למה כדאי שיהיה לך פרופיל עסקי בלינקדאין

לינקדאין היא רשת חברתית B2B הגדולה בעולם עם 590 מיליון משתמשים נכון לינואר 2019.  הצעד הבסיסי הראשון בתוך רשת לינדאין הוא פתיחה של פרופיל עסקי ואפשר להפיק ממנו הרבה אם ממלאים אותו כראוי. את הפרופיל בלינקדאין רואה כל מי שעורך חיפוש בתוך הרשת עצמה אך הוא עולה גם בתוצאות החיפוש של גוגל ואם חשוב לך להפיק את המכסימום מחשיפה זו כדאי להתייחס לשלב זה במלא הרצינות.

להלן מספר המלצות איך לייצר פרופיל עסקי איכותי בלינקדאין:

תמונת פרופיל בלינקדאין

תמונת פרופיל טובה היא בגדר חובה. חשוב שתוצג תמונה ברורה הדומה לתמונת פספורט כלומר שהראש יקח מעל 60% מהתמונה. כדאי שהלבוש שלך בה יהיה לבוש עבודה טיפוסי שלך ושהבעת הפנים תשדר את מה שאתה מעוניין לשדר בעסקים.

פרופיל כזה נצפה 14% יותר מאשר פרופיל ללא ראש ובעלת 36% יותר סיכוי לתגובה מפרופיל ללא תמונת ראש.

גודל תמונת פרופיל בלינקדאין : 300*300 בפורמט PNG או JPEG

פרופיל מלא מלא

בדיוק כשם שיש נורמה לגבי כמות וסוג המידע שמקובל לכתוב בקורות חיים כך גם בפרופיל לינקדאין. מידע חסר יבלוט ויעשה רושם לא טוב ,או שאין לך במה להתגאות או שמילאת אותו בזילזול.

היתרון הגדול הוא שרוב הסעיפים במילוי הפרופיל הם מובנים כך שקל למלאם. חשוב למלא את הפרופיל לא רק על סמך העבודה הנוכחית שלך אלה לפרט את כל המיומנויות והניסיון מעבודות שלקחת בהם חלק בעבר. אין לדעת מה מהפרטים הללו עשוי לסייע לך או לעניין אנשים שיחפשו בפרופיל.

אם זה רלוונטי, כדאי לנצל את הפלטפורמה של פרפיל לינקדאין ולהעלות תמונות, סרטונים ומצגות.

אם יש לך תעודות, קורסים, התנדבויות, פרסים וכו' כדאי לציין ,זו אינה בבחינת התרברבות ,זה עשוי להיות היתרון שלך.

מומלץ לשים דגש מיוחד על מקטע התקציר (Summary ).

תקציר   Summary

זוהי פסקה חשובה במיוחד, לעיתים היחידה שאנשים קוראים כדי להחליט אם להמשיך ולקרוא עליך עוד או לעזוב ולכן חשוב שהפסקה תהיה מעניינת ביותר במיוחד ב2-4 שורות ראשונות שלה שאותם יראו. בכל מקרה חשוב למצות שם מידע כמו מי את/ה ומה מייחד אותך. היכולת למצות בקצרה את ייחודך היא עוד אמצעי לעבור מסך.

האם לכתוב פרופיל לינקדאין בעברית או באנגלית

תלוי בסוג העסק ובאנשים שברצונך שיקראו אליך. אם את/ה פונה רק לקהל ישראלי ולא רק מתחום ההיי טק אפשר בהחלט לשקול שכל המידע יהיה בעברית. בכל מקרה רצוי שאת התקציר תכתוב גם/רק באנגלית ואפילו לפני העברית. כנ"ל לגבי שם ומשפחה – רצוי בשתי השפות.

פרטי קשר בולטים

אם המטרה שלך היא שיפנו אליך כמה שיותר בקלות, כדאי לשקול להבליט עוד יותר את פרטי הקשר שלך.  ל LinkedIn אין כרגע מיקום מובנה לכתובת המייל במסגרת הפרופיל ובטח לו למספר הנייד , ניתן להוסיף באופן יזום את כתובת המייל ו/או הנייד במסגרת הטקסט של "contacts" וכן בנוסח ה- "summery" ופרטים אישיים.

המלצות בלינקדאין

בקש/י מאנשים המכירים אותך המלצה .אילו יכולים להיות קולגות, מעסיקים, מורים לשעבר וכמובן לקוחות . כיוון שההמלצה היא מובנית ונרשם שם מידע כמו -" מה התפקיד שמלאת בתקופה שבה היה לך קשר עם המומלץ" "מה היתה מערכת היחסים ביניכם" (הוא עבד תחתיך, לצדך ,מעליך וכו') אנשים נוטים למלא ברצינות רבה את ההמלצה ולא למהר להמליץ לשוא. לפיכך המלצה הרשומה בלינקדאין היא לטעמי חזקה ואמינה מאוד.

ככל שתהיינה עליך יותר המלצות איכותיות כך הפרופיל שלך ירשים יותר וגם יבלוט בתוצאות החיפוש של לינקדאין על פני פרופילים אחרים בעבור מי שיחפש מישהו בתחומך.