איך כותבים פרופיל לינקדאין מנצח
פרופיל לינקדאין איכותי הוא סוג של כרטיס ביקור האומר לא מעט עליך. העדר פרופיל אומר גם כן…
חבל לפספס את הפוטנציאל שיש לרשת חברתית שהיא כולה לעסקים עם 660 מיליון משתמשים(אוקט’ 2019), מתוכם 1,500,000 חברים מישראל. בלינקדאין אפשר למצוא עבודה או לגייס עובדים, לעשות שיתופי פעולה, להתעדכן במה שחם בענף וכמובן למצוא לידים חדשים. כדי לקחת חלק בכל הטוב הזה את/ה חייב/ת שיהיה לך פרופיל אישי שיעשה לך שירות טוב.
אז אם כבר פותחים פרופיל, ואם הוא גם מופיע בתוצאות החיפוש של גוגל, להלן טיפים איך לבנות פרופיל לינקדאין מקצועי.
1. תמונת פרופיל בלינקדאין
כשיוצרים פרופיל לינקדאין חשוב להקפיד על העלאת תמונת פרופיל טובה. לפי לינקדאין, על פרופיל עם תמונה לוחצים 14 פעמים יותר מאשר על אחד ללא תמונה. קשה לפתח יחס אוהד לפרופיל עם אווטר אפור ומצד שני פנים ברורות מעודדות התחלה של תקשורת.
חשוב לבחור תמונה עדכנית שלך , ברזולוציה טובה ובתקריב כלומר שהראש יתפוס מעל 60% מהתמונה. מומלץ שהתמונה תהיה על רקע שקט שיאפשר להתמקד בפנים. כדאי שהלבוש שאיתו תיראה יהיה לבוש עבודה טיפוסי שלך ושהבעת פניך תשדר את מה שברצונך לשדר בעת עסקים. את התמונה אפשר להעלות ולמקם על-ידי לחיצה על העיגול מעל השם שלך בפרופיל, גודל תמונת פרופיל בלינקדאין : 300*300 בפורמט PNG או JPEG. עוד על טיפים איך לבחור תמונה מוצלחת ללינקדאין
2. תמונת רקע לפרופיל
באפשרותך להוסיף תמונת רקע רוחבית לדף הפרופיל ולהפוך את הפרופיל לכזה שזוכרים יותר. באמצעות תמונה רוחבית אפשר להעביר מסר, לשדר אווירה או רגש ולפעמים קצת לשקף מה חשוב לך. אבל גם אם אין לך תמונה רוחבית זה ממש לא קריטי, די מקובל גם לא לשים תמונה כזאת.
3. Headline
שורת הכותרת מתחת לשם שלך למעשה מסכמת מי את/ה, בולטת מאוד וחשוב לנסחה בחכמה. שורה זו מורכבת מטקסט חופשי או מהגדרת התפקיד ומקום העבודה שלך. מה לכתוב? זה תלוי אם אתה שכיר בארגון או עצמאי, מחפש לקוחות או אולי עבודה ובכלל גם תלוי בסוג העיסוק שלך ואם אתה רוצה להפגין יצירתיות או דווקא תיאור סולידי.
אפשר לנסח ב Headline טקסט חופשי (בעברית או באנגלית) כזה שימשוך את העין , אף אחד לא קבע שה TITLE יציין רק את הגדרת תפקידך. אפשר למשל לנסח טקסט יצירתי שמייחד אותך כמו למשל איך את/ה רואה את התפקיד שלך (לדוגמא: ” Helping brands grow faster”), למה את/ה עושה מה שאת/ה עושה וכו’. טקסט חופשי שכיח במקצועות השיווק והייעוץ שבהם יש עניין ליצור בידול ולהפגין יצירתיות ומגע אישי מושך את העין. גם מקצועות כמו נדלן וביטוח יעשו בזה שימוש כדי להרוויח זמן מסך והגדלת הסיכוי להקלקה. זה במידה רבה תלוי הענף בו עוסקים.
כברירת מחדל (אם לא מנסחים טקסט חופשי), לינקדאין תיקח את הגדרת ה TITEL שרשמת ואת מקום העיסוק שלך ותציג זאת ב Headline.
