כלי ניהול שיווקיים בדפי פייסבוק
16.04.2012
ארכיון
בעלי דף פייסבוק עסקי , מקדמי אתרים ואנשים מתחום השיווק מעוניינים בכלים שיסייעו להם לשלוט טוב יותר בפעילות השיווקית הנעשית ברשתות החברתיות. כל רשת מצידה מתאמצת לספק כלי ניהול משופרים על מנת להפוך לפלטפורמה שיווקית טובה יותר עבור העסק שלכם.
פייסבוק פיתחה לאחרונה חבילת רכיבים לשימושו של בעל דף העסק בפייסבוק  או מי שמטפל עבורו בתחום הרשתות החברתיות ( מקדם אתרים / מנהל שיווק ). להלן אלמנטים לשיפור הפעילות השיווקית באמצעות הדף העסקי בפייסבוק.

רישום פעילויות Activity Log
רוצים לבחון את תגובת השוק למוצרים שונים שלכם? להשוות בין קמפיינים או לראות איך משפיע העיתוי על חשיפת מוצר שלכם? ציר הזמן יסייע לכם –
פייסבוק משנה את עמודי המותג לעמודי ציר הזמן ועל כן מאפשרת מעקב שוטף ורישום הפעילויות  שנרשמו בדף העסק ע”י חבריו. כלומר, המראה החדש של העמוד מתעד את כל הסטטוסים שפורסמו בדף, מספר הלייקים, התגובות והשאלות. הייחוד במראה זה הוא בהיותו מעין ארכיון המשמר את הפעילות לאורך זמן ומאפשר ניתור פשוט של האינטראקציות עם החברים בדף. כך יכול עסק לבחון ולהשוות תגובות ובאזז שהתרחש בסיס מוצר מסוים ביחס למוצר שני (מה עורר יותר הדים, יותר אהדה, תגובות נלהבות יותר וכדומה), לחשוף מוצר כלשהו בתקופה של טרנד ומחוץ לעונה , ליצר סוגים שונים של קמפיינים ולהשוות את השפעתם ועוד.

מיקוד דמוגרפי

יש לכם מוצר שזמין להספקה רק לקהלים מסויימים? אתם רוצים לבצע חשיפה רק לקבוצת גיל כלשהי ? אלמנט חדש בדף פייסבוק יאפשר לכם לחשוף מידע, מוצר או שירות לקהל ממוקד !
באזור הגדרות ניהול הדף יוכל מנהל העמוד לעדכן ולפרסם סטטוסים ע”פ קבוצות דמוגרפיות. ניתן יהיה לשנות את ההגדרות כך שהסטאטוסים יפורסמו לקהל יעד מסוים ע”פ ההגדרות. לדוגמא ניתן לפרסם עבור אנשים מסוימים ואפילו בשפות מסוימות במיוחד כאשר הדף משרת קהל יעד ממדינות שונות. באותו האופן יוכל מנהל העמוד למנוע פרסום תוכן מסוים עבור אנשים מתחת לגיל מסוים או מחוץ לאזור גיאוגרפי מסוים. גמישות זו מאפשרת הגעה לקהלים ממוקדים יותר ולחדד השפעה לקהלים אלו.

קישור עם טוויטר

פייסבוק מאפשרת קישור ישיר לעמוד טוויטר כך שכל מה שמתפרסם על עמוד הפייסבוק מפורסם באופן ישיר גם בעמוד הטוויטר. רק במקרה זה חשוב לשים לב, שטוויטים שמקורם בפייסבוק מקשרים לעמוד הפייסבוק ולא בהכרח לעמוד אותו אתם מעוניינים לקדם כך שאם עניינכם קידום אתרים בגוגל עדיף שלא תשתמשו בקישור זה אלה תכנסו לטוויטר ותוסיפו קישור לאתר שלכם בתוספת תקציר המתאים למגבלות התווים של טוויטר

מתינות חכמה

חששתם עד כה מתגובות שיכפישו אתכם וסגרתם אופציה זו? היום כבר לא צריך להחליט בין הכל או לא כלום ווסת את התגובות בדף !
סביר להניח שמנהל העמוד יודע איך למתן את תגובות הנכתבות בעמוד הפייסבוק אבל בבדיקה מעמיקה יותר של ההגדרות העמוד אפשר להוסיף תנאים ספציפיים אשר יחסמו באופן אוטומטי תגובות מסוימות. זהו כמובן לא מצב רצוי ע”י הלקוחות ולא פעם עדיף לאפשר שיחה פתוחה בעמוד הפייסבוק אולם יתכנו מצבים הדורשים יותר שליטה והתערבות . פייסבוק מאפשרת למעשה טווח תגובות שאינו עומד על הכל או לא כלום . במקום שעסק יחשוש מהתבטאויות פוגעניות ויזדקק אח”כ לניהול מוניטין ולתיקון תדמית תוכל החברה מלכתחילה למנוע מקרי קיצון ולאפשר שיח ותגובות בטווח מכובד והולם.