להשתמש נכון בטוויטר
01.01.0001
ארכיון
טוויטר כרשת חברתית מובילה מציגה נתוני שימוש מרשימים למדי – 105,779,710 משתמשים רשומים וכן 55 מ ליון טוויטים בממוצע ליום (נכון לאפריל 2010) .בפועל גרעין המשתמשים הקבועים של Twitter אינו גדל בצורה מספקת ומנגד אחוז הנוטשים רשת חברתית זו לא מעודד. התסריט החוזר על עצמו כולל לרוב כניסה נלהבת למדיה החברית עקב שימוש של חבר או מכר המספר על ייתרונותיה ,רישום ופתיחת חשבון וכמה שבועות אחרי ההרגשה היא שלא ממש מבינים על מה המהומה (או במילים אחרות לא מפיקים כל תועלת) ונוטשים את הפעילות.
כדי לשפר את הסיכוי שמשתמשים יפיקו תועלת מטוויטר כדאי להבין את אופייה של מדיה חברתית זו ולהפיק ממנה את מה שהיא מסוגלת לתת.

טוויטר זה לא פייסבוק

הבעיה הראשונה היא שאנשים נוטים להביא את דפוסי ההתנהגות והקודים שהם מכירים מפייסבוק ומלינקדאין וליישמן בטוויטר מבלי לקחת בחשבון שברשת חברתית זו הקודים שונים. בפייסבוק אנשים נוהגים להיות בקשר עם אנשים שהם מכירים מחוץ לרשת .אנשים לא מוכרים מקוטלגים כ”ספאם ” או כ”מטרידים”. בטוויטר יש לאמץ גישה הפוכה ולתק שר דווקא עם אנשים לא מוכרים היות וקשר מצומצם מול מעגל חברים קיים ייצור מערכת סגורה שתגווע בקלות עקב חוסר הזנתה בטוויטים מספיקים. שימוש נכון בטוויטר יכלול הסתגלות לקודים חדשים בהם הלא מוכר הוא הרצוי והשאיפה היא להרחיב מעגלי הכרות כל הזמן. כדאי לבקש מחברים ותיקים בטויטר ש”יציגו” אתכם למעגל אנשים חדשים בדרך זו יש סיכוי שתכירו אנשים שמעניינים את חבריכם ולפיכך אולי גם אתכם.

עוד בעיה הנובעת מהשונות שבאופיים של פייסבוק ורשתות חברתיות אחרות מתרכז בפעולה בסביבה מוכרת לעומת תפקוד בסביבת משתמשים זרים יחסית (או לפחות רובם אינם ממעגל החברים המוכרים לכם). בשונה מהאינטראקציה בפייסבוק בה לדוגמא אתם מעלים תמונה ואנשים שמכירים אתכם מגיבים ומתלהבים מה שיוצר תחושת פרגון מה”מגרש הביתי” שלכם בטוויטר המצב שונה.בשל אופיו החברתי השונה,בטוויטר רוב האנשים לא באמת מכירים אתכם ועליכם לטפח איתם קשרים,עניין וידידות. או במילים אחרות להתאמץ יותר. שימוש בטוויטר מזכיר במקצת מסיבת קוקטייל בה אתם מכירים רק קומץ מהנוכחים ועבור רוב שאר הנוכחים עליכם לטרוח – לרוץ מאחד לשני ולנהל סמול טוק,לדאוג להיות מעניינים ולעמול על קשר ותקשורת. גם במקרה של טוויטר ,לא מדובר בזירה המוכרת ובעיקר המפרגנת של פייסבוק אך מצד שני גם טיפוח הקשר קל- אין צורך ביותר מ 140 תווי שיחה. לאותם סמול טוקס…

מחזרים אחרי האנשים הלא נכונים

הרבה אנשים נוטים להעדיף לעקוב אחר מותגים וסלבריטאים. אז נכון שאופרה ווינפרי או קפה סטארבק גם הם בטוויטר אבל זה לא אומר שהטוויטים שלהם יעניינו אתכם.רוב המשתמשים שלהם אלפי (או מיליוני ) מעריצים (עוקבים) לא יכולים לנהל באמת שיח עם כל אחד ולמעשה גם אם מדי פעם תראו מהם איזשהו קופון או טוויט מבדר לרוב בהעדר תקשורת הדדית מצידם המעקב יהיה משעמם עבורכם. לכן מומלץ לעקוב דווקא אחר פרופילים שיספקו לכם מידע עם ערך או מול אנשים “אמיתיים”.את הסלבריטאים קטלגו ב””רשימות ” ייעודיות.והקצו להם יחס משני.

פחד במה…

אנשים רבים מניחים לשווא שאין להם למעשה משהו מעניין להגיד ולכן נאלמים דום. מסתבר שדווקא לכמה מהשחקנים המעניינים בטוויטר אין אפילו בלוג או מוצר להציג הם פשוט מנהלים שיחה עם אנשים על נושאים יום יומיים. כדאי להתגבר על המחסום הזה על ידי שיח “טבעי” בדומה למה שאתם מנהלים בעולם האמיתי.

חבל שאין לכם אייפון

אחת הבעיות המרכזיות של טוויטר טמונה דווקא בפלטפורמה. לאנשים שאין אפשרות לקרוא ולשלוח טוויטים דרך הסלולאר יהיה קשה להפוך את השימוש בו לחלק מסגנון חייהם.למעשה רוב הדברים לא קורים לכם כשאתם מול מחשב שולחני אלה דווקא ברגעים ספונטניים כשאתם בחוץ,חווים חוויות,נמצאים בחברת אנשים,בקניות,בעבודה,בתנועה. במצבים אלו גדולים הסיכויים שיהיה לכם מה להגיד בזמן אמת, לצלם ,להגיב על דברים שאחרים אומרים וכל זאת בסמוך לזמן שנאמרו או התרחשו.נראה כי שימוש בטוויטר ממש “תפור” על המשתמשים בתנועה אם כי מי שאינו משתמש באייפון,אנדרואיד או בלאקברי יכול עדיין לשלוח טוויטים ע”י הודעות כתובות.