כתיבת פוסטים בלינקדאין היא אחת הפעולות המרכזיות שדרכן מבססים חברי לינקדאין את סמכותיותם. כשפוסט עולה לרשת, לינקדאין תציג אותו לקשרים ולעוקבים שלנו. אם התוכן יעורר באזז (תגובות, לחיצות, לייקים), לינקדאין תרחיב את החשיפה שלו באופן משמעותי לקשרים מדרגה שניה ושלישית.
במאמר זה לא אתעסק בתוכן הפוסט אלא במגוון האפשרויות שאיתן אנו יכולים להרחיב את התפוצה או לצמצמה, וגם…לשלוט בתגובות לפוסט.
שיתופים ותפוצה לפוסט
בד”כ ההעדפה שלנו (ושל לינקדאין) תהיה שפוסט יגיע לכמה שיותר אנשים ברשת. ללינקדאין יש אינטרס להשאיר את החברים בפלטפורמה ולעודד עניין בתכנים. זאת גם הסיבה שברירת המחדל של תפוצת פוסט היא -לכולם.
כדי להרחיב את תפוצתו של פוסט אפשר לבצע לו שיתופים בקבוצות בהן אנו חברים(1) ובדף החברה.
אפשר גם לשלוח את הפוסט לאנשים ספציפיים(2) שהם קשרים מדרגה ראשונה שלנו ואף לצרף הודעה מקדימה אישית (זה יופיע להם בהודעות הפרטיות).יש גם דרכים נוספות לתפוצה של פוסט אך על זאת ארחיב כשאעלה מאמר בנידון 🙂
אם הפוסט מופיע בדף החברה נוכל לבחור באופציה של קידומו בפרסום בלינקדאין.
נכון שבד”כ הרצון יהיה לתפוצה רחבה אך ישנם מצבים בהם נרצה שדווקא קהל מצומצם ייחשף לפוסט ולא כולם.
לפני כשאנו מעלים פוסט מתוך הפרופיל הפרטי שלנו נוכל לבחור מי יראה אותו. אפשרויות החשיפה של פוסט שעומדות בפנינו (לפני ואחרי שפוסט עולה לאויר) הן:
- כולם
- חברי קבוצה ספציפית
- רק הקשרים שלנו
- טוויטר
- אנשים הרשומים לאירוע
וזה אולי אחד התמריצים להקים דף חברה בלינקדאין ולהרחיב לו את התפוצה-
אם אנו מעלים פוסט מתוך דף חברה או מתוך Showcase נוכל לטרגט את הפוסט שלנו לקהלים ספציפים לפי מאפיינים כמו איזור גיאוגרפי,שפה, דרג , גודל חברה ועוד. זה מאפשר לייצר מסרים מכוונים ספציפית לקהלים מוגדרים מראש ואפילו ליצור מעיין קהילה בתוך הדף אך זה אפשרי רק במידה ויש לנו מעל 300 עוקבים לדף.
ניהול תגובות לפוסטים
תגובות לפוסטים הן דבר רצוי ונחשק ובד”כ נעדיף כמה שיותר תגובות.
מצד שני ישנם מצבים שבהם נעדיף לבטל מראש אופציה זאת או למחוק תגובות ספציפיות. עכשיו כל הפעולות הללו אפשריות ברמת הפוסט הבודד, אפשר לערוך הגדרות פרטיות לכל פוסט לגופו.
איך בוחרים מי יוכל להגיב לפוסט בלינקדאין
אפשרויות הבחירה למי לאפשר להגיב בפוסט כוללות את הברירות הבאות-
- פתוח לכולם לתגובות
- חסום לכולם
- תגובות רק מקשרים
אפשר להגדיר תגובות לפוסט בלינקאין לפני פרסומו אבל אפשר גם להגדיר תגובות לפוסט שכבר עלה. במקרה זה התגובות הקיימות ימחקו.
בכל רגע נתון אפשר לבחור מחדש להחזיר את אופציית התגובות לפוסט (אך זה לא ישחזר את התגובות הקודמות)
איך משביתים תגובות לפוסט בלינקדאין לפני פרסום הפוסט:
לוחצים : Start a post
לוחצים: Post visability או בתחתית הפוסט ובוחרים באופציה הרצויה.
איך משביתים תגובות לפוסט קיים:
לצד הפוסט ישנן שלוש נקודות … כשלוחצים עליהן נפתחות אופציות עריכה לפוסט, שם אפשר לבחור לערוך את הפוסט, למחקו או להשבית את אופציית התגובות.
מחיקת תגובות מפוסט בלינקדאין
בד”כ תגובות מסייעות מאוד להרחבת תפוצתו של הפוסט ולכן רצויות ותורמות. הדבר הכי לא רצוי לנו בד”כ היא אדישות למה שכתבנו. כמובן שהתגובות מאפשרות לנו לתקשר עם הכותבים, לענות תשובות מקצועיות, לקבל “הרמות להנחתה” ובמילים אחרות לחוש את רחש הקהל.
איך מנהלים תגובות שנמצאות אצלנו על הפוסט
מסתבר שגם חברות גדולות ומובילות מקבלות תגובות בעייתיות. 30% מהתגובות שמקבלת חברת נייק על הפוסטים שלה הם תגובות ספאם. גם חברת וריזון מקבלת תגובות שליליות .
אפשר לטפל בתגובות שליליות בכמה דרכים:
1.להתייחס אליהן. לפעמים זאת ביקורת שניתן למנף אותה ברמה האסטרטגית כדי לשפר את תדמיתנו.
2.אפשר לדווח על תגובה בלתי הולמת ללינקדאין כשהיא מפירה הנחיות ע”י סימון “דגל”. זאת כמובן פעולה ששמורה למצבים כאלו בלבד.
3.ניתן למחוק ולנקות תגובות לא רצויות מתוך הפוסט בלינקדאין.
איך מוחקים תגובה לפוסט בלינקדאין
ליד כל תגובה יש בצד שלוש נקודות … לוחצים עליהן ונפתחת גלילה המאפשרת לבחור באופציה של מחיקת התגובה. כמובן שצריך לעבור תגובה תגובה ולמחוק את אלו שלא רצויות או פשוט לערוך כפי שהראיתי קודם את אופציית התגובות.
כלי לניהול תגובות
לינקדאין עדיין לא מאפשרת לווסת את התגובות אך אפשר להיעזר בכלים חיצוניים כמו Statusbrew . ניתן להגדיר כללים כמו מילים לא רצויות בתגובות ולפי זה תגובות שיכללו מילים אלו או חוקים אחרים ימחקו מידית.
המידע בסיוע בלוג לינקדאין
השאר תגובה