מה היתרונות של בלוג

בלוג עסקי מאפשר לך לשתף את המקצועיות והידע שלך , לשלב את רעיונותיך , לתאר תהליך עבודה וגם לטבל עם דיעותיך ומחשבותיך .שפת הכתיבה בבלוג היא בעלת פן אישי (לא חובה אך זה בהחלט לגיטימי) ולכן מאפשרת לך לגעת יותר בקוראים – להותיר בהם חוויה, לבקש תגובות ,לנהל דיאלוג, מה שעוזר לך בסופו של דבר לשפר ולדייק. בלוג מאפשר לך להגיע לקהל ממוקד, לחלוק איתו מידע, להציג רעיונות ודעות, לקבל ממנו תגובות וגם למצוא שותפים לדרך

טיפים לכתיבת בלוג

אני מביאה כאן מספר טיפים שאליהם הגיע  Tim Ferriss, עובד בכיר בחברת הבלוגים Word press , טיפים לניהול נכון של בלוג מקצועי. הנתונים שיופיעו כאן הם פרי ניסוי ובדיקה של בלוגר מקצועי אך חשוב להדגיש שעל כל כותב בלוגמומלץ לערוך בדיקות בעצמו .

1. בבלוגים רבים ישנו אזור שבו “מככבים” הפוסטים “הנצפים ביותר” . טים מציע לרענן מדי פעם את הפוסטים המוצגים שם גם אם לא בהכרח יוצגו שם באמת הפוסטים הפופולאריים ביותר. תחלופה בתצוגה מייצרת מראה דינאמי לבלוג ואנשים אוהבים להיכנס למידע חדש וכן נותנת חשיפה לפוסטים פנימיים וטובים (ועקב כך סיכוי אמיתי להיהפך לבלוג נצפה ביותר ). אל מסקנה זו הגיע טים לאחר שראה שכשהתוכן באזור זה לא התחלף זמן מה, הוא איבד פופולאריות במיוחד של גולשים קבועים.

2. הצגת תאריך הפוסט – בדף הבית כדאי מאוד להציג את תאריך הפוסט האחרון במקום בולט במיוחד אם הבלוג מתעדכן לעיתים קרובות.חשוב להציג תאריך של פוסט היות ורוב הגולשים הם פריקים של מידע עדכני ותאריך “טרי” מושך קריאה.
כאשר מדובר בדף פנימי עדיף להעביר את תצוגת התאריך לסוף הפוסט ולמקום לא בולט היות ולא נרצה שהגולש יכנס לדף זה ויירתע מלקרוא פוסט “ישן”.
3. אורך הבלוג- יש חשיבות לאורך הפוסט בסיכוייו להיות פופולארי. מומלץ לכל בלוגר לעשות בדיקה פרטית משלו לגבי הקשר בין אורך הפוסט למידת הצפייה בו. בד”כ מקובל לכתוב בפוסט כ 350 מילים אך מניסיונו של טים גם פוסט ארוך יכול להפוך לפופולארי ביותר.
מומלץ לסמן בתחילת הפוסט את הזמן המשוער לקריאת אותו פוסט (למשל לרשום: “זמן קריאה משוער של הפוסט הינו שלושים/עשרים/עשר דקות”). בפוסט ארוך מומלץ לסמן פיסקת תקציר בצורה מודגשת ולצד הערכת הזמן לקריאת הפוסט המלא ,להוסיף הערכת זמן קריאת תקצירים. כמובן שזמן זה יהיה מאוד קצר ואטרקטיבי. תוספת הערכת זמן זו מפחיתה באופן משמעותי את חסמי הכניסה לפוסט ארוך זה ומעודדת קריאת גולשים.

מה לכתוב בבלוג

כל כותב בלוג עסוק לא פעם בשאלה על מה לכתוב שיעניין את הגולשים, שיעלה את הפופולאריות של הבלוג, שיתאים להלך הרוח של הקוראים.

