מדוע כדאי שיהיה לך גוגל לעסק שלי

כל נותן שירותים או עסק יכול למפות את עצמו בגוגל לעסק שלי (נקרא גם: גוגל עסקי / גוגל מקומי) ומאוד מומלץ לפתוח דף כזה .

הדף מהווה נוכחות נוספת ברשת, מעיין אתר אינטרנט נוסף שיש בו הרבה מאוד פרטים שמסייעים ללקוחות להגיע אליך –

שעות פתיחה, כתובת ואפשרות ניווט מהנייד, טלפון, תמונות ,פוסטים, שאלות ותשובות וכמובן ביקורות.

לחוות הדעת כח רב , רבים קוראים אותן ואם יש לדף הרבה חוות דעת זה מבליט אותו עוד יותר בתוצאות החיפוש בגוגל.

חשוב לדעת כי אין אפשרות לערוך את מה שמישהו כתב עליך (אפשר רק לפרסם מתחת לכל ביקורת את תגובת העסק) .הביקורות הללו הן גם הכח הגדול של הפלטפורמה – היא אמינה ואובייקטיבית בשונה מאתרים בהם יש אפשרויות עריכה או אי פרסום חוות דעת ובכך מניפולציה בהצגת העסק.

גוגל נותנת תיעדוף בתוצאות החיפוש לעסקים עם גוגל עסקי הן לדף גוגל לעסק שלי וגם לאתר עצמו.

תוצאות החיפוש בגוגל  הן תלויות מיקום, אם תעשו חיפוש של מילת מפתח תחרותית בעיר אחת תקבלו בגוגל דף תוצאות שונה ממי שיעשה את אותו חיפוש ממש בעיר אחרת.
כשיש לך גוגל מקומי וכשבאתר יש חיבור אליו רבים הסיכויים שבאותו איזור תופיע בתוצאות החיפוש במקום משופר ממתחרה מעיר אחרת. זה לא מדע מדוייק אך זה עובד.

אם תחפשו למשל “דלתות פלדה” בגוגל תקבלו אתרים שרשומים בגוגל לעסק שלי

איך פותחים דף גוגל עסקי

כדי לפתוח גוגל לעסק שלי אפשר להקיש “גוגל לעסק שלי ” בגוגל ולהכנס לרישום. צריך חשבון בגוגל או להרשם ונדרשת כתובת דואר פיזית של העסק שאליו מגיע דואר שלכם (תיבת דואר לא מספיקה)  .
השלמת הרישום קורית לאחר שתזינו קוד שגוגל ישלח אליכם לצורך אישור או דואר (ולפעמים בטלפון).

יש לזכור שגוגל אינה מאפשרת ניצול לרעה של הפלטפורמה כלומר לפתוח מספר דפי גוגל לעסק שלי כדי לקבל נוכחות בערים שונות , או לפתוח דף בכתובת מרכזית בתל אביב בעוד העסק נמצא בכלל בעיר אחרת. גוגל מוחקת ומענישה !

אימות הכתובת להערכתי מוצלב עם פרסומים נוספים של העסק ברשת (למשל השוואה בין הכתובת שסופקה בגוגל לעסק שלי לבין זו המופיעה באתר ובפייסבוק).