כלי חדש בגוגל – Page Speed

בימים אלו השיקה גוגל כלי אונליין חדש לבדיקת מהירות דפים –  Page Speed  הכלי שבודק אתר מבחינת מהירות טעינתו ומציע אפשרויות איך לשפר אותה. הכלי הינו חובה לבוני אתרים ,בעלי אתרים ומי שעושה קידום אתרים בגוגל.

Page Speed הנמצא כרגע בשלב בטא פשוט מאוד לשימוש – יש להקליד את כתובת האתר שברצונכם לבדוק וגוגל יציג לאתר ציון בדרוג של 1 עד 100 ,את כללי האצבע שהאתר ממלא אחריהם והחשוב מכל – המלצותיו לצורך שיפור מהירות טעינתם של דפיו.

ההצעות לשיפור מהירות הדף מגיעות בשלושה דרגות  : גבוהה , בינונית ונמוכה .כאשר דרגה גבוהה מייצגת בעיות אקוטיות יותר ואילו דרגה נמוכה הינן המלצות בדרגת חשיבות פחות קריטית.

מה מחדש הכלי של גוגל ביחס לכלי בדיקה אחרים ? בעיקר יכולתו לעשות אנליזה גם על אתרים סלולריים, ההמלצות לשיפור לאתרים אלו תואמות את הדרישות של ממשק סלולארי .

כלי זה מצטרף מצטרף לכלי נוסף המצוי בגוגל וובמסטר  Google webmaster tool כשהמטרה של גוגל אחת היא – לשפר את מהירות טעינתם של דפים ברשת.

מהירות וזמינות עלייתו של אתר הפכה לאלמנט משמעותי במאמצי קידום אתר בגוגל .הוספת כלים לבדיקת מהירות אתר על ידי גוגל ומאמציה לספק פידבק לבעלי אתרים לצורך אופטימיזציית האתר מעידים על החשיבות הגבוהה שנותנת גוגל לנושא הזמינות והמהירות

על כל בעל אתר או מקדם אתרים העושה קידום אתרים בגוגל להתייחס לכלים אלו לא רק כעוד אפליקציה . עצם פיתוחם של כלים אלו מצד גוגל מעידה יותר מכל על חשיבותה ההולכת וגוברת של המהירות בדרוג אתרים בגוגל