גוגל פנדה- לחשוב כמו גוגל

בשבועות האחרונים כמעט כל אדם שאני מכירה העוסקים בקידום אתרים בגוגל ,כתב מאמר העוסק בעדכון ל-"גוגל פנדה". אז נכון, גוגל פנדה זה באמת הנושא החם כרגע ובמיוחד מעסיק בעלי אתרים או מקדמי אתרים. העדכון החדש משפיע על אתרים שבעבר לא הושפעו מהאלגוריתם של גוגל, חלקם אולי באמת היו צריכים להיות מושפעים כבר בעבר. באופן כללי אני חושבת שהעדכון האחרון הוא מוצלח גם עם יש לו השלכות משמעותיות על התהליך של קידום אתרים בגוגל.

 

אבל בעצם אולי אפשר לומר, מרוב עצים לא רואים את היער. אנשים עסוקים עד מעל הראש בקריאת אותם מאמרים במקום התמקד במה שבאמת חשוב, מה גוגל רוצה מאתנו.

אם הייתי גוגל

ניסיתי לשים עצמי במקום גוגל. גוגל הוא לא האויב, להפך, גוגל הוא חבר, אם רק ניתן לו להיות. גוגל לא חייב לדרג אף אתר, גוגל לא חייב לנו כלום, להפך עלינו להיות אסירי תודה על העובדה שיש לנו אמצעי כמו גוגל, על כמות האנשים שנכנסת לאתר שלנו בזכותם.
ובכן, האם היית משקר לחבר שלך, האם היית מעמיד פנים שאתה משהו אחר? האם היית מנסה בדרך כלשהי להערים על חבריך, לרמות אותם?
אני מקווה שהתשובה שענית היא: "לא, כך חברים לא מתנהגים" וזו בדיוק הנקודה, חברים אמורים להיות נאמנים אחד לשני ובעיקר נאמנים לעצמם וחבר אמיתי הוא חבר כזה שיקבל אותך כמו שאתה.
יחד עם זאת, אין הדבר אומר כי עלינו להישאר כשם שאנחנו ולקפוא על השמרים ולא "להשתפר". אם היום אני מוצלח, סביר להניח שזה בזכות עבודה קשה שעבדתי בעבר בכדי להרוויח את הזכות להיות מוצלח.
זה לא קרה בין לילה. לא זכיתי בלוטו. נכון, אנשים מעטים זוכים בהצלחה זו מן ההפקר ואיכשהו מצליחים לקצר את התהליך ואת הדרך לפסגת ההצלחה. אך לגבי כל השאר, עלינו מוטלת החובה לשים לב ולהתמקד במה שיכול לגרום לנו להשתפר ולמעשה פעולות קידום אתר מהזן האיכותי לא מתנגשות עם גישה זו .
היה נאמן לעצמך: שפר את עצמך
בזמן שחלק מהנושאים בקידום אתרים בגוגל יכולים להיות מסובכים הרי שהחומר הקריטי אינו מסובך כלל וכלל. האתר שלך מהווה את הבסיס ומשקף בעצם מי אתה. גרום לו להיות בעל משמעות.
דרך אחת לעשות זאת היא לנהל בלוג באתר, שישקף את הלך הרוח שלך ויציב אותך בעמדת ההובלה של האתר וישקף את מי שאתה. דרך נוספת היא למצוא מאמרים רלוונטיים לאתר ואקטואליים ולהרחיב עליהם באתר. להוסיף עליהם מידע שימושי וכך להרוויח תוכן נוסף וקישורים.
לתוכן שאותו אנו מוסיפים ישנם מספר חוקים:
1. כתוב מאמרים בעלי משמעות.
2. למאמרים אמורה להיות תועלת כלשהי לאנשים אחרים.
3. פתור בעיות במאמרים.
4. קדם את אותם המאמרים בכל דרך שתוכל.
נחשו מה, אם תנהגו כך, תגלו כי גם אינכם כותבים לאתר תעשייתי ולמטרות פרסום אלא אפילו כותבים "בקטן" לבלוג משלכם, תרוויחו קישורים. זה אולי לא יבוא בקלות, אבל באינטרנט כמו במציאות דברים טובים לא באים בקלות. גם גוגל חושב כך.
אין טריקים אך בהחלט ישנה אסטרטגיה, שיטה מסוימת, אינך יכול פשוט להתחיל לכתוב שטויות.
האם להתעלם לחלוטין מעדכוני האלגוריתם? ממש לא.
בכדי לעשות קידום אתרים מוצלח מוטלת עלינו מלאכה רבה. לקרוא הרבה, לחקור ולבחון. כאשר מתבצע שינוי רציני עלינו להיות זהירים. דרוכים.
ומה הכוונה? לבחון את השינוי. למצוא דרכים יעילות כיצד למנוע תגובות שרשרת עתידיות בעקבות אותו שינוי.
ולנושא שלנו, כאשר שינוי האלגוריתם של גוגל פנדה גרם לתזוזה במיקום של אחד מהאתרים של הלקוח לו אנו עושים קידום אתרים בגוגל אין שום סיבה להיכנס לפאניקה ולאבד את העשתונות. מקדם אתרים העושה קידום אתרים בצורה מקצועית וללא פעולות "אפורות" לא עושה פעולות לא חוקיות העלולות לגרור ענישה . יש לנסות ולהבין איזו בעיה יכולה להיות לאלגוריתם עם האתר וכיצד אתה כמקדם אתרים יכול לשפר את נתוני האתר.
העצה ללקוחות מודאגים, (ואפשר לומר בצדק מבחינתם), פשוט היאזרו בסבלנות. כמקדמי אתרים עלינו לבחון האם גוגל פנדה מעדכן דברים, משנה אותם, מה שאגב קורה מידי פעם ורק אז לאחר שאספנו את כל המידע והתייעצנו עם אנשי מקצוע העוסקים גם הם בקידום אתרים בגוגל, רק אז נוכל לקבל החלטה ולגבש דרך לפיתרון.
זו הייתה המלצה זהירה שמבוססת על הכרה והבנה כי מה שאנו מעלים לאתר יהיה לטובת ולתועלת המשתמש וכך גם יהיה לתועלת הקידום בגוגל.
המטרה היא לא לערוך שינויים ולעקוב באופן מתמיד אחר האלגוריתמים של גוגל, אחרת תמצאו את עצמכם מעדכנים ומשנים ללא הרף, עבודה סיזיפית. שימו את עצמכם בתוך הראש של גוגל ונסו להבין מה גוגל מחפש ממכם ומה גוגל רוצה למצוא באתר ואז אולי תוכל להבין גם את אותם שינויים ולבנות אתר בעל שדרה מוצקה שיהיה נאמן לעצמו לאורך זמן.