איך פותחים קבוצה בפייסבוק
03.12.2015

כדאי להכיר את יתרונה הגדול של קבוצת פייסבוק – הזדמנות לחשיפה לקהל יעד גדול ולא פחות חשוב – קהל ממוקד.

מדוע כדאי קבוצות בפייסבוק

קבוצת פייסבוק טובה מאפשרת התכנסות של אנשים תחת עניין או אינטרס משותף.

זוהי זירה המאפשרת ,בשונה מדף עסקי של חברה הנסוב סביב ענייני החברה ומוצריה, דיון במגוון רחב של נושאים ,בחופשיות וללא זיקה למותג מסוים.

בשונה מרוב דפי העסק, בקבוצה ישנה האפשרות לחברים להעלות תכנים  ביטוי לכל חברי הקבוצה (בכפוף להגדרות מנהל הקבוצה ) ובשונה מרוב הדפים העסקיים ,חברי הקבוצה יכולים להעלות תכנים (תמונות,וידאו ,קבצים ) באופן שיוויוני.

זאת גם הסיבה שאנשים נוטים להצטרף בקלות רבה יותר לקבוצה (הנתפסת כבלתי מסחרית) ולהתאגד סביב נושא משותף ,עניין ,פעילות או שלב משותף בחיים.

התכנסות זו של קהל מפולח יחסית מהווה במה אדירה לפרסום לקהל היעד הזה.

איך לפתוח קבוצה בפייסבוק

לפני שאתם פותחים קבוצה חדשה בדקו האם יש קבוצה קיימת שמתאים לכם להצטרף. בניית קבוצה הוא דבר הדורש מאמץ (בדיוק כמו כל התחלה של שיווק) ולכן צריכה להיות לכם עדיפות להצטרפות לקבוצה קיימת. כמובן חשוב לבדוק כמה חברים יש באותה קבוצה, מתי נכתב הפוסט האחרון ובאיזו תדירות כותבים שם. גללו מעט את ציר הזמן ועמדו על אופי הפוסטים כדי לדעת מה סגנון הקבוצה, מה התכנים, האם יש תגובות מצד חברי הקבוצה או במילים אחרות, האם הקבוצה “חיה נושמת בועטת” או קבוצה מורדמת.

בדקו גם מה תיאור הקבוצה וכלליה. אתם יכולים להציע למנהל הקבוצה לנהל אותה ביחד איתו.

אם מסיבות שונות לא מצאתם מענה בקיים  אפשר לפתוח קבוצה חדשה בפייסבוק .

הדרכה איך לפתוח קבוצה בפייסבוק נמצא בסרטון.

https://youtu.be/jez6PfnijQ4

טיפים לניהול קבוצות פייסבוק

בחירת קהל היעד הרצוי – כיוון שקבוצה מאפשרת לכם חשיפה לפעילותכם העסקית חשבו מי קהל היעד שברצונכם לאגד בקבוצה. החלטה זו תשפיע על שם הקבוצה, תכניה וכמובן בסופו של דבר על קהל היעד.

דוגמא – נניח אתם רוצים לקבל קהל שמתעניין בבדיקת בדק בית(בדיקת ליקויי בניה). אתם יכולים לפתוח קבוצה שהנושא שלה הוא “בדק בית”. העניין הוא שמי שיצטרף אליה (קרוב לוודאי) יהיו בעלי מקצוע בתחום ,שזה נחמד או רוכשי דירות שכבר יש להם מודעות שצריך לעשות בדיקת בדק בית.מצד שני יתכן שאלו שכבר “בעניין” בדק בית יעשו בגוגל חיפוש . אנחנו רוצים לתפוס אותם קצת לפני, בשלב בו רכשו דירה חדשה מקבלן ועדיין לא מעלים במודעותם שעשויים להיות בדירה ליקויי בניה הדורשים בדיקת בדק בית. לקוחות פוטנציאלים כאלו לא יחפשו להצטרף לקבוצה שעניינה “ליקויי בניה” (כי הם לא מודעים בכלל לעניין ) אבל יתכן שכן ירצו להצטרף לקבוצות העוסקות בנושאים אחרים המעניינים רוכשי דירות חדשות כמו טיפים לרוכשי דירות חדשות, טיפים לעיצוב הבית וכו’. כלומר נבחר אמנם נושא רחב יותר לקבוצה מעבר לבדק בית אבל נרוויח קבוצה מעניינת ומגוונת יותר עבור אלו שנמצאים בציר הזמן של הליך בניית דירה חדשה .

שאינו עוסק

הגדרות – בשלב הראשון כדאי שתהיו במעקב צמוד על התכנים (אפשר להגדיר שכל פוסט חייב אישור מנהל הקבוצה) .כך יהיה לכם בקרה שאופי הקבוצה ותכניה לא סוטה למקומות שלא תכננתם. מצד שני שחררו – תנו דרור לחברים להציע לחבריהם להצטרף, אל תסננו מתחרים,תנו במה חופשית לביטוי. רק כך תאפשרו השתתפות פעילה וקבוצה “חיה”.

שיווק – השקיעו בפניה אישית בהודעות לחברים שנראה לכם שעשויים לתרום לתכני הקבוצה.