ההמלצה של טים היא לכתוב מה שמעסיק ומלהיב אתכם באמת בזמן כתיבת הבלוג. לדבריו, פוסט הכתוב מתוך להט כתיבה אוטנטי (שמחה,עניין,סקרנות,תסכול,עצב וכו’) סיכויו להצליח עולים על כל פוסט אשר נושאו או תכניו נגזרים מהתחשבות שקולה ברצון הגולשים או מנושאים שהגולשים ביקשו לראות בבלוג. אמנם אפשרי לשלב סקרים ומשאלים כמו מ Twitter או מ Dig.com כאמצעי להבנת רחשי הקוראים ורצונותיהם אך פוסט הכתוב “מהלב”,ממקום אוטנטי יצא בהכרח טוב יותר מאשר פוסט ייזום על נושא שלא בהכרח נמצא בראש מעייניו של כותב הפוסט.

תהליך כתיבה נכון

1. מצאו את הזמן הפורה ביותר שלכם לכתיבה וכוונו את כתיבתכם לשעות/זמנים אלו- כשנוח לכם ומתאים לכם לכתוב,יצאו לכם תוצאות מוצלחות ומלאות השראה לעומת כתיבה בזמנים מאולצים.

2. פוסטים טובים רצוי לכתוב ביד- לערוך כל טיוטא ולהכליל בפוסט הסופי רק כ 10% מהטיוטא המקורית. צמצום ועריכה של הטיוטות יובילו לפוסט איכותי ומוצלח.

3. את הטיוטא הראשונה רצוי לא לכתוב עם מחשבה על קידום אתרים באינטרנט– הכוונת הטקסט לצורכי קידום אתרים תייצר כתיבה שאינה קולחת. רק אחרי שהפוסט מוכן,ניתן להמיר חלק מהביטויים לכאלו שתואמים את מילות המפתח הרצויות לקידום אתרים.

4. יש לדאוג לפוסט ממוקד בנושא אחד ולא להכליל מגוון נושאים בפוסט אחד. זה פוגע במיקוד ובקידום אתרים.

סרטוני וידאו בבלוג מקצועי

סרטוני וידאו המשולבים בבלוג הם פופולאריים ונצפים ביותר,בעיקר הקצרים שביניהם. סרטוני וידאו אינם נקראים ע”י גוגל ולא תורמים באופן ישיר לקידום אתרים בגוגל אך בליווי ההמלצות שלהלן,סרטוני וידאו בהחלט תורמים לפופולאריות של בלוג, לאיכות הכללית של הדף (מבחינת קידום אתרים) ולפיכך למקצועיות של הבלוג.

כאשר מעלים סרטון לבלוג רצוי שהוא לא יעמוד בפני עצמו אלה יכיל טקסט.

הטקסט יכיל למשל תקציר של מה שעומד להופיע בוידיאו. טקסט כזה חשוב כיוון שטקסט זה נצפה ע”י גוגל וחשוב לקידום אתרים באינטרנט. הכנסת טקסט לצד הסרטון מאפשר לגולשים לדעת מה מצפה להם בסרטון ולמעשה המטרה שלנו היא לעניין את מי שנכנס לאתר שלנו ולא ליצר יציאות לאתר יוטיוב.

ניהול תגובות גולשים בבלוג

כדי להפיק את המרב מבלוג מקצועי חשוב לעודד תגובות גולשים. תגובות אלו מסייעות לבעל בלוג להבין את רחשי הלב של לקוחותיו(הקיימים והפוטנציאלים),קוראיו הקבועים וגולשים אקראיים.היזון חוזר מהם מאפשר לו להבין מה תכני הבלוג עוררו בהם.

מנגד,בעלי בלוגים רוצים להימנע מ”תגובות זבל” ,מסרים פוגעניים או אפילו תגובות לא רלוונטיות למיניהן שגוזלות זמן טיפול מיותר ומעייף.

המאמר הינו תרגום מצגת וידאו של Tim Ferriss  עובד בכיר בחברת הבלוגים Word press  .

ההרצאה נערכה בכנס 
San Francisco WordCamp