האם אפשר לקדם את דף גוגל לעסק שלי בגוגל  (GMB)? מסתבר שכן וזה אפילו משתלם מאוד.

במחקר שהופיע לאחרונה ב-  Search Engine Land  ובהתבסס על נתונים ממחקר של BrightLocal מתוך  Google My Business Insights Study, בו נסרקו 580,853 תמונות מתוך  15,191 פרופילים של גוגל לעסק שלי עולה שיש קשר חזק בין כמות התמונות שקיימות בדף גוגל לעסק שלי לבין ביצועיו ונוכחותו בתוצאות גוגל.

כמו כן נמצא מתאם בין דף עם תמונות רבות לבין כמות כניסות לאתר החברה, שיחות שבוצעו מהנייד ועוד.

הידעתם למשל ש 5% מהצפיות בדף גוגל לעסק שלי מסתימות בהקלקה לאתר שלכם?

בעידן בו 48.9% מהחיפושים בגוגל אינם מסתיימים בהקלקה, ומבין אילו שכן מקליקים, כ 6% נוספים נכנסים לנכסי גוגל (ולא לאתרים ), חשוב לנצל כל פיסה של מקום בדף התוצאות של גוגל כדי להעניק נוכחות בולטת לעסק שלך.

גוגל לעסק שלי הוא בהחלט דרך מצויינת לעסקים מקומיים (וגם כאלו שמעניקים שירות בכל הארץ ולאו דווקא מקומי), לקבל יותר “שטח פנים” בדף התוצאות של גוגל.

אז הינה נתון מעניין ולא לגמרי מפתיע – דפי גוגל לעסק שלי עם יותר מ 100 תמונות מרוויחים כנראה בגדול.

הם זוכים ל:

520% יותר שיחות טלפון ( 71% יותר מפרופילים בעלי תמונה אחת)

2,771% יותר בקשות לקבלת כיוון הגעה (75% יותר מדפים עם תמונה אחת).

1,065% יותר כניסות לאתר!

גוגל מציג אותם יותר בתוצאות עם 960% יותר הופעות בתוצאות החיפוש וגם 3,459% יותר הופעות בגוגל מפות, שזה 71% יותר מאשר דפי גוגל לעסק שלי עם תמונה אחת.

נוכחות גבוהה של תמונות בגוגל לעסק שלי תתרום לדף להופיע הן כשמחפשים את העסק הספציפי בשמו 1038% או 713% יותר כשהחיפוש יהיה מסוג “גילוי” (Discovery כהגדרת גוגל) כלומר חיפוש קטגוריה או שירות/מוצר. דוגמא לחיפוש “גילוי” –  “מסעדה בהרצליה” ללא ציון שם המסעדה.

כמה נקודות למחשבה

הנתונים המוצגים במחקר הם נתונים של מתאם סטטיסטי (קורלציה)  כלומר מצביעים על קשר בין נתונים אך לא על הסיבתיות.

יתכן למשל שכמות הצפיות והכניסות באתר עם הרבה תמונות נובעת למשל מהסקרנות שעוררו התמונות או חלקן. למשל לקוחות מסעדה שמעלים תמונות של מנות אוכל.

יתכן גם שהמגמות בתוצאות הללו הושפעו מסוג הענף אליו שייך העסק בגוגל לעסק שלי.

לדוגמא מסעדות,מלונות ואתרי נופש נוטים להיות יותר מצולמים ע”י הצרכנים ולא כל עסק יכול להעלות סוג כזה של תמונות. מצד שני יתכן שגוגל בוחן עסקים לפי הענף שאליו הם שייכים והאינדיקציה שלו היא לגבי אותו ענף. האם גוגל יניח שמסעדה שיש לה יותר תמונות היא פופולריות יותר?! (ביקרו בה יותר, צילמו יותר, חוו יותר).

יש המדברים על חשיבות מקור התמונה – האם אילו תמונות שהעלה העסק עצמו (משם המשתמש של הדף) או התמונות הועלו לקוחות.

להערכתי רצוי להעלות גם וגם, זה המצב הטבעי יותר. אם אין מדובר בעסק שבו נהוגה העלאת תמונות ע”י לקוחות, אפשר לעודד אותם מעט לעשות כן למשל לבקש מדי פעם מלקוח להצטלם עם המוצר ולקשו להעלות. זה יתרום לדף שלכם. למשל , הלקוח קיבל הנחה או מרוצה, נצלו זאת בעודו בחנות, בקשו ממנו להצטלם עם המוצר ולהעלותו לדף ישירות מהנייד שלו.

קידום SEO לדף גוגל לעסק שלי

למרות שמאמר זה התמקד בעיקר בהשפעת כמות התמונות בדף גוגל לעסק שלי, אפשר לעשות בדף עוד כמה פעולות שבהחלט יועילו לו הן ברמה השיווקית והן בהיבט של SEO.

אם רוצים להבליט את הדף בגוגל כדאי שיהיו לו לא רק תמונות רבות אלא גם ביקורות (רצוי חיוביות כמובן ורצוי עם תמונה).

עסק מרובה ביקורות הוא עסק חיי ופועם, פופולרי ומבוקש ולכן מבחינת גוגל – ראוי להבליטו בין מתחריו. כמובן קחו בחשבון שלקוחות מסתכלים על ביקורות ודירוג כללי של האתר וייחסו חשיבות לכך כשלנגד עיניהם תוצאות של מתחרים על אותה נישה.

גם פוסטים, אירועים ומידע מלא כמו מהות העסק (כולל מילות מפתח) , שעות פתיחה כולל שעות פתיחה מיוחדות בחגים, טלפון ואתר יסייעו ללקוחות ולגוגל למצוא אתכם יותר ויעודדו הקלקות.

קידום אתרים גוגל לעסק שלי