גוגל מציגה אותך ברשת

גוגל משיקה את "Me" ("אני") יישום חדש בלוח הבקרה של גוגל ברשת. המטרה הרשמית המוצהרת של היישום היא "לעזור להבין ולנהל את מה שאנשים רואים כאשר הם מחפשים אנשים מסויימים במנוע החיפוש של גוגל".

גוגל מצהירה שכלי זה יסייע במעקב פשוט אחרי הזהות האישית שלך ברשת וכן ככלי שבעתיד יספק אפשרויות להגן על ישותך ברשת.מה שנקרא ניהול מוניטין

יכולות הכלי נדיבות, מסייעות בקביעת התראות חיפוש, ניהול היישות ברשת והסרה של תוכן לא רצוי. גוגל ממליצה לכותבי תוכן ברשת את האפשרות להשתמש בתג rel=author ובתג rel=me, מה שנראה כרעיון טבעי למעקב אחרי הגולשים. בכל אופן, החלק החדש בלוח הבקרה של גוגל הוא לא יותר מקישור עזרה למאמרים וממשק שונה ליישום של התראות גוגל (Google Alerts), שאינן חדשות.

השלב השני בניהול היישות ברשת, כמו שמפורט בנושא העזרה של גוגל, הוא ביצירת פרופיל גוגל. למעשה, אם אין ברשותך פרופיל גוגל, לא ניתן להשתמש ב"אני ברשת" ("Me on the web"), שכן היישום מדווח על נתונים של היישות כפי שהוגדרו בפרופיל.

מפרופיל פייסבוק-לייק ועד לכפתור 1+ זה לא סוד שיש לגוגל שאיפות להפוך ליותר חברתית. והיא עושה כל שביכולתה לגרום לאנשים להגדיר פרופיל שכן זהו השלב הראשון בתהליך. שיאפשר לאנשים נוכחות עם פרופיל אישי ואפשרות לשלוט במידע הנכתב עליהם.

כיום ישנם חברות שונות העוסקות בניהול מוניטין המאפשרות שיפור תדמית. האפליקציה שהשיקה גוגל תסייע למי שרוצה לטפח את המוניטין שלו בין עם בכוחות עצמו ובין באמצעות אחת מחברות ניהול המוניטין הקיימות בענף