מאמר מתורגם מאת דני גודווין

בגוגל אוהבים מאוד את וויקיפדיה אחרת איך ניתן להסביר את העובדה שב 99% מהחיפושים ברשת האתר של וויקיפדיה מופיע בדף התוצאות הראשון?!

גוגל אוהבת מאוד את וויקיפדיה. כולם יודעים זאת אך לא כולם אוהבים זאת, בייחוד לאור העובדה שחלק מהערכים המצויים בוויקיפדיה כתובים באופן לא מדויק ושטחי בעוד שלאותם ערכים ניתן למצוא אתרים איכותיים עם דירוג גבוה.

מאחורי המספר המדהים הזה וויקיפדיה היא מספר 1 בתוצאות החיפוש של גוגל ב 56% מהחיפושים בעוד ב- 96% מהחיפושים מוצגות תוצאות וויקיפידה באחד מתוך חמש המקומות הראשוניים בעמוד תוצאות החיפוש. התוצאות היחידות שלא הביאו את דפי וויקיפדיה לעמוד הראשון היו שמונה מילות מפתח ביניהן: דואר, חדשות, אימונים, לאומים, ממתקים, ארון בגדים טלפון וטיסות.

התוצאות המובאות בידיעה הן תוצאה של בדיקה ע"י חברה בריטית העוסקת במציאה רנדומאלית של ביטויים לחיפוש.

סאם סילברווד-קופ מציין כי וויקידפדיה מגיעה לתוצאות נפלאות כאשר מדובר בחיפושים בנושאים גאוגרפיים ומדעיים אך באופן מפתיע היא מצליחה מאוד גם בעבור חיפושים העוסקים בביגוד ובאוכל. הוא מוסיף ואומר: "אם בכל חיפוש לפחות מקום אחד מתוך 10 תוצאות החיפוש הראשונות נלקח ע"י וויקיפדיה זה אומר שישנו מקום אחד פחות עבור אותן חברות המשלמות עבור קידום ממומן – זוהי כמובן רק מחשבה ולא עובדה".

מתוך שמונה הביטויים שלא הופיעו בתוצאות בעמוד הראשון אומר סילברווד "כל הביטויים הללו הם ביטויים תחרותיים מאוד ונכללים בביטויים בשימוש של ארגונים וחברות המספקים שירותים שונים (לדוגמא הביטוי National)."

לוויקיפדיה יש מיליון עמודים מאונדקסים והיא נחשבת לאתר בר סמכא עבור גוגל. לפי סרגיי ברין (שותף ותורם בוויקיפדיה) "אחד הנצחונות הגדולים של האינטרנט" ו- "מקור שלא ניתן לאומדו עבור הגולשים ברשת".

לאור האמור האם באמת וויקיפדיה צריכה להיות כל כך דומיננטית בתוצאות החיפוש של גוגל?