גוגל משפרת את כלי המיתוג בדף גוגל לעסק שלי (Google My Business – GMB) . מעתה יוכל בעל עסק שיש לו דף גוגל עסקי / גוגל מפות לבלוט יותר בתוצאות של גוגל במסגרת דף עסקי מקומי וליהנות מאלמנטים סופר שיווקיים ומגניבים .
גוגל מגדילה לעשות וכפי שהיא הצהירה החודש, בכוונתה להכניס תמריצים וגימיקים לעסקים נבחרים –
מעמד (ותג) של “מועדף מקומי” ושם מקוצר לעסק.
מעמד של מועדף מקומי יוענק לדברי גוגל ל 5% מהעסקים המקומיים אך טרם הוכרז מה יהיו הקריטריונים לבחירתם של אותם עסקים מועדפים.
נראה שגוגל עולה מדרגה בחיזוק דפי עסקים מקומיים / מפות ומעודדת את העסקים לטפח את הדף שפתחו ולחזק את פעילותו.
על גוגל לעסק שלי ( GMB )
גוגל יצרה את הדפים העסקיים הללו בשנת 2014 . המטרה הראשונית נבעה מהצורך שלה לקבל מידע מדויק על עסקים לשפר את תוצאות החיפוש .
כיום למשל יש לדברי גוגל 95 מיליון אנשים בכל העולם המשתתפים בתכנית המדרגים המקומיים, כאלו שמשאירים חוות דעת על עסקים מקומיים ושותפים לשיפור חווית המשתמש.
אני למשל משמשת אחת מהמדרגים וגם נעזרת מאוד בביקורות על עסקים המופיעות בגוגל לעסק שלי. הביקורות אמינות בד”כ ,יותר מפורטלים שבהם לא ברור לי המודל העסקי. בגוגל אי אפשר למחוק או לערוך ביקורת כך שמה שנכתב על עסק, מופיע. עסקים המעניקים שירות טוב וצוברים הרבה דירוגים בולטים בתוצאות החיפוש.
עם הזמן המיזם הראשוני הזה פיתח שאיפות יומרניות בהרבה – יצירת פלטפורמה מקומית שתחבר בין עסקים ללקוחותיהם .
דוגמא לחיזוק החיבור בין עסק ללקוח היא כפתור “Follow” .כפתור “עקוב” מאפשר ללקוחות לסמן לעצמם
בגוגל מפות את העסקים שברצונם לעקוב אחר פעילותם. גוגל שולח ללקוחות העוקבים אחר עסק מסויים עידכונים על אותו עסק במקום מיוחד בגוגל מפות. למשל אם אתם עוקבים אחר מסעדה כלשהי אז גוגל ישלח לכם עדכוני פוש על שעות, מבצעים ופעילות מיוחדת של המסעדה.
דוגמא נוספת לחידוש שהכניסה גוגל – Reserve with Google – פלטפורמה המאפשרת ללקוחות להזמין מקום (לשריין תאריך ושעה) אונליין כדי לקבל מאותו עסק שירות. זה יכול להיות שמירת מקום למסעדה, למספרה, לאימון כושר, לפגישה עם יועץ ולמעשה לכל עסק ש”פותח יומן ” וקובע פגישות ומועד ללקוחות.
באירוע שהתקיים ב 19 ליוני , מסרה גוגל שהיא מאפשרת לשלוש ביליון התקשרויות כאלו לקרות מדי חודש.
החידושים של גוגל לעסק שלי
לפי ההצהרות של גוגל יוכנסו לגוגל לעסק שלי בקרוב מאוד האלמנטים הבאים:
לוגו – אפשר יהיה להוסיף לוגו בחלק העליון הימני של הפרופיל
תמונת קאבר – עסקים יוכלו לבחור איזו תמונה המשתמשים יראו כשהפרופיל עולה
מודול של תמונה דינמית – תצוגה בולטת של שקפים/קרוסלת תמונות עם אפשרות להוספת כיתוב בקרוב
מתן תמריץ לעוקבים – אילו יוכלו להישלח למי שלחץ “עקוב” בדף.
