תוכן איכותי ומערך שיווק האתר

תוכן איכותי הינו גורם משפיע בהליך קידום אתר והשפעתו על תוצאות החיפוש. לתוכן איכותי יש את היכולת להתפשט באופן ויראלי ברשתות החברתיות השונות ולהחזיר את ההשקעה בו באופן מוצלח (ROI).

SEO לעומת תוכן שיווקי

אסור להתבלבל, תוכן טוב הינו נדבך משמעותי בקידום אתר בגוגל אך קידום אתרים לא יכול להתבסס רק על תוכן ,טוב ככך שיהיה בדיוק כמו שקישורים איכותיים בלבד אינם יכולים להחליף את תהליך הקידום בכללותו.

לאחרונה עם השינויים אותם מנחילה גוגל, הופך קידום אתרים בגוגל  לחלק בלתי נפרד ממהלך השיווק של האתר ושל העסק ומתאפיין לא רק בפעולות של כאן ועכשיו אלה בגישה הוליסטית וארוכת טווח.

באופן כללי, קידום אתרים כולל בתוכו קודם כל ראיית האתר כעסק (ולעיתים קרובות אף כחלק מעסק שמחוץ לאינטרנט במידה ויש כזה). מקדם אתרים אינו רק איש טכני שמטרתו הבאת האתר להיות ראשון בגוגל למילות מפתח נבחרות .

תהליך קידום אתרים מקצועי כולל בדיקת המודל העסקי של האתר, ממשק משתמש, הגדרת יעדים עבור האתר ומעקב אחר השגתם, טיפוח תוכן האתר, יחסי ציבור חיצוניים (קישורים ובאז חברתי) וכמובן בדיקה מעמיקה של האתר מתוך רצון לוודא שהוא נסרק באופן אופטימאלי ע"י מנועי החיפוש וע"פ מפת האתר וקובץ ה- robots הכלולים בו.

חשוב לזכור, שאסור להזניח את הפעילות השוטפת של קידום אתרים בגוגל, שכן אפילו אם ישנה פעילות ברשתות חברתיות בצורה ענפה היא האומנם מסייעת לאתר אולם מהווה פולסים קצרי מועד ולכן אינה מהווה תחליף לתהליך קידום  אתרים מובנה וארוך. הרעיון של קידום אתרים בעזרת רשתות חברתיות, נועד ליצירת באז אשר יביא תנועה לאתר ובעקבותיו סקירת האתר ע"י מנועי החיפוש מה שיתרום לקידום האתר לאורך תקופת זמן ארוכה.

טקטיקות קידום אתר משולבות הם המפתח לקידום נכון של האתר, בייחוד לאור השינויים בחיפוש הסמנטי של גוגל. לכן כל תוכן טוב חייב להגיע בעטיפה של קוד אופטימלי לסריקה ע"י מנועי החיפוש.

קידום אתרים ושיווק הם שני עולמות  אולם בכל זאת פועלים כמו על אותו צד של המטבע. אין ספק, שתוכן איכותי המוטמע באופן אופטימלי באתר יכול להוות נקודת פתיחה מצוינת לעלייה בתוצאות החיפוש. אולם חשוב לזכור, קידום ושיווק הן שתי ישויות נפרדות בעוד השיווק דואג לתוכן, הקידום דואג לניהולו הנכון באתר וברשת, מתוך ניסיון והכרות עם מנועי החיפוש והשינויים באלגוריתם המתבצעים לאורך הזמן.