מה ההבדל בין rel=author ו- rel=publisher
01.09.2013

לאחרונה גוגל מאפשרת חיבור בין עמודי תוכן לבין פרופיל גוגל+ של עמודי חברה. קישור זה יגרום כנראה בעתיד הקרוב להופעה של לוגו החברה (כפי שמוצמד בעמוד הגוגל+) בסמוך לתוצאת החיפוש. אבל רגע, יש כבר תג כזה ...rel=author אז איזה תג להכניס לאתר – rel=author או rel=publisher ?
הלוגו לצד הפרסומים בתוצאות של גוגל בעקבות rel=publisher

הלוגו לצד הפרסומים בתוצאות של גוגל בעקבות rel=publisher
התמונה לצד פרסום בתוצאות גוגל בעקבות rel=author
מה זה rel=author

Rel = author הינה תגית המאפשרת לקשרי בין עמודי תוכן באתר שלכם או באתרים בהם אתם כותבים מאמרים לבין פרופיל הגוגל+ האישי שלכם. ההצמדה בין השניים גורמת להופעה של תמונתכם, זו שהזנתם בפרופיל גוגל פלוס בסמוך לתוצאות החיפוש של גוגל באותם אתרים/מאמרים שאותם קישרתם עם פרופיל הגוגל פלוס באמצעות התג.
היתרונות של תגית זו מגוונים:
• חיבור שכזה מעשיר את תוצאת החיפוש ועל כן מגדיל את ערך ה CTR של העמוד.
• עמודי תוכן איכותיים המקושרים לפרופיל יכולים לחזק את הפרופיל ועל כן עמודים נוספים שיפורסמו על ידו יקבלו עדיפות התוצאות החיפוש.
• עמודים מקושרים לפרופיל מקבלים PR גבוה יותר.

rel=publisher

גוגל מאפשרת קישור של אתרים לדף החברה שלהם בגוגל+ כלומר לדף העסק בגוגל פלוס. ההצמדה של השניים חדשה וכרגע עדיין לא מופיעה בתוצאות החיפוש אולם גוגל מצהירה שבעתיד הקרוב הלוגו של החברה מפרופיל הגוגל+ יופיע בסמוך לתוצאות החיפוש.

מתי להשתמש ובמה?

התג rel=publisher הוא עוד דרך למתג את האתר שלכם (כולל הלוגו) ברשת. גוגל מאפשרת לחבר בין אתר האינטרנט של החברה/פורטל/מגאזין לבין פרופיל דף העסק שנמצא בגוגל+ .
התג מתאים למעשה לכל אתר שרוצה להציג עצמו כמותג/חברה. התג מתאים למימוש בכל האתר ועושים זאת ע"י קישור בודד מעמוד הבית של האתר.
תג ה rel=author לעומתו הינו תג לתוכן מקורי שמאחוריו מיוצג האדם שכתב את התוכן ולא מותג/חברה . שימוש בתג זה הוא מעין חותמת לתוכן הנוצר ע"י פרופיל של כותב מסוים והוא מקל על גולשים אחרים לאתר תוכן של אותו כותב המצוי באתרים שונים ברשת. קישור מסוג זה הוא גם קישור דו-צדדי הנעשה בין הוספת התג לעמוד התוכן הספציפי באתר אולם בו זמנית ע"י תוספת הגדרת המאפיין "contributor" בעמוד הפרופיל האישי של גוגל+.

מתי לא כדאי להשתמש בתג rel=author בכל עמודי האתר?

אין ספק שישנו יתרון גדול לתוצאות חיפוש המקושרות לפרופיל משתמש מסוים בייחוד כאשר מדברים על CTR אך מתי לא מומלץ להוסיף את התגית הספציפית הזו עבור כל עמודי האתר? הרעיון מאחורי הקישור בין פרופיל אדם לתוכן הוא על מנת ליצור את הקשר בין אותו תוכן לבין הכותב. תוכן מקושר בהכרח נכתב מנקודת ראותו וחוות דעתו של הכותב. משתמשים הרואים בקישור כזה מראש מודעים לכך שתוצאה זו היא בעצם סוג של מידע אישי המיוחס לכותב המקושר אליו.
לכן במידה ומדובר בבלוג אישי, או אתר של חברה קטנה ,למשל אתר תדמיתי מתאים לשים את rel=author אל כל דפי האתר אך לא כך כשמדובר באתר גדול, פורטל, אתר שמאחוריו צוות או במילים אחרות ההיפך מאתר אישי .אז מתאים לשים את התג rel=author אם בכלל בדף אודות אישי (אם בכלל) של אדם כלשהו.