דפי עסק טוויטר – רעיונות מנצחים
29.01.2012

כמה רעיונות להפיק יותר מדף הטוויטר שלכם

תמונות ומחקר מתוך – סימפל יוזבילטי
בחודש האחרון התבשרנו כי טוויטר מפתחת  במרץ דפי עסק/מותג  שיכילו אלמנטים שיווקיים שיהוו קפיצת מדרגה באופן בו ישתמשו עסקים בטוויטר כמדיה חברתית שיווקית.
עם כ – 462 מיליון משתמשים רשמיים * ומגמת עליה מרשימה מדיי חודש כדאי להשקיע מעוגת הזמן המיועדת לשיווק באינטרנט בטוויטר כעוד ערוץ קידום אתרים באינטרנט
* שנכנסו לחשבונם לפחות פעם אחת בחודש ,זאת נקודת ההשוואה המקובלת כיום

הפרופיל החדש של עמוד המותג בטוויטר אמנם מוגבל כרגע לשימוש ופתוח להתנסות בעבור מעט חשבונות אך זה רק עניין של זמן ,ובינתיים כדאי לשלב בעוגת התקציב השיווקי (זה המוקדש לרשתות חברתיות ,קידום אתרים בגוגל ופרסום ממומן)  גם את טוויטר .
ולפני שאנחנו פותחים דף עסק בטוויטר כדאי להציץ ולטעום מכמה רעיונות שיווקיים ומאפשרויות השיווק שמציעה הרשת החברתית טוויטר לעסקים.

למה Twitter?

אז למה בעצם להשתמש בטוויטר כאפיק שיווקי נוסף לקידום אתרים בגוגל  ולמדיות חברתיות כמו פייסבוק , לינקדאין וגוגל פלוס ?
אמנם לטוויטר אין חשיפה גדולה כמו זאת של פייסבוק אך מסתבר שאופיו המיוחד של טוויטר מעניק לו כוח שאינו מצוי ברשתות חברתיות אחרות – זמינות מכל מקום  ואפשרות לתגובה ספונטנית של הצרכנים.
מסתבר שהעובדה כי משתמשי טוויטר מצייצים מכל מקום בעזרת התקנים ניידים מאפשר להם לבטא את עצמם בו במקום, ברגע בו הם נחשפים למידע ומבלי לפלטר את רגשותיהם למועד בו יתיישבו מול מחשב נייד. כמו כן הגבלת הביטוי למספר תווים מצומצם מקצרת לדברי מחקרים את התהליך בין המוח לאצבעות ויוצרת ססמוגרף מדוייק לרחשי הלב האמיתיים של האנשים. בטוויטר כותבים את מה שעובר בראש באותו רגע ,אין צורך להתנסח ארוכות כמו בבלוג או בפוסט ארוך ולכן התגובות זריזות ומאוד ספונטניות.
חברה המנהלת דף טוויטר יכולה לנצל זמינות וספונטניות אלו כדי לקבל תגובות “מהלב” לגבי מוצרים או שירותים שהיא משיקה ,מידע שהיא מפרסמת ובאזז חברתי. מדד המגיבים ותגובותיהם “מהבטן” ישמשו לה ססמוגרף לאהדה או לאי האהדה למוצר שהוצג, לחברה, לשירות ולכל דבר שעליו היא תרצה לחוש את השטח.

להפוך את דפי העסק ב Twitter לכוח שיווקי

בחלק העליון של דף המותג של טוויטר ישנו באנר  המאפשר לשלב את לוגו החברה וכותרת בולטת
בעלי הדף יוכלו לשלוט בהודעות שהם מציגים לעוקבים ולמעשה להעביר מידע ממוקד שאותו ידגישו בפני מי שנחשף לדף לראשונה. הוא גם יוכל לראות את הסרטון או התמונה שמקושרת לטוויט (ציוץ).
האלמנטים של הבאנר ונעיצת הציוץ פותחים פתח להצגה יצירתית ושיווקית של דף החברה או למוצרים אותם היא רוצה לקדם .
שימוש חכם בפונקציה זו תאפשר לחברות להפיק ערך שיווקי רב ויתרון על פני אחרות. להלן כמה דוגמאות:
בינג (@Bing) למשל מציגה בעמוד המותג שלה תמונה של העוקבים עם מידע לגבי מי מהאנשים מצייצים בדף המותג .וזה  עושה להם עבודה השיווקית

HP השתמשה בתמונה של כלב המסתכל על המוצר שלהם ,מעט לא צפוי מחברה כמו HP וזה בדיוק מה שהם בקשו להשיג.
למעשה הם בחרו להשתמש בתמונה המציגה גישה מעט הומוריסטית ופחות מעונבת של החברה מה שיוצר אצל הגולשים יותר אהדה והזדהות.זה נתפס מגניב יותר. HP בחרו ליצר מפגש רגשי שונה ולא צפוי עבור הצופים וזה עובד!

