אתם עושים קידום אתרים בגוגל ומשקיעים בבניית קישורים , האם פעולותיכם אפקטיביות?
במאמר זה נביא שיטה לניהול תהליך בניית קישורים למטרות קידום אתר ,שיסייע לכם לקבוע האם קצב בניית הקישורים שעושה לכם מקדם אתרים משמעותית בהשוואה לקצב בניית הקישורים הטבעיים לאתר כלומר קצב הוספת הקישורים שהאתר מקבל ללא קידום אתרים בגוגל ופעולות יזומות של מקדם אתרים.

 

איסוף הנתונים

ע”מ לבחון את נושא הקישורים יש לוודא כי האתר רשום בכלי הוובמסטר של גוגל.
את הנתונים מגוגל וובמסטר טולס  Webmaster toolsיש להוציא מתוך Traffic Links או בעברית תנועה – קישורים לאתר שלי.
באזור זה תוכלו לראות מי מקשר לאתרכם:
• מי מספק את המספר הרב ביותר של קישורים
• התוכן המקושר ביותר שלך
• איך הנתונים שלך מקושרים

 

יש לבחור באפשרות פתיחה של מי מספק את המספר הרב ביותר של קישורים ולהוריד את הקישורים האחרונים לקובץ  CSV.
ניתוח הנתונים
שימוש בנתונים בכדי לזהות האם האתר טרום תקופת קידום האתר  קבל קישורים בקצב שהוא גבוה מהקצב הנוכחי אחרי שהחלנו קידום אתרים ובניית קישורים?

יש לשמור את הקובץ שהורד כגיליון אקסל בעל שתי עמודות
1. כתובת הדומיין המקשר
2. תאריך

בשלב הבא יש לפצל את הנתונים על בסיס התאריך בו התחלתם קידום אתרים. נניח שהתחלתם את הליך בניית הקישורים לפני כחצי שנה כל שעליכם לעשות הוא להעתיק את הקישורים של החצי שנה האחרונה לעמודה חדשה. עמודה חדשה זו תייצג את המידע לאחר תחילת תהליך בניית הקישורים ע”י מקדם אתרים.

במקביל לעמודה זו יש לבנות עמודה חדשה נוספת אשר תכיל את הקישורים מלפני תהליך הקידום.

הטבלה אמורה להראות כך:

קישורים קישורים לאחר  תהליך הקידום קישורים לפני תהליך הקידום תאריך

עכשיו ניגשים ליצירת הגרף.
יש להוסיף גרף מסוג Pivot כאשר הנתונים מכילים ספירת הקישורים לקבוצת תאריכים של חודש/שנה. מעבר לגרף העמודות מומלץ להוסיף גרף מגמה על גבי העמודות בכדי לבחון ביתר קלות את הקצב.
ניתוח התוצאות
שיפוע גרף המגמה הקווי ממחיש באופן ברור את ההבדל בין קצב בניית הקישורים לפני תהליך הקידום ואחריו. אם לא ניתן להבחין בהבדל סביר להניח שמשהו אינו עובד קשורה בהליך הקידום שבחרתם.