ממאמרה של: אליסה סקלטון

האם גוגל מנסה שוב להתחרות באפליקציות אחרות ברשת? או שאולי היא רוצה לאסוף עוד מידע מהמשתמשים? לא ברור מה הם המניעים אולם גוגל מרחיבה את החיפוש דרך הרשת החברתית שלה – בתחילה ע"י שימוש בגוגל+ ועכשיו ע"י Leaderboard, שהוא שירות חדש המאפשר למשתמשים ל"הרוויח" נקודות בכל פעם שהם מדווחים על מיקומם באמצעות שירות Google Latitude.

גוגל השיקה בשבוע שעבר את גרסת המפות עבור מכשירי האנדרואיד למיניהם ובגרסא זו נכלל השירות הדומה בתכונותיו לאפליקציית ה  Foursquare (המתחרה). Foursquare הינה אפליקציה המעודדת את משתמשיה לדווח על מיקומם ומנהלת מעין תחרות בין המשתמשים על מי מדווח יותר.

גוגל אינה מכריזה באופן רשמי כי היא מעוניינת להתחרות ב Foursquare, ולכן היא שמרה על Leaderboard ועל Google Latitude בשקט יחסי. היא אפילו אינה מחשיבה את התוספת הזו כשירות חדש שלה. גוגל טוענת שזוהי גרסא לתיקון באגים ובעיקר לשיפור הצריכה בסוללה תוך שימוש בתוכנת ה Latitude. גרסת ה Leaderboard מופיע רק בגרסאות עדכניות של מפות גוגל ולא לכולם ישנה ההרשאה להשתמש בשירות זה.

 מבדיקה שנעשית על גרסת המפות החדשה של גוגל למכשירי סמארטפון במערכת הפעלה של אנדרואיד נראה כי הגישה מתאפשרת רק לאחר דיווח מיקום בעזרת התוכנה Latitude.

מזה שנה שהמפות של גוגל מאפשרות שיתוף של המיקום באמצעות האפליקציה Latitude כך שלאחר שהמשתמש דיווח על מיקומו הוא מקבל נקודות המופיעות בעמוד ה Leaderboard ומדרגות את אותו המשתמש בפרופיל הגוגל+ שלו ושל חבריו. כמו כן, ישנו עמוד כללי המדרג את כלל המשתמשים בשירות והמנצחים זוכים לכתר בעמוד ה Leaderboard (לא כמו באפליקציה המתחרה Foursquare בה הזוכים זוכים התואר "ראש העיר")