האם גוגל מוכנה לסכן את האמון בה לטובת גוגל פלוס?

השקתה של שיטת החיפוש החדשה של גוגל – Google Search your world plus מעוררת חשד לאפליה של רשתות חברתיות תוך מתן העדפה לגוגל פלוס . מרכז EPIC  ה  Electronic Privacy information center   ממליצה ל FTC לבדוק את Search+ בטוענה להפרה של פרטיות או חוסר אמון. בינתיים, היועץ הכללי של טוויטר, אלכסנדר מקגילוורי מספק ראיות מרשיעות לאיך החיפוש ב Google Search plus your word יכול לעוות את תוצאות החיפוש לטובת גוגל+.

חיפוש לערכי טוויטר לדוגמא (wwe (world Wrestling Entertainment@  מחזיר חמישה תוצאות חיפוש של Google+ ללא סימן לתוצאות ערכים רלוונטיים של טוויטר. גוגל אינו יודע לבחון סימנים כ @ כך שהחיפוש עבור @wwe ו- wwe הוא זהה ויציג את אותן תוצאות חיפוש. יתרה מזו, Search+ עדיין בהשקה כך שאם המשתמש טרם קבל והתקין את האפשרות להשתמש בשיטת חיפוש זו עדיין הוא יקבל תוצאות חיפוש זהות מלבד כל אותן תוצאות חיפוש הקשורות לחברים בגוגל+ ועמודים.

רק כדי להבהיר, התוצאות מראות בבירור שגוגל אינה מזהה סימנים ויתרה מכך ישנה עדיפות בולטת לתוצאות הקשורות לגוגל+.

מארק רוטנברג, דירקטור בכיר ב- EPIC טוען "אנו מאמינים שזהו דבר שמצריך בדיקה של ה- FTC . "EPIC שוקלים כרגע להעביר מכתב בנושא ל- FTC.

ב- EPIC מאמינים שבהצפת תוכן פרטי המפורסם ע"י משתמשים וחבריהם תוך שימוש ב- Google Search plus your word ישנה הפרה של הפרטיות. כן, זה מעט מפתיע למצוא תכנים פרטיים בתוצאות החיפוש של גוגל בייחוד שאנחנו מחפשים תוכן שהינו ציבורי. למרות זאת EPIC עדיין מהססים שכן למרות שמדובר בתוכן פרטי סביר להניח שזהו תוכן שאינו נחשף לראשונה והוא ככל הנראה נצפה כבר בעבר.

מה שמדאיג יותר את EPIC הן ההשלכות לחוסר האימון שיווצר כתוצאה משימוש ב Google Search plus your word. הארגון כותב בהצהרה "כמו כן, השינויים של גוגל מגיעים בזמן שהחברה עומדת בפני בדיקות האם המוצרים שלה נותנים עדיפות לתוכן שמקורו בגוגל".

הטענות העולות כלפי גוגל הן כי כי רק תוצאות גוגל+ מופיעות בסרגל הצדדי של תוצאות החיפוש למרות שלגוגל יש מספיק מידע שמקורו מטוויטר ופייסבוק אותו היא יכולה להציג גם. יו"ר ההנהלה של גוגל אריק שמידט טוען שגוגל מוכנה להתדיין עם טוויטר ופייסבוק להרחבת הגישה למקורות המידע שברשותן, אפילו שאינה צריכה אותו בכדי להציג עמודים ופרופילים של משתמשים.

גוגל מתעתעת ומשחקת משחקים פוליטיים כך שזה ממש לא מפתיע שטוויטר ו- EPIC תוקפות אותה למרות שהטענות שלהן מעט מוגזמות. הבעיה היא לא פרטיות או תוצאות החיפוש הראשונות, הבעיה היא שלגוגל יש את המידע על משתמשים ועמודים של המתחרים והיא בוחרת להתעלם מהמידע. יתכן שזהו תכסיס מתוחכם שבא על מנת לפגוע בהנפקה של פייסבוק ובינג ע"י בקורת מטעם ההגבלים העסקיים.

ובינתיים הדבר האינטואיטיבי הנכון לכל עסק או חברת קידום אתרים הוא לבנות בהקדם פרופיל בגוגל פלוס ולהיות חלק מהעשייה שם. למרות כל הביקורות והעובדה שהממשק של גוגל פלוס עוד בחיתוליו , גם אם גוגל תטשטש את האפליה המתקנת שהיא עושה לתוצאות גוגל פלוס עדיין כדאי להיות בצד הנכון , במיוחד לצרכי קידום אתרים בגוגל.