תהליך קידום אתרים
01.01.0001

הערה: למרות שאת המאמר הזה כתבתי לפני 11 שנה, הוא ביסודו רלוונטי לגמרי. כמובן הטכניקות השתנו.

מהן הפעולות שעושה מקדם אתרים

לפני תהליך של קידום אתרים אתם מעוניינים באופן טבעי כבעלי האתר להבין על מה אתם משלמים.
עבודתו של מקדם אתרים מבוססת על כמה שלבים מובנים שהם חלק מקידום אתרים מקצועי. מקדם אתרים מקצועי יפרט לכם מה הוא בדיוק מתכנן לעשות בעבודת קידום אתרים שלו ובהמשך יגיש דוחות חודשיים על מנת שתוכלו לעקוב אחר ביצועיו .
כלקוחות, חשוב שתבינו מה כולל התהליך של  קידום אתרים ומה המשמעויות .הבנה זו תעזור לכם לתאם ציפיות, ותאפשר לכם להשוות בין עבודתו של מקדם אתרים אחד לשני כדי שתוכלו לבחור לעצמכם את המקדם אתרים הראוי ביותר . הבנת תהליך קידום האתר שלכם תאפשר לכם גם להיות יותר מעורבים ולשתף פעולה.(כן, מקדם אתרים אינו קוסם והצלחתו מחייבת שיתוף פעולה מצידכם). מומלץ לא להסתפק רק בפרוט תהליך הקידום אתרים בכתב  בתחילת הדרך, יש לקבל ממקדם האתרים כל מסקנה, המלצה או שינוי באתר מתועד בכתב וכן לדרוש דיווח מדי חודש על ביצועים והתקדמות .

להלן תאור כללי של עבודתו של מקדם אתרים

תיעוד מצב האתר לפני פעולות הקידום – מקדם אתרים מבצע מיפוי האתר ותמונת המצב כפי שמדווח ע”י מנועי החיפוש, היכן האתר מדורג  בעבור רשימת ראשונית של “מילות חיפוש” וכן כמה נתונים סטטיסטיים. הדו”ח הראשוני נותן לכם ולמקדם האתרים בסיס להשוואה לגבי נקודת ההתחלה ומה יש לשנות.

מחקר מילות מפתח – זהו מחקר שוק . מקדם אתרים בודק ביחד איתכם מה מטרותיכם העסקיות, מה המוצרים/שירותים שאתם מוכרים (גם אם אתם “מוכרים” מידע ותוכן), במה אתם טובים לעומת האחרים ,מי המתחרים שלכם וכמה יהיה צורך להתאמץ כדי “לעקוף אותם בסיבוב”, כמה ביקוש באינטרנט יש למוצר שלכם וכו. תהליך קידום אתרים מקצועי כולל בשלב זה שימוש במגוון כלים סטטיסטיים למחקר שוק. בסוף התהליך בוחר מקדם אתרים “מילות חיפוש” שישרתו את מטרותיכם בצורה הטובה ביותר, ויעזרו למקד את התכנים באתר האינטרנט לקהל שלכם. את התוצאות מציג לכם המקדם אתרים בדו”ח ומסביר בפגישה את השיקולים לבחירת מילה זו או אחרת. פעולה זו מאפשרת לבחון את כל האפשרויות ולבחור את המילים הטובות ביותר.

פעולות קידום הקשורות במבנה האתר – כאן מבצע מקדם אתרים אופטימיזציה למבנה האתר. נעשים שיפורים היכן שצריך : בקוד הכתיבה ,במפת האתר, בקישורים וכו’. המטרה- שחרור חסימות המונעות זרימה טובה של ה”עכביש” של גוגל באתר. העיקרון הוא שככל שגוגל מזהה יותר אלמנטים וזורם טוב יותר בין הדפים כן גדלה חשיבותו של האתר בעיניו.גם כאן מקבל הלקוח דוח עם הפעולות שיש לבצע כאשר בהמשך מוודא המקדם אתרים שהכל בוצע כהלכה.

אופטימיזציה של תוכן – מקדם האתרים מיישם את תוצאות מחקר מילות המפתח בתוכן אתר האינטרנט. מעבים דפים, עושים שיפוצים לתוכן על מנת שיהיה ממוקד מטרות . נותנים דגש על כותרות וכותרות משנה, על מיקום כל מידע בדף, מחדדים את הטקסט של הקישורים וכו’. כמקדמת אתרים עם חשיבה וניסיון שווקי, אציע לך בשלב הזה סיוע בעל ערך מוסף רב היות ואני מתמחה בכתיבה לאינטרנט ובכתיבה שיווקית.

השגת קישורים איכותיים – כאן ניכרים ההבדלים הכי גדולים  בין מקדם אתרים אחד לשני. מקדם אתרים מקצועי אמור לבנות לכם אסטרטגיית קישורים – כלומר להשיג את הקישורים ממקורות מגוונים (קישורים מסוגים שונים בכל חודש), מאתרים רלוונטים לתחום שלכם, בשיטות שונות המקובלות בתחום קידום אתרים (ולא ע”י שיטות פסולות). יש כל מני דרכים להשיג קישורים ובסוגיה הזאת חשוב שתבקשו פרוט מדוייק איך המקדם אתרים שלכם מתכנן להשיג את הקישורים. ואילו קישורים הוא השיג כל חודש (בקשו דוח חודשי המפרט אילו קישורים נעשו עבורכם מדי חודש).

תחזוקת האתר – פעולת קידום אינה פעולת “זבנג וגמרנו”. מקדם אתרים מסייע לשמור לאורך זמן על תחרותיות מול אתרים מקודמים אחרים במיוחד בתחומים עם תחרות גבוהה שעושים קידום אתרים באינטרנט