לעומת זאת בעמוד של מקדונאלד מוצגת תמונה של “ביג מאק” שהוא גדול ונתפס על ידי הנשאלים כ”פרסומי” מדיי ולכן בניגוד לתגובה החיובית שעורר הכלב המפתיע של HP דף טוויטר של מקדונלדס נתפס כ”רשמי” ופחות אהוד ע”י הגולשים

וזה המקום לציין – נתוני מחקר פגיעות עיין מראים שהעיניים של הגולשים מחפשות את התמונות שעל העמוד ובד”כ תהייה זו התמונה שנמצאת בכותרת העמוד, שווה לנצל זאת וכן את העובדה כי בחלק זה של דף טוויטר ניתן להציג תמונות ווידאו וציוץ מורחב ולמעשה להציג מוצרים בצורה אטרקטיבית ושיווקית ואף לקבל תגובות עליהם. יופי של דרך לקבל באזז חברתי וסיוע לתהליכי קידום אתרים לאתר החברה.

באנר בלתי לחיץ יכול לבלבל את הגולשים

בעמוד המותג של סטייפלס (@Staples) הציוץ העליון מכיל טקסט בלבד ומושך את מבטם של המשתמשים אך הוא מבלבל שכן, משתמשים מנסים ללחוץ על הבאנר על מנת לקבל מידע נוסף אך אינם נענים. הגולשים מאבדים עניין שכן הציוץ העליון אינו מקדם אותם לשלב הבא בגלישה. HP מתקנים מצב זה ע”י הוספת חץ המצביע על הציוץ העליון ומורה שניתן לקבל שם מידע נוסף.
רדווד מציין “אנו מופתעים מכך שהגולשים עוקבים אחר הוראות המופיעות בבאנר” הוא מוסיף “הגולשים לא יודעים מה הם צריכים לעשות בבאנר העליון כך שכאשר מספקים להם את המידע הזה מעודדים אותם לעבור לשלב הבא”.

ציוץ נעוץ בבאנר הינו מקום טוב להכנסת וידיאו

בדיוק כפי שסרטונים הם כוח עולה בתחום קידום אתרים בגוגל בשל הפופולאריות לה הם זוכים ושיפור זמן השהיה באתר ,כך הכנסת וידיאו קצר בציוץ המתרחב בבאנר העליון מושכת את תשומת לב הגולשים, בדיוק כמו שעשו בעמוד המותג של קוקה קולה. המשתמשים מדווחים שהם אוהבים שיש משהו הגורם לאינטראקציה בזמן הצפייה בעמוד.

דונאלי טוען “שהבאנר הגרפי העליון מוסיף ערך בניסיון לשכנע את הגולשים לעקוב ולתמוך במותג” הוא מוסיף: “אנו מעודדים את טוויטר להוסיף ולפתח את עמודי המותג שיהיו רלוונטיים ע”פ המיקום והשפה כך ששיח בזמן אמת יגביר את השימוש בדף המותג ובטוויטר באופן אקספוננציאלי”.
זרם הציוצים בעמוד המותג משפיע על תפיסת המותג ע”י הגולשים
המשתמשים בודקים את זרם הציוצים בחיפוש אחר מידת ההיענות של צוות המותג. בזמן המחקר על עמוד HP ניתן היה לראות ציוצים חדשים, ציוצים חוזרים ואזכורים של ציוצים במטרה לתת מענה לתלונות הציבור. מתשאול הגולשים נמצא כי הגולשים רואים בעמוד המותג ישר, אמין ונגיש בתגובותיו עם הגולשים. האדלי מבינג מדגיש את חשיבות שירות הלקוחות והכשרת הצוות המשווק המשתתף במתן מענה בטוויטר. לטענתו בינג בנתה צוות שלם המוקדש למדיה החברתית והם מורכבים מאנשים הדומים בפרופיל שלהם לקהל המשתמשים ברשתות החברתיות ה”מבלים” שעות במדיה החברתית בנוסף לעבודתם במיקרוסופט. בינג פועלת עם חברת ייעוץ המתמחה בתחום בכדי להכשיר צוות מתמחה בעקרונות המותג ומעמיד בתפיסתו את הלקוח במרכז.
גם קוקה קולה פועלת רבות בכדי לגרום לגולשים לעקוב אחריה. דונאלי טוען: “שירות הלקוחות והשירות העסקי פועלים 24/7, בשפות שונות לתת מענה לגולשים של טוויטר”. הוא מוסיף “מסגרת זו מאפשרת לקוקה קולה להגיב במהירות לכל הבעיות המצריכות התייחסות ובדיקה”.