ייעוץ בקידום אתרים הפעם קצת אחרת

השבוע קיימתי פגישת ייעוץ בקידום אתרים  לא שגרתית שהעמידה אותי בסיטואציה מאתגרת במיוחד .בשונה מתהליכי יעוץ וחונכות רגילים ובוודאי בשונה מתהליך הדרכה בקידום אתרים, הגיעה הלקוחה במצב של משבר ובלבול ,ביטאה אכזבה מהתחום המקצועי בו היא עוסקת והציפה שאלות בסיסיות הרבה מעבר לענייני האינטרנט, שאלות כמו האם להמשיך לעבוד גם כשצברה הפסדים או להפוך שכירה ,האם להשקיע באתר חדש כמצבה הכספי בהפסדים וכד'

מצד אחד שוחחנו לכאורה על האתר ועל הדרכים בהם היא יכולה לייצר לעצמה רווחים מצד שני היא הייתה נסערת, מלאה כרימון בטרוניות ובהתגוננות על איך שהגיעה למה שהגיעה ולכן לא כל כך שיתפה פעולה בתהליך הייעוצי.

מצד אחד כאילו דיברנו על האתר ומצד שני היא הייתה בתהליך נפשי מאוד נסער, שאלה וענתה בו זמנית, לא הקשיבה אך טענה שהיא רוצה עצה בקיצור לאחת במצבה לא ניתן היה לספק תהליך אינסטנט של יעוץ בן שעה, אחת כמותה זקוקה ל"אלון גל" שייתן לה בראש ויעבור איתה תהליך עם קבלת החלטות מהותיות

ובכ"ז ,צד אחד שבי רצה לסייע לה כי היא נראתה כל כך חבוטה ומאוכזבת וכל מה שרציתי זה להעביר לה אופטימיות, תמיכה וסיוע , אחרי הכל היא ראתה בי יועצת. מצד שני הייתי חייבת לשים גבולות- הגעתי ליעוץ עסקי מסוג מסוים, ושאלות כמו האם לסגור את העסק, מה למכור ואיך להתנהל תקציבית שייכים להתמחות אחרת…