איך לרתום כתיבת תוכן לאינטרנט לצורכי קידום אתרים

בדפים הקודמים העוסקים בכתיבת תוכן לאינטרנט ציינתי את חשיבות התוכן כמקדם אתר אינטרנט והוספתי שצעד ראשון שעושה מקדם אתרים עבור אתר במטרה לגרום לו להיות ראשון בגוגל הינה לבחור מילות מפתח רלוונטיות שעליהן האתר צריך להתמקד.

מהרגע שיש לאתר מילות מפתח נבחרות, עליו לכוון את כתיבת התוכן לאתר בהתאם למילות מפתח אלו ולעשות אופטימיזציית תוכן לדפים הקיימים (זוהי חלק מעבודתו של מקדם אתרים).

רגע לפני שמגיעות המלצות איך לעשות מניפולציה על התוכן חשוב לי להדגיש שכתיבה באתר צריכה לקחת בחשבון בעדיפות עליונה את הקורא שלכם ולא את גוגל. לאחר שכתבתם כתיבה קולחת החושבת על האדם שיקרא זאת אפשר לגשת ולנסות לשפר מעט את ניראות הטקסט בעיני גוגל, כלומר לעשות עליו מעט SEO. זכרו שתוכן המופיע ראשון בגוגל אך אינו משיג את המטרה עם הלקוח שלכם אינו שווה כלום. המטרה היא לשמור על כתיבה מקצועית, מעניינת ותקינה .

 

המלצות לכתיבה עם אוריינטציית  SEO

1.דף אינטרנט צריך להכיל מילת מפתח אחת. לפעמים ניתן  לקדם באופן מישני מילת מפתח נוספת. אין זה נכון קדם יותר ממילה (או שתיים) בדף אינטרנט  וכפי שכבר ציינתי ,לא מספיק דף אחד בעבור מילת מפתח אלה כמה וכמה דפים .
2.רצוי שמילת המפתח שלה עושים קידום אתרים תופיע בטקסט בצפיפות של כ 3%-6% בדף או בצפיפות דומה לאתרים המופיעים בתוצאות הראשונות של גוגל לאותו ביטוי . כלומר אם אצל האתרים המופיעים בתוצאות הראשונות בגוגל לביטוי “קידום אתרים”  יש צפיפות X לביטוי קידום אתרים כך צריך להיות גם אצלכם. ברמה הטכנית יש  לספור את כמות המילים בדף אינטרנט (ורצוי שכמות המילים לא תיפול מ 300 מילה אם רוצים טקסט איכותי) .מילת המפתח צריכה להופיע בכמות פעמים ביחס לכמות הכוללת של המילים באותו דף לפי האחוזים שציינתי. מי שמתמחה בכתיבת תוכן לאינטרנט יודע לשלב מילת מפתח בצפיפות הרצויה ובאופן שלא יפגע באיכותו של הטקסט ובחווית הקריאה.
3.מומלץ שמילת המפתח תופיע בכותרת הראשית (H1) ואף בכותרת המישנית (H2). כך גוגל מבין שהדף דן בנושא רלוונטי למילת מפתח זו .ראו דף כתיבה לאינטרנט – כותרות .
4.על מילת המפתח להופיע בצפיפות “טבעית” בדף. כלומר פזורה בצורה הגיונית לאורך הדף ולא מרוכזת בצורה מלאכותית רק במקום אחד. (אין טעם לכתוב ברצף בשורה “קידום אתרים” ,קידום אתרים וכו )
5.ניתן מדי פעם להוסיף טקסט מודגש (bold, strong) על מילת המפתח.
6.ניתן להוסיף לינק טקסטואלי ממילת המפתח לדף אחר באתר (פעם ,פעמיים ,לא בהגזמה כדי לא “לדלל” את הדף בקישורים יוצאים יתר על המידה).למשל אם אני רוצים לקדם את הביטוי “כתיבה לאינטרנט” אני יכולה להשתמש בקישור כפי שמופיע בסעיף 3.
7.יש לדאוג שתגי המטה של אותו כדף יכתבו בהתאם למילות המפתח הנבחרות.
8.לא חובה ולא דורש תיקון אבל אם ניתן כדאי לכלול את מילת המפתח בשמות קבצים ותמונות.
9.אם יש תמונות בדף , חשוב לתת להם תג ALT המכיל את מילת המפתח .
10.מומלץ שסרגל הקישורים בדף יכיל את מילות המפתח.
ולסיכום חשוב להדגיש – אמנם כתיבת תוכן לאינטרנט צריכה להיות מכוונת קידום אתרים אך בראש ובראשונה כתיבת תוכן לאינטרנט ובמיוחד תוכן שיווקי צריכה לכוון לגולש האנושי ולכבד אותו בתוכן הולם.