Preen.me חברה שהצליחה עם דף הפייסבוק

Preen.me היא דוגמא מצויינת לחברה שביססה את דרכה באמצעות עמוד הפייסבוק של החברה.

מנכ"לית החברה תמר יניב קלורמן החליטה להקים את החברה לאחר שהתקשתה במציאת קרם פנים. שנים הוציאה כסף רב על מותגי יוקרה אשר גרמו לה לגירויים או לחלופין לא באמת סייעו לה ועל כן הניחה, שאם תערוך סקר קצר ברשת האינטרנט סביר להניח שתוכל למצוא את אשר היא מעוניינת לקנות. הרעיון היה לחפש מוצר אשר יתאים לגיל, לסוג העור ולאקלים אולם גם אחרי חיפוש של שלושה ימים לא הייתה קרובה להשגת מטרתה.

"נדהמתי לגלות שאין כל מקורות מידע אשר יכולים לסייע לנשים למצוא את מוצרי היופי השונים המתאימים להן ולכן החלטתי להקים אחד כזה" אומרת תמר. במתחם אותו הקימה תמר תוכלנה נשים לקבל סיוע במציאת מוצרים המתאימים להן באופן אישי ובהמלצות אישיות תוך שימוש בגרפים חברתיים ובקהל המקור המשתמש במוצרים.

לנסות – לשמוע – ולפעול בהתאם

תמר החלה את פעילותה כעמוד חברה בפייסבוק במטרה לבדוק את מידת ההתעניינות והנאמנות של החברות בקבוצה. באמצעות עמוד הפייסבוק ניתן היה לעקוב אחרי נושאי השיחה, מה מרגש את החברות בקבוצה, כיצד הן קשורות למוצרים ועוד. הרעיון היה ליצור קבוצה אשר מתעניינת בנושא ובאמצעותה ללמוד את התחום. מרב הפעילות הייתה הקשבה לשיח על גבי הקיר במטרה לאסוף כמה שיותר מידע. עם הזמן החלו החברים בקבוצה לספק יותר ויותר מידע עד כדי תגובות ומכתבי תודה.

במהלך הזמן החלה השמועה נפוצה והיום יש ל- Preen.me למעלה מ 140,000 חברים, הרבה בזכות ההתקשרות הישירה עם המשתמשים ומענה ישיר עבור הפניות והשאלות המוצפות בקיר.

Preen.me זוכה לכמות רבה של חברים גם בזכות העובדה שהיא עוסקת בנושא המעסיק קהל יעד מאוד גדול. אך, למרות זאת, תמיד נעשית עבודת אנליזה במטרה לאתר את הדברים ה"מדוברים" יותר למול אלו שמקבלים פחות תשומת לב. הרעיון הוא לנסות – לשמוע – ולפעול בהתאם.

חשוב לציין שהחברה פועלת גם ע"י שימוש בפרסום ממומן. נכון שמרבית החברים מגיעים בשל חשיפה ויראלית ע"י חברים אחרים אולם, גם התאמה של הפרסום ושימוש נכון מסייע בהוספת חברים נוספים וכמובן מוריד את עלויות הפרסום.

ל- Preen.me ישנם כמה מודלים על פיהם היא פועלת במטרה להגדיל את הרווחים: תוכניות שותפים (אפיליאטורים), התמקדות בקהל יעד ומסירת מידע באופן אנונימי. כל אחת מהשיטות היא בעלת משקל שונה במעגל החיים של המוצר.

משרדי הפיתוח של החברה ממוקמים בישראל אולם, נשקלת האפשרות להעביר את החלק העסקי לארה"ב שם מצוי קהל היעד עליו החברה מתבססת. כמו כן, טוענת תמר שהיא מאמינה שעל מנת להצליח יש צורך להיות נוכח פיזית בשוק בו אתה משווק. "אם אינך רואה את הלקוחות כאשר הם קמים בבוקר, כשהם הולכים לסופר, או כשהם צופים בטלוויזיה אז מפספסים משהו".

 “