שדה Title מאפשר לדעת מה התפקיד שלך. אפשר להשתמש בהגדרות התפקיד המובנות שמציעה לינקדאין (באנגלית) ,אפשר כתוב טקסט חופשי, אפילו בעברית ואפשר גם וגם.
הגדרות התפקיד המובנות שמציעה לינקדאין משמשות את האלגוריתמים של לינקדאין והן גם אלו שמוצעות בחיפושי מנוע החיפוש הפנימי של לינקדאין לאיתור אנשים. לכן להערכתי, אם רוצים להקל על איתורכם, עדיף לכלול את הגדרות התפקיד שמציעה לינקדאין בשורת ה Headline.
אם כבר משתמשים בשדות המובנים של לינקדאין, כדאי לבדוק את כל האפשרויות המוצעות ולא למהר ולסמן את הגדרת התפקיד הראשונה שנראית רלוונטית. דוגמא להגדרות תפקיד מגוונות :
Human Resources Manager , Executive Manager Human Resources, Human Resources Team Lead וכדו’
4. Contact info
באזור פרטי קשר תוכל/י לספק מגוון דרכים ליצור איתך קשר. אפשר למלא את כל השדות כולל אימייל ונייד ואפשר לבחור עד כמה רוצים להיות נגישים לפניה ישירה. אפשר להציג 3 אתרי אינטרנט שקשורים אליך למשל אתר החברה שלך, בלוג פרטי ועוד. אפשר לרשום מילת מפתח משמעותית המקשרת לאתר (במקום סתם “אתר החברה”). עושים זאת כך: לחצו על הגלילה ובחרו “other” ואז הקלידו את הביטוי הרצוי לכם בעברית או באנגלית.
5. איך ליצר קישור אל דף החברה בלינקדאין
אחרי הגדרת תפקיד והתעשייה (Industry), יש למלא את שם החברה שלך. אם יש לחברה דף בלינקדאין , אפשר לקשר אותו לדף החברה שלך בלינקדאין. ידרשו שתי הקלקות.
יש לרשום ברובריקת “חברה” את שם החברה כפי שמופיעה בדף לינקדאין. אם זה מאויית נכון שם הדף יקפוץ באפשרויות ועליך לסמנו.
בהמשך יש לפרט מה עשית בחברה, על מה היית אחראי/ת וכו’. בדומה למה שנהוג לרשום בקורות החיים.
6. תקציר Summary
זוהי פסקה חשובה מאוד וממש מומלץ להשקיע בה (ומדהים כמה מדלגים עליה). Summary הוא המקום לכתוב בטקסט חופשי את הסיפור שלנו ולא רק לפרט רשימת מיומנויות או מקומות עבודה.
כאן אפשר לספר מדוע מה שאנחנו עושים חשוב, מה היתרונות שלנו, מה אנחנו רוצים לספר לכולם וכו’. זה המקום לרגש, להרשים וליצור בידול.
יש לקחת בחשבון שלינקדאין יציג את שתי השורות ראשונות מתוך הטקסט (ואז “קרא עוד”) כך ששורות אלו במיוחד צריכות לעורר רצון להמשך קריאה.
מומלץ לשלב תיאורים ייחודיים ורעננים ופחות להשתמש במילים שהפכו לנדושות כדוגמת ‘specialised’, ‘leadership’, ‘focused’, ‘strategic’, ‘experienced’, ‘passionate’, ‘expert’, ‘creative’, ‘innovative’.אילו ביטויים שמרוב שמשתמשים בהם כוחן נשחק. בכל חודש ינואר מפרסמת לינקדאין רשימה כזאת.
7. איך עורכים את כתובת ה URL של הפרופיל
ניתן לערוך את כתובת ה URL של הפרופיל שלך כך שתהיה שיווקית יותר או קלה לזכירה. למשל: http://il.linkedin.com/in/vardashalom .
מתוך הפרופיל יש קישור ל- Edit public profile & URL יש להקיש על זה.
לפרופיל והקש “עריכת פרופיל” ומשם ל- “פרופיל ציבורי”,שם יש להקיש “עריכה” .ושוב “עריכה” בראש הדף כדי להגיע ל”your public profile URL”. לחיצה שם תאפשר לשנות את כתובת הURL (לוחצים על העיפרון ומשנים)
8 המלצות בלינקדאין
המלצות איכותיות עושות רושם טוב, בעיקר אם הן מאנשים משמעותיים כמו מעסיקים, לקוחות, קולגות או מרצים. בינינו, מי מאיתנו לא מחפש קצת חיזוקים וחוות דעת כדי לגבש דיעה.
