איך להיות ראשון בגוגל – ב’
01.01.0001
ארכיון

הקמת אתר “ידידותי” קידום אתרים

במאמר הקודם סקרתי את האפשרות לבנות אתר חינם והדגשתי שלמי שמעסיק את עצמו באיך להיות ראשון בגוגל ,מומלץ להמנע מלבנות אתר חינמי (למעט יוצאים דופן ) .

הסברתי למי בכ”ז אפשרי לשקול אתר חינם ומתי (אם בכלל) ניתן לקדם אתר כזה ולהביאו להיות ראשון בגוגל.

רוב האנשים כאמור מוכנים לשלם ולהשקיע באתר שלהם וגם כאן יש הבדלים שנובעים לא רק מנותני השרות לבניית אתר אלה גם מהתמורה שאתם מקבלים.

מהו האתר האידיאלי לקידום אתרים

מי ששואל את עצמו עוד טרם בנה אתר איך להיות ראשון בגוגל ומציב זאת כמטרה חשוב שיקח בחשבון מספר שיקולים שינחו אותו בבחירת האתר שיבנה.

בשלב זה מומלץ (אם כי לא הכרחי) להתייעץ עם מקדם אתרים ולתכנן את המאפיינים של האתר. מקדם אתרים מברר את הצרכים והמטרות שלשמן האתר קם ומה בעל האתר מעוניין לכלול באתר ומכין לבעל האתר רשימת דרישות שיש לבנות על פיהן את האתר הספציפי .לאחר שהאתר באויר, נערכת בדיקה ע”י המקדם אתרים שאכן כל האלמנטים לקידום אתרים אכן הוכנסו.

המלצה חמה שלי בתוכ מקדמת אתרים למי שמעוניין לבנות אתר היא לא לחסוך בעלות הקמה ראשונית ולבנות אתר המותאם לך tailor made . זהו האתר עם עלות ההקמה גבוהה יחסית ( כ 5000 ש”ח ומעלה בהתאם לאתר). אתר כזה נכתב ומותאם לכם באופן אישי והוא יכתב לרוב ב”קוד פתוח” (דירשו זאת). בד”כ כשהעסק גדל או התחרותיות מתחזקת עולה הצורך להוסיף לאתר אלמנטים שונים. אתר כזה נותן לכם גמישות מיירבית לצרכים המשתנים שלכם.נכון שכרגע אתם לא רואים מה עוד תצטרכו בהמשך אך בד”כ יש רצון להוסיף ולשנות ואז לא נעים לשמוע ש”אי אפשר”. אתר הבנוי עבורך הוא גם אתר שמקדם אתרים יכול להתאים בצורה אופטימלית לקידום אתרים ולהביאו להיות ראשון בגוגל בצורה אידיאלית. מקדם אתרים יכול לבקש שינויים במבנה ובקוד כדי לשפר את הישגיו ודרוגו. אתר שניתן ליישם עליו את המלצותיו של מקדם אתרים , יוכל להשיג תוצאות טובות יותר בתחרות על המקומות הראשונים בגוגל ובטווח ארוך יהיה זול יותר לעשות למענו קידום אתרים.

המשמעות של אתר הכתוב בקוד פתוח היא שאנכם תלויים במתכנת ספציפי, כל תכנת יכול בכל שלב להכנס לקוד, לשנות, להוסיף ולהבין את המערכת בקלות. הדבר חשוב במיוחד היות ובד”כ תכנת שיודע שאתם “בידים שלו” יתאמץ פחות מאשר כזה שיודע שאתם יכולים לעזבו בכל שלב. כשאתם כבולים לתכנת הוא לא תמיד יגיב מהירות שהייתם מצפים לקבל ממנו שרות,יפריז בעלויות על כל בקשה לתכנות (וכמעט תמיד יש בקשות כאלו בעיקר אם מעורב מקדם אתרים) ואתם בידיים שלו לתמיד. אמנם לא כל תכנת יעשה זאת אבל זאת תלות לא בריאה ולפעמים יקרה ביותר. כאשר אתם בונים אתר בקוד פתוח לגמרי (ללא includes חלקיים שחוסמים גישה לכל מיני אלמנטים) אתם קונים חופש – חופש לשנות ולהוסיף, חופש לבחור איחסון ומתכנת שיעניקו לכם את השרות המשתלם ביותר, חופש להגיע למקום ראשון בגוגל מבלי מגבלות טכניות של מבנה כובל.

ודאו גם שהאתר לא כבול לחברת איחסון ספציפית ושאתם יכולים בכל שלב לבחור את חברת האיחסון שבה אתם רוצים לאחסן את האתר

יש בוני אתרים שמתנים את עלויות הקמת האתר באיחסון אצלם. גם כאן רצוי לקחת בחשבון את עיקרון התלות המגבילה. כמו כן , כשבוחרים חברת איחסון רצוי לבדוק מי ה”שכנים”שיושבים ביחד איתכם על השרת – האם הרבה אתרים או מעט, האם “כבדים” שיזללו הרבה זמן טעינה, האם אתרים בעלי אופי “מפוקפק” וכו. כדאי לברר האם השרת נותן שרות טוב או שלמשל מבצע תיקונים ומושבת בתדירות מרגיזה. כשבוחנים היכן לאחסן יש לבדוק גם אם השרת יתן לכם מענה של טעינת דפים סבירה( כ 2-3 שניות זמן טעינה לדף) . אתר שעולה לאט מפסיד נקודות זכות רבות בקידום אתרים. כשם שאנו חסרי סבלנות לדף הנטען באיטיות כך גם העכביש של גוגל.

ולסיכום , כאשר אתם נמצאים בתחום בו התחרות גבוהה ואתם מצפים שהעסק ירצה להתברג במיקומים הראשונים בגוגל , כדאי לשלם בהתחלה בעבור בסיס טוב ולחסוך עלויות קידום אתרים בהמשך.