גוגל שוקלת לחשוף את הקריטריונים של הבוחנים האנושיים

גוגל שוקלת לחשוף את ההנחיות הניתנות לבוחנים האנושיים הבודקים את איכות תוצאות החיפוש זאת עלה מתשובתו של מאט כץ לשאלה:

"אם יש לכם בוחנים אנושיים הבודקים את איכות תוצאות החיפוש לאחר שינויי פנדה וקובעים מהם האתרים האיכותיים, איך אתם בודקים את מידת שביעות הרצון של המשתמשים?"

מט כץ גם עונה על השאלה: "הבוחנים האנושיים אינם משפיעים באופן ישיר על האלגוריתם של מנוע החיפוש"  אולם בכל זאת מוסיף כי גוגל שוקלת את האפשרות לשחרר את המידע וההנחיות לבדיקה הניתנים לבוחנים האנושיים כדי שגם אנחנו נשתכנע שהמידע שברשותם הוא הגיוני וכנראה לא ספציפי ,מידע שכנראה חשוב שנדע כדי לשפר את איכות האתר (או במילים אחרות, שלא נצפה שיחשפו בו הסודות האמיתיים).

גוגל משתמשת בשירותים אנושיים לבחינת תוצאות החיפוש מזה כשבע שנים. בעבר הודלף מסמך ההנחיות אולם נשאר בעיקר בקרב אוכלוסיית אנשי קידום האתרים. המסמך האחרון עודכן ב 22/06/12 ואורכו עומד על 161 עמודים.

לפני כארבע שנים שחררה גוגל מסמך הנחיות עבור מקדמי אתרים ואילו מסמך הבוחנים הושלם בהתאם להנחיות או ומה עכשיו? להערכתי כיוון שגוגל משקיעה מאמצים כה רבים שמקדמי אתרים לא יעלו על תמהיל המדוייק איך להפוך אתר לראשון בגוגל כך סביר להניח שהבוחנים האנושיים יודעים את הרכיבים של המתכון הסודי במקרה הטוב אך לא את המינונים שהם הדבר המשפיע באמת.

זה דומה לידיעת המרכיבים של משקה קוקה קולה אך לא את הכמויות המדויקות ואופן ההכנה. לכן בל נתרגש ,אם גוגל תחליט לפרסם את הקריטריונים לקידום אתר בצורה כללית היא תגנוז את המידע החשוב של הפרטים הקטנים שמשפיעים יותר או פחות בתהליך דרוג האתר .