מאמר מאת דיקסון מתוך הבלוג של מג'סטיק

 בעיקבות האלגוריתמים החדשים של גוגל וכתוצאה מתהליכים משתנים של קידום אתרים בגוגל יצאה גם מג'יסטיק עם שתי שיטות מדידה חדשות להערכת קישורים.

כיוון שכיום קישורי קידום אתרים נבחנים ב"עין" אחרת על ידי גוגל ,כלומר יש הבדל בין קישור המגיע מאתר איכותי עם כניסות והצבעות חברתיות לבין אתר "ספאם" בצד השני של הסקאלה הוסיפה מג'סטיק מדד משל עצמה להערכת האתר הנותן את הקישור.

שיטות מדידה של מג'סטיק מתאימות לכל URL בין אם הוא Root או SubDomain והן מביאות מידע חדש על הקישורים. שילוב של השתיים יוצר גרף המציג את פרופיל הקישורים במערכת צירים של 100X100 שכן מספרי הערכים נעים בין 0-100.

הערכים נקראים Trust Flow זרימת אימון ו- Citation Flow זרימת ציטוטים ומטרתם לשפר את  ההבנה לגבי מידת ההשפעה של קישורים נכנסים לאתר.

  1. Trust Flow – מסתבר, שאתרים אמינים נוטים לקשר שכנים אמינים. ואילו השכנים נוטים אף הם לקשר שכנים אמינים בעצמם. למעשה, אחרי חזרות רבות, נוצר מעין מעגל אימון. כך שזרימת האימון כמו זרימת ה- Citation עובר אף הוא דרך כתובות ה URL והוא בעל השפעה על הקישור. ערכים גבוהים נראים גבוה יותר ע"פ הגרף
  2. Citation Flow – ערך יותר מדיוק מהשיטה הישנה שהסתמכה על ערכי ACRank. הערך מודד את מידת ההשפעה של קישורים על ה URL בהתבסס על האתרים המקשרים אליו. ערכים גבוהים נראים בחלקו הימני של הגרף

 יש לשים לב, שלקישורים שונים יכולים להיות ערכים דומים ועל כן ניתן לראות את צפיפות הנקודות בגרף.

 מבדיקות עולה שבמרבית הפרופילים שנבדקו נראה היה שה Citation Flow הוא טוב יותר בהשוואה ל Trust Flow

 ערכים חדשים אלו מושפעים גם מקישורים פנימיים, מה שאומר, שעמוד בית חזק בהחלט משפיע על חוזקם של העמודים הפנימיים ואילו קישורים חיצוניים לעמודים פנימיים באתר בהחלט יכולים לשפר את זרם המדדים.

הערכים נמדדים מתעדכנים בכל יום בהסתמך על מעבר ואינדוקס של האתר והם אינם מתבססים על ערכים חיצוניים שאינם קשורים למג'סטיק.

היכן ניתן למצוא את הערכים הללו?

  • בכלי Our bulk back-link checker
  • ב Site Explorer- בגרפים החדשים המוצגים
  • בדוחות הסטנדרטי

    לסיכום

    אין ספק שמג'סטיק הוסיפה מדד מתבקש באופן בו נמדדים היום אתרים בעידן הפנדה והפינגווין.

    להשלמת איכות המדד יהיה נכון להוסיף גם את מידת הרלוונטיות של טקסט הקישור ביחס לתוכן האתר/דף נותן הקישור שכן מדד זה מהווה היום אינדיקציה לאיכות הקישור בקידום אתרים בגוגל