גוגל+ תצליח לגבור על טוויטר ו-LinkdIn בשנת 2012

רוב ד. יאנג, אוגוסט 10, 2011

רק חודש עבר מאז שגוגל השיקה את גוגל+, וכבר ניתן לאמר שהרשת החברתית הזאת צוברת מומנטום אדיר. משאל של YouGov מראה כי גוגל+ תהיה הרשת הפופולארית השנייה בגודלה בארה"ב עד אמצע שנת 2012.

גוגל+ נוסקת למקום שני

ל- YouGov מדגם מייצג של משתמשי אינטרנט, אזרחים אמריקאיים המונה 1003 אנשים. הם רואיינו בין התאריכים 29/7-2/8 כחודש לאחר השקת גוגל+. בחודש זה, הערכה היא שגוגל+ צברה למעלה מ 20 מיליון משתמשים. בארה"ב חודרת גוגל ל 13% מהשוק.

כ 16 מיליון משתמשים נוספים צפויים להירשם, בארה"ב ב 12 החודשים הבאים. מה שישים את גוגל+ בהערכה לחדירה של 22% מהשוק בהשוואה ל 19% של רשת לינק אין ו 18% של טוויטר ו 14% של מי ספייס. כמו כן, בעוד לינק אין וטוויטר צפויות לגדול ב 20% חדירה לשוק ב 12 חודשים הבאים, מי ספייס ופייסבוק צפויות לרדת באותו טווח של זמן.

משתמשי גוגל+ הם משתמשים פעילים. במחקרם של YouGov נראה כי גוגל+ היא השנייה המחזיקה במשתמשים פעילים, עם 45% משתמשים הבודקים את האתר לפחות אחת ליום. תוצאות אלו עוברות את 42% של טוויטר, ולא נופלות בהרבה מ 62% של פייסבוק. סביר להניח כי בעוד גוגל+ צוברת ניסיון תעלה גם תדירות השימוש.

סטטיסטיקה נוספת על גוגל+

המחקר של YouGov לא נגמר בפופולאריות. הוא מציג גם נתונים דמוגרפיים של המשתמשים. בקרב המשתמשים כ 60% גברים מתוכם 43% משתמשים בגילאיים 18-29. לכ- 59% תואר ממכלה ו 48% מהם הינם רווקים.

מיכאל נרדיס, מנהלה של YouGov, טוען "שגוגל+ מציגה מסלול צמיחה דומה לזה שהציגה פייסבוק בראשית דרכה – יוצרת התרגשות בקרב קבוצת המשתמשים הראשונה המאמצת את המוצר. עבור פייסבוק היו אלו הסטודנטים במכללות. עבור גוגל+, צעירים, משכילים, רווקים שהם משתמשים 'כבדים' של האינטרנט". נרדיס טוען שגוגל+ מאיימת על שתי הגדולות טוויטר ופיסבוק.