגה ראשונה בלינקדאין.

ל 1st-degree connections אפשר לשלוח הודעה אישית שזה אחד היתרונות (או החסרונות) הכי גדולים.

אם לא הוגדר אחרת (בפרופיל פרימיום), רק 1st-degree connections רואים את פרטי ההתקשרות אחד של השני. (אימייל, טלפון או כל מה שבחר הפרופיל לרשום)

1st-degree connections יראו בפיד החדשות שלהם את הפוסטים אחד של השני.

 

קשרים מדרגה שניה 2nd-degree connections

אם עשית connect עם מישהו והוא אישר לך (נקרא לו לשם המחשה- A), כל מערכת הקשרים (מדרגה ראשונה) ש A יצר, הופכת להיות עבורך קשר מדרגה שניה.

למעשה הם ואתה חולקים עכשיו מכר משותף (את A) ולכן הם “חברים של חבר”.

בזכות ההיכרות המשותפת עם A אתה יכול לשלוח להם בקשה לקשר.

אל קשרים מדרגה שניה לא ניתן למשל לשלוח הודעה (אלא לאחר שהם מאשרים אותך כקשר מדרגה ראשונה).

הם גם לא יראו את הפוסטים שלך אלא במצב בו קשר מדרגה ראשונה שלך עשה לייק, שיתף או הגיב לפוסט שלך.

מתי כן אפשר לשלוח הודעות לקשר מדרגה שניה:

אם יש לך לינקדאין פרימיום ואז תוכל לשלוח 5-30 הודעות אישיות בחודש (כמות ההודעות תלויה בסוג הפרימיום).

אם הגדרת בלינקדאין פרימיום שהפרופיל שלך פתוח לתקשורת מול כל אחד.

קשרים מדרגה שלישית 3rd-degree connections

האנשים שהם קשר של האנשים מדרגה שניה שלך.

עוקבים

אנשים שבחרו לעקוב אחרי הפרסומים שלך (בכפוף להגדרות פרטיות שהגדרת). בניגוד לקשרים מדרגה ראשונה ,אין הגבלה על מספר העוקבים שיש לך.

חברים באותה קבוצה

חברים בקבוצה משותפת נחשבים לחלק מרשת הקשרים שלך ויראו חלק מהפרופיל שלך. תוכל לשלוח להם או לקבל מהם הודעה. זה יתבצע מתוך ממשק הקבוצה או ישירות דרך הפרופיל.

חברי לינקדאין מחוץ לרשת שלך

כל מי שלא נמצא בקטגוריות כאן. חלק מהמידע עליהם מוגבל ולא תדע על קיומם (הם לא יעלו בתוצאות החיפוש שלך).

חשוב להדגיש שהמידע שלינקדאין תחשוף לגביך ומידת היכולת ליצור איתך קשר יהיו כפי שרשום כאן אך תלויות גם בהגדרות האישיות שאנשים בוחרים לשנות אצלהם ב –  Privacy & settings

עד כמה להרחיב את מעגל הקשרים בלינקדאין?

האם לאשר כל בקשה לקשר? האם כדאי ליצור הרבה connections?  תלוי באיזה כובע אתה נמצא בלינקדאין

1. כתיבה וקריאה של פוסטים

אם אתה רוצה לטפח אוטוריטה  באמצעות כתיבת פוסטים , הרבה קשרים מדרגה ראשונה יסייעו להגברת החשיפה אך במקרה זה מומלץ שתיצור קשרים בעיקר סביב קהל היעד שלך.

בדומה לפייסבוק, גם לינקדאין מציגה את הפוסט רק לאחוז מסוים מהקשרים שלנו.

ככל שיש לנו יותר קשרים כך תורחב באופן מסוים החשיפה הראשונית לפוסט.

הרחבה משמעותית בחשיפת הפוסט שלך תקרה כשאנשים יגלו עניין בפוסט, יבצעו engagements.

תגובות,שיתופים ולייקים של קשרים מדרגה ראשונה יגרמו ללינקדאין להרחיב את החשיפה ליותר אנשים מקשר ראשון שלך ובמקביל גם למעגל השני.

אדם שביצע engagement יוביל לכך שגם הקשרים שלו יראו את הפוסט שלך.

אם אחת המטרות המרכזיות שלך בלינקדאין היא לייצר אוטוריטה מקצועית ע”י כתיבת פוסטים, טוב תעשה אם תבנה קשרים עם אנשים שהמידע עשוי להיות מעניין ורלוונטי עבורם. גם כי יש יותר סיכוי שהם יגיבו למידע שפרסמת וגם כי מערכת הקשרים שלהם שקרוב לוודאי רלוונטית עבורך תחשף אף היא לפוסט שלך.

לא כדאי לבזבז את מכסת החשיפות הראשונית שלינקדאין מקצה עבורך על קהל אדיש.

הרלוונטיות של הקשרים שלך תשפיע גם בכיוון ההפוך – המידע שתראה בפיד החדשות שלך.

התכנים שיוצגו לך בפיד הם פוסטים שפרסמו הקשרים שלך, הדפים והקבוצות שאתה עוקב אחריהם וכן פוסטים של קשרים מדרגה שניה שקשרים שלך עשו להם לייק/תגובה/שיתוף.

ככל שתקיף את עצמך בקשרים מהענף תעלה את הסיכוי למידע שמעניין אותך. כמובן שניתן לעשות תמיד – Unfollow לאדם זה או אחר.

2. חיפושי עובדים ,עבודה או הזדמנויות עסקיות

בין אם לצורך איתור לקוחות פוטנציאלים , שיתופי פעולה או חיפוש עובדים או עבודות, הרחבת קשרים תהיה הצעד הנכון וכאן הכמות בהחלט תהיה לטובתך. גם כאן חשוב להרחיב מעגלים עם האנשים ה”נכונים” אך הרבה פחות, לכמות יש כאן משקל רב יותר.

קשרים מדרגה ראשונה יוצרים יותר קשרים מדרגה שניה ושלישית והם אלו שיעלו בתוצאות החיפוש בחיפושים שאתה תעשה או כשאחרים יחפשו אותך.

לינקדאין מציגה לכל אחד תוצאות שונות לפי האנשים הנמצאים במעגלי הקשר שלו ואינה מציגה כלל את האנשים שהם מחוץ לרשת שלך.

עם קשרים באות….

אתה לא חייב לאשר כל קשר, אתה יכול למחוק קשרים, לבחור לא לעקוב, רק דבר אחד אי אפשר לסנן – פניות אישיות. קשר מדרגה 1 יכול לפנות אליך ואתה עליו. לחלק זה מהווה יתרון ולאחרים…מקור ל”הצקות” עם הרבה פניות שיווקיות.