כיוון שפרטים רבים במילוי ההמלצה בלינקדאין הם מובנים, אנשים נוטים למלאם ברצינות רבה ובאמינות גבוהה מה שהופך את ההמלצות בלינקדאין לגורם אמין. קראו כאן – איך ממלאים המלצות בלינקדאין .
9 Skills
מיומנויות (Skills) מתפקדות כמו מילות מפתח ומאפשרות לחזק את הפרופיל שלך עם מיומנויות שברצונך להדגיש למנועי החיפוש ולאנשים. סקילס הן תוספת מילות מפתח המחזקת את מה שרשמת ב headline (או במקום אם בחרת לכתוב שם נוסח אחר).
רצוי מאוד לבחור בקפידה כמות מדודה של SKILLS (יותר מדיי הופך לא אמין). חשוב לבחור את אלו המדויקות לך. אפשר לרשום בעברית או בטקסט חופשי מיומנויות מסוימות אך רצוי לבדוק את השדות שלינקדאין מציעה (כאמור הזדמנות לאלגוריתם של לינקדאין לזהות זאת גם).
אנשים עשויים להצביע (endorse) על מיומנויות שרשמת אם הם רואים לנכון, זה גם נותן סוג של חיזוק להיותך כזה/כזאת. אפשר לעשות endorsement לאחרים וזה בד”כ מעודד אותם לעשות גם לך.
כאשר יתחילו לבצע לך Endorsement, כדאי לנהל את זה באופן שישקף את פעילותך ע”י בחירה אילו מהחיזוקים להציג ואילו להסתיר כך שלא יווצר מצב בו מיומנות מרכזית שלך תקבל דווקא מעט endorsements ומיומנות שולית יותר תקבל הדגשת יתר.
פרטים בפרופיל – הכל או לא כלום
בדיוק כשם שיש נורמה איך להגיש קורות חיים מרשימים, כך פרופיל לינקדאין- מידע מלא בתוך הפרופיל מעיד על התייחסות רצינית ומכבדת.
לינקדאין יצרה שדות מובנים למילוי פרטים כמו Title, Industry ,Skills, Company name, Education. שדות אלו ואחרים כמו “תחומי עניין” מהווים מילות מפתח שמשמשות לצורך איתור ומיפוי חברי לינקדאין. בזכות המידע הרשום בפרופיל שלך יוכל האלגוריתם של לינקדאין וכן חברי לינקדאין למצוא אותך לפי פרמטרים שונים.
גם אם כרגע אינך רואה איזו תועלת לך מזה, יתכן שכך ימצא אותך השותף העסקי הבא שלך, לקוחות פוטנציאלים, קולגה או מגייס עבודה.
היתרון הגדול הוא שרוב הסעיפים במילוי הפרופיל הם מובנים כך שקל למלאם. חשוב למלא את הפרופיל לא רק על סמך העבודה הנוכחית שלך אלה לפרט את כל המיומנויות והניסיון מעבודות שלקחת בהם חלק בעבר. אין לדעת מה מהפרטים הללו עשוי לסייע לך או לעניין אנשים שיחפשו בפרופילך.
אם רלוונטי, כדאי לנצל את הפלטפורמה של פרופיל לינקדאין ולהעלות תמונות, סרטונים ומצגות.
אם יש לך תעודות, קורסים, התנדבויות, פרסים וכו’ כדאי לציין ,זו אינה התרברבות ,זה עשוי להיות היתרון שלך וזה שופך צבעוניות וחוויה להתרשמות ממך.
כמובן הצעד הבא לחיזוק הפרופיל הוא לטפח הרבה קשרים Connections , להפיץ פוסטים ומאמרים, להיות חבר בקבוצות ולהתחיל לעשות שימוש חכם בשיווק שמציעה לינקדאין .
הקמת פרופיל לינקדאין מנצח שם אותך בנקודת פתיחה טובה, מכאן יש מגוון רב של אפשרויות למנף את עסקך בלינקדאין ועל כך במאמרים נוספים.
השאר תגובה