כמה עולה קידום אתרים

אחת השאלות שעולות בשיחה עם מקדם אתרים היא כמה עולה השירות של קידום אתרים אורגני או במילים אחרות כמה עולה לקדם אתר אינטרנט. השאלה היא כמובן לגיטימית וברורה – יש לך תקציב וברצונך להשוות מה מציע מקדם אתרים אחד ומה נותן מקדם אתרים אחר כלומר מטרתך להבין מה כלול בחבילה הזאת שנקראת אצל כל אחד קידום אתרים בגוגל.

קידום אתר ניתן להשוות לתחום השיפוצים. כאשר בעל אתר שואל מקדם אתרים ” כמה עולה לקדם אתר אינטרנט ” זה כמו לפנות לשיפוצניק ולשאול “כמה עולה שיפוץ”.

כלומר גם בקידום אתרים בגוגל חשוב להבין שיש להשוות “עגבניות לעגבניות” להגדיר מה היעדים, על איזו תקופת קידום הולכים ,כמה מילים מקדמים וכו. לכל אתר יש את המחיר שלו וזה תלוי בין השאר: ביעדים , במצב הנוכחי של האתר וכמה מהר רוצים תוצאות.

כדי לקבל תשובה ברורה יותר לשאלה “כמה עולה לקדם אתר אינטרנט ” להלן כמה קריטריונים שיסייעו לכם להבין ממה נגזר עלות קידום האתר שלכם.

כמה עולה קידום אתרים ?

אחת מהשאלות שישאל אתכם מקדם אתרים כשתפנו אליו לגבי קידום אתרים היא “אם אילו מילים אתם רוצים לקדם את האתר”. זאת שאלה של “ביצה ותרנגולת” – בעיקרון מקדם אתרים הוא זה שמנחה את בעל האתר אילו מילים הן הטובות ביותר עבורו לקידום האתר (אחרי שביצע “מחקר מילות מפתח” ) שאלה זו מסייעת למקדם אתרים לדעת שני דברים :

א. לתהות על קנקנו של בעל האתר – עד כמה הוא מכיר את השוק שלו,עד כמה הוא מבין את עולם התוכן האינטרנטי וכו. (ראו סעיף “תלוי מי בעל האתר”).

ב. ברור ראשוני של מילות המפתח נותן למקדם אתרים אינדיקציה לגבי התחרותיות בענף בו האתר פועל.

ומה המשמעויות של תחום תחרותי על עלות קידום אתרים? – ככל שהתחום תחרותי יותר מקדם אתרים יצטרך להשקיע הרבה יותר עבודה כדי לעקוף אתרים מקודמים אחרים וכדי ליצור יתרון תחרותי על פני אתרים שגם הם עושים קידום אתרים.

מה מצבו הנוכחי של האתר

בדיקה נוספת שיעשה מקדם אתרים במטרה להעריך את העבודת קידום אתרים הדרושה היא מה מצבו הנוכחי של האתר כלומר איך האתר שלכם ממוצב ביחס למתחרים שלו.

מקדם אתרים יבדוק למשל מה גודל האתר שברצונכם לקדם ביחס למתחריו, היכן הוא ממוקם כיום למילות המפתח הרלוונטיות, בן כמה האתר, כמה קישורים יש לו, האם יש לו יתרונות תחרותיים וכמובן עד כמה יש (והאם יש) מה לעשות מבחינת מבנה ותוכן.

כמה עולה קידום אתרים ?

לא רק בעל אתר בוחן מקדם אתרים במטרה לבחור את הראוי ביותר מתוך מגוון מקדמי אתרים. גם מקדם אתרים בודק מול מי הוא הוא צריך לעבוד – אמנם מקדם אתרים הוא זה שעושה את העבודה אבל שיתוף פעולה פורה עם בעל אתר יניב תוצאות טובות ומהירות במיוחד.
כאשר מקדם אתרים מחשב כמה עולה קידום אתרים הוא לוקח בחשבון מגוון שיקולים. אחד מהם לדוגמא  – האם בעל האתר יישם את ההנחיות שקיבל ממקדם האתרים בזמן, יעלה תכנים לאתר ובכך יחזק את האתר “מבית” או שמה יש לקחת בחשבון מאמץ שרובו המוחלט יעשה ע”י המקדם אתרים “מאחורי הקלעים” מה שיצריך עבודה מסוג אחר.

הערכת ציפיות לפני שיוצאים לדרך

לפני התהליך החשוב שאתם עומדים לעבור מומלץ שתרחיבו את הבנה שלכם בתחום קידום אתרים בגוגל ע”י ייעוץ אישי או סמינר. בעזרת ייעוץ קצר תוכלו לבחור טוב יותר את מקדם האתרים שלכם, תבינו מה בדיוק דרוש לאתר שלכם וכמובן תקבלו מושג ברור לשאלתכם הראשונית – כמה עולה קידום אתרים באינטרנט.