אלמנטים שיווקיים – גוגל משיקה אתר חדש (חינמי) שיאפשר לבעלי העסקים מרחב גדול של עיצובים והתאמה אישית של נראות העסק .
אפשר יהיה לייצר פוסט צבעוני , להפיק פוסטרים , מדבקות ואלמנטים נוספים שניתן להדפיס או לשתף.
אין ספק שגוגל מעוניינת להפוך את התוכן הרץ בפלטפורמת גוגל לעסק שלי למגניב ואטרקטיבי יותר.
“מועדפים מקומיים” Local Favorite
לצד האלמנטים שציינתי עד כה בולטים באופן מיוחד שני אלמנטים שיווקיים נוספים –
תג מועדף מקומי ( Local Favorite ) וגם קיצור URLs /שם שיהיה קל לחפש בגוגל ובגוגל מפות.
לדברי גוגל 5% מהעסקים המקומיים יקבלו מעמד ותג של “מועדף מקומי”. גוגל מאוד מעורפלת באשר לקריטריון שהיא תשתמש כדי לקבוע מי מהעסקים יבחרו להיות במעמד זה וגם לא ניתן להעריך עדיין אילו יתרונות שיווקיים ירוויח עסק שמוגדר ע”י גוגל כמועדף . גוגל שומרת על שתיקה לגבי זה אך הצהירה באופן כללי שהיא תתגמל עסקים ששמרו על הפרופילים מעודכנים ושהגיבו טוב ללקוחותיהם .
מעמד של מועדף מקומי עשוי להיות אלמנט תחרותי משמעותי לעסקים שזכו לקבל תג הזה. כמובן לא מעט תלוי איך גוגל תבחר לתעדף את העסקים הללו , איך יוצג היתרון ואולי הכי חשוב האם ואיך הלקוחות המחפשים עסקים מקומיים יושפעו מכך.
שם ו- URL מקוצרים
הצורך לשמות קצרים הגיע לדברי גוגל מצרכי השוק ומהצורך של בעלי עסקים לשים את השם המקוצר או הכתובת המקוצרת בחומרים שיווקיים
שמות קצרים לעסקים יופיעו בשתי צורות:
g.page/shortname וגם @shortname
תוך מספר ימים יוכלו עסקים להירשם עם השם הרצוי להם ולדברי גוגל היא לא תאפשר מחטף שמות גנריים
כאשר לקוח יחפש שם או יקליד URL זה יוביל אותו ישירות לפרופיל העסקי של גוגל לעסק שלי.
בעתיד הקרוב ,משתמשים יוכלו לחפש שם מקוצר מסוג זה @shortname בגוגל מפות ולהעלות גם את הפרופיל.
בגוגל מסבירים שאמנם זאת תהיה פעולה ברמה עולמית מה שלכאורה ייצור תחרות בין עסקים בעלי שם זהה בכמה מקומות בעולם (למשל louisecafe@ בניו יורק, פאריז וישראל לדוגמא) , אך מצד שני ומבלי להכנס לפרטים גוגל מוסרים שיש להם דרך להתמודד עם סוגייה זו ולמנוע קונפליקטים מסוג זה.
גוגל מייחסים חשיבות גדולה לפלטפורמה החדשה, עד כדי כך שאפילו הם שוקלים לגבות תשלום בעד שירות זה. ב 25.4.19 הם ערכו משאל בעניין בקרב מדגם ממשתמשיהם.
בשלב זה ואולי אף בעתיד כל הטוב הזה הוא בחינם אז כדאי לנצל אותו.
הכתוב כאן מתורגמן מפרסומים של גוגל וכן ממאמר של גרג סטרלינג Google My Business adds more branding tools,
איך מקימים גוגל לעסק שלי
הקמת דף בגוגל מפות / גוגל לעסק שלי היא פשוטה ומצריכה חשבון גוגל ומעקב אחר ההוראות.
אם ברצונך שאני אקים לך את הדף , אני מבצעת הקמת דפי גוגל לעסק שלי .
השאר תגובה