מודעות Google בפורמט חדש בתוצאות החיפוש – Snippet

Google משחררת פורמט חדש של רשימת מקטעים (Snippet) בו היא מציגה מידע מתוך רשימה ארוכה ומציגה אותו ברשימת נקודות. רשימת המקטעים מחליפה את ה- Meta Description והיא משמש לאתרים המציגים רשימות קטגוריאליות.

רשימת המקטעים הושקה לפני כשבוע ונראתה לראשונה בבריטניה. אולם, עמוד הסבר לרשימת מקטעים מאשר שרשימת המקטעים היא תוספת של מנוע החיפוש לעמוד שיראה לכל המשתמשים עד לסוף החודש.

איך זה עובד?

עמודים המכילים רשימות ארוכות של מידע קטגורילי-ספציפי, שבד"כ רלוונטי למיקום מסויים, יכולים להגדיר מקטע נקודות דחוס של הרשימה עבור פורמט המקטעים בתוצאות החיפוש. שלושה פריטים מוצגים, אולם Goolge גם מיידעת את המשתמשים כמה פריטים בקירוב יש ברשימה (5+, 10+, 30+ וכו'). גם השורה הראשונה של מקטע הרשימה (בדומה ל- Meta Description) מוצגת.

כך נראית לדוגמא רשימת מקטעים של החיפוש  "electricians Salt Lake City, Utah"

מאחר שמקבלים 3 פרטי נקודות בנוסף לשורה הראשונה הסטנדרטית יש הגדלה של שטח המודעה ולכן צפויה גם הגדלה במספר ההקלקות על המודעה. התוספת עובדת יפה למדיי עם עמודים בהם ישנן רשימות ארוכות; כתוצאה חלק מהמשתמשים יוכלו לעצור את הדפדוף בתוצאות החיפוש ואילו אחרים כבר ידעו מהי הרשימה הכללית המצויה בדף אליו הם יקושרו עם הלחיצה על התוצאה.

ככל הנראה לא יהיה זה השינוי האחרון ברשימת המקטעים. בעוד Google מתנסה בעיצובים החדשים של תוצאות החיפוש פוסט פנימי של החיפוש מצהיר "אנו נמשיך לשפר את רשימות המקטעים כך שייצגו את תוכן של תוצאות החיפוש ויקלו על המשתמש למצוא את התוצאה הרלוונטית ביותר".

מהי רשימת מקטעים

רשימת מקטעים – הן שורות טקסט שיופיעו מתחת לכל תוצאת חיפוש – הן פותחו על מנת לאפשר למשתמש לקבל מושג של מה יש בעמוד וכמה הוא רלוונטי לשאילתת החיפוש של המשתמש.

עם בתוצאות החיפוש ימצא עמוד בו ישנן רשימות, טבלאות או רשימת נקודות, הן יציגו 3 שורות מתוכן מתחת לשורה הראשית בהתאם לרלוונטיות שלהן לשאילתת החיפוש. הרשימה תציג גם מספר פריטים בקירוב הקיימים בעמוד (לדוגמא 30+ וכו').

שינויים אלו יוחדרו לתוצאות החיפוש בימים הקרובים. אנו נמשיך לשפר ולבצע שינויים בפורמט החדש על מנת לשקף טוב יותר את תוכן תוצאות החיפוש ולאפשר למשתמש למצוא את התוצאה הרלוונטית ביותר.