קישורים או Social ?

האלגוריתמים ,ההצהרות החוזרות ונשנות בגנות פעולות קידום אתרים  המייצרים  מניפולציות, ספאם וקישורים "לא טבעיים" גרמו לסוג של כאוס בתעשייה . וכריאקציה , מקדמי אתרים החלו להדיר רגליהם מפעילות יצירת קישורים מהזן ה"קלאסי", לטובת  הקישורים החברתיים (שרבים מהם הינם קישורי NOFOLLOW)

מצאתי לנכון להביא כאן קטע וידאו מכנס SMX  בו מדבר מאט כאץ (מהנדס ראשי בגוגל) על חשיבות קישורים ביחס לפעילות ה SOCIAL. הווידאו  מעניק קצת פרופורציה על עניין חשיבות הקישורים ממקורות שונים ברשת בהשוואה  לשימוש בבאזז חברתי  לקידום אתר בגוגל. 

המסר – קישורים עדיין נחשבים יותר בעיניי גוגל כלומר עדיין מהווים את הכלי המרכזי לקידום אתרים בגוגל. מאט כץ מעריך שבעוד 10 שנים לקישורים החברתיים תהייה מגמת התחזקות אך הבחירה להדגיש את טווח הזמן הזה מעידה יותר מכל לדעתי את הגישה בהווה – זה לא המצב כרגע לפחות לא לפי ההצהרות הרשמיות.

אני מוצאת לנכון להפיץ את המסר ולאזן את הדיספרופורציה שמתרחשת בתעשיית קידום האתרים שכן מרוב "פינגווין" "פנדה" וחרדה ממה שטומנת גוגל הלאה נוצרה אווירה שכל הקישורים שמקדמי אתרים יוצרים הינם ספאם. וזאת טעות

המסר הוא שעדיין קישורים טובים כאלו שנועדו לתת קרדיט אמתי מחזקים את האתר יותר מקישורים חברתיים רק שצריך לזכור שכמו תמיד קידום אתרים צריך להתבסס על גיוון, פיזור ותוכן מושקע  או במילים אחרות על יחסי ציבור אמתיים לאתר וקידום אתרים איכותי.