איך לגרום לגוגל לאנדקס מהר את דפי האתר
חישבו על התסריט הבא: אתר מסחרי מעלה מוצר חדש לאתר ועד שגוגל מגיע לאנדקס אותו ולהציגו בתוצאות החיפוש מצליחים מתחריו של אותו אתר להוסיף גם הם מוצר מקביל (אולי אפילו במחירים אטרקטיביים יותר) ולהקדים להופיע לעיני הגולשים בתוצאות החיפוש של המוצר.נשמע מתסכל?
זה בדיוק האתגר הגדול של קידום אתרים באינטרנט ושל מקדמי אתרים מקצועיים – לא רק להביא את האתר להיות ראשון בגוגל, לא רק לגרום למילות מפתח לשפר מיקום בתוצאות החיפוש אלה …לגרום למוצרים,לדפי URL הפנימיים של אותו אתר להיות נגישים לגוגל ומהר !.
אתרי מסחר אלקטרוני גדולים נוטים לבעיות אינדוקס של גוגל. אינדוקס איטי יותר ע”י גוגל יכול לנבוע ממכלול סיבות למרות שרובן יכולות להיפתר ע”י מנהל האתר.במאמר זה נדון באלמנטים אלו.
הדבר הרצוי ביותר לכל אתר מסחר אלקטרוני הוא שדפי מוצריו החדשים יאונדקסו בגוגל כמה שיותר מהר. שאיפה זו מקבלת משנה חשיבות כאשר רוצים להשיק מוצר חדש ולהציגו לפני המתחרים.
בהנחה שהאלמנטים האחרים זהים,דפים המאנדקסים בצורה מהירה משחקת תפקיד גם בסיכוי לזכות ביותר כניסות לאתר ולפיכך בסיכוי למכירות טובות יותר.
איך יודעים כמה דפים מאונדקסים בגוגל
הכלי הפשוט ביותר לזיהוי כל דפי ה אתר המאנדקסים הינו ע”י הקשת פקודת site:url
בתיבת החיפוש. אם מעוניינים לראות רק את דפי האתר עם www מוסיפים למשל:
Site:www.url.com
אם מעוניינים לבדוק דפי סאב דומיין מאונדקסים והכתובת של הסב דומיין היא למשל: test.url.com
פקודת החיפוש של דפיו המאנדקסים תהיה: site:test.url.com
אתרי מכירות רבים בנויים לצורך הנוחות בצורה אנכית.
כלומר הדפים שיש להם את החשיבות הגבוהה ביותר למכירות (המוצרים עצמם) הם אלו המצויים דווקא בתחתית התרשים כלומר המוצרים קבורים למעשה עמוק במבנה.
כמעט ברוב האתרים הללו דף הבית הוא זה שמאונדקס בתדירות הגבוהה ביותר ומקבל את הדרוג הגבוה ביותר כך שאם העכביש של גוגל נוחת שם קודם הוא למעשה עושה את מסע האינדוקס שלו מלמעלה ועד לחלקים הפנימיים במבנה. ככל שדף מוצר מצוי עמוק יותר בהיררכיה הוא מקבל פחות קישורים פנימיים וה PR שלו יהיה נמוך יותר. אם בנוסף לכך ידמה דף זה לדפים אחרים באתר המצויים במיקום נגיש יותר כך יגברו הסיכויים שגוגל יתעלם מדף זה, או שסיכוייו לקבל דרוג כלשהו יפגעו.
טכניקות מומלצות לפיתרון סוגיה זו כוללות:
1. כשאתם מוסיפים דף מוצר חדש,הוסיפו description מספיק כדי למנוע דמיון לדפים אחרים.
2. יש לדאוג שבאתר יהיו דפי תוכן מקוריים ולא דפים כפולים או כאלה המופיעים גם באתרים אחרים
דפים כפולים יש לחסום בקובץ רובוטס או בפקודת NOINDEX. יש להיזהר ולבדוק בצורה קפדנית שלא נוספו פקודות רובוטס החוסמות את גוגל מלהגיע לדפי מוצרים.פעמים רבות גוגל לא מאנדקס דפי מוצרים עקב חסימה מוטעית שלו מלהגיע לשם בגלל קובצי רובוטס
יש להוסיף תג קנוקיקל לדפים הרשמיים. .
3. הימנעו משימוש ב SESSION ID (טכניקה נפוצה באתרי מכירות שנועדה לצורך מעקב אחר מכירות ורכישות) שימוש ב SESSION ID גורמת להצפה באלפי דפים משוכפלים של האתר ומזיק כאמור לדפים ה”טובים” .
4. צרו קישורים ישירים לדפי מוצרים בעיקר לאלו שחשוב לכם לקדם.צרו קישורים חיצוניים שיצביעו על דף מוצר שלכם ע”י למשל המלצה על מוצר זה באתר אחר תוך קישור לדף אצלכם באתר. ניתן לחזק את הדף גם ע”י מתן קישור ישיר מדף הבית כלומר מדף מרכזי עם PR גבוה.ניתן לעשות זאת גם ע”י איזור “מוצרים חדשים” בדף הבית שיתפקד כתקציר ויפנה ישירות לדף המוצר.
5. יש לוודא שאין באתר קישורים שבורים שעלולים לפגוע בדרוג.באותה הזדמנות בדקו שאין באתר קישורי NOFOLLOW החוסמים הגעה לדפים “טובים”.
6. צרו לאתר מפת אתר שתסייע לגוגל “להכיר” את כל דפי האתר.ישנם חוקים ברורים באשר לאייך לבנות מפת אתר,עבדו לפיהם והעלו לאתר מפה באופן תקופתי ובהתאם לקצב הוספת דפים לאת
השאר תגובה