תוכן לאינטרנט שמביא לידים
10.04.2011

שיווק באמצעות רשתות חברתיות כבר הפך מזמן מטרנד מסקרן לערוץ שיווק המובנה בתקציביהן של חברות ועסקים זעירים כאחד. ממחקר שנערך בתחילת שנת 2011 לגבי שימוש ב INBOUND MARKETING  עולה ששיטת שיווק זו הולכת ותופסת חלק משמעותי בתקציב השיווק של חברות ומגמה זו רק מתחזקת בהשוואה לשנת 2009 ושנת 2010. עוד נמצא כי עלות ליד (לקוח פוטנציאלי) המגיע בשיטות אלו זולה ב 62% מאשר עלות ליד המגיע משיטות השיווק הקלאסיות (פרסום מודפס, דיוור ישיר, טלמרקטינג וכד’).האמצעי המרכזי לטיפוח באמצעי השיווק הללו קרי רשתות חברתיות, בלוגים ואתרי אינטרנט הוא כתיבה בהם וכתיבה מרובה.
להלן פירוט ההשלכות שיש לכתיבה לאינטרנט על קידום אתרים בגוגל ועל שיווק באמצעות INBOUND MARKETING
יצירת תוכן לאינטרנט
השגת לידים מתחילה בראש ובראשונה מיצירת תוכן איכותי באתר, בבלוג או ברשתות חברתיות.
תוכן לאינטרנט יכול לבוא במגוון צורות ופלטפורמות –  בלוגים, ספרים אלקטרונים, מאמרים, קטעי וידאו, תמונות וכו’. מידע יכול להיות גם  מחשבוני המרה, תחזית (מזג אויר/אסטרולוגית/מצב הים וכד’ ),מפות וכל מידע שעשוי למשוך גולשים להגיע ולהתעדכן.
ההיגיון הוא ברור – כאשר הגולשים יכנסו פעם אחר פעם לאתר לאורך תקופה, תגיע גם ההזדמנות שבה הם יצטרכו את השירות או המוצר שאנו מספקים ורבים הסיכויים שהם יזכרו בתודעתם את האתר שלכם באופן חיובי. גם אם אנו לא נכיר את הלקוח, הוא יסתובב בתחושה כי הוא כבר מכיר אותנו ומרגיש “בבית” באתר שלנו. עכשיו נותר להשלים את תהליך המכירה.
תוכן תורם לקידום אתרים בגוגל
התועלת שבכתיבת תוכן איכותי באתר רבה לא רק במובן השיווקי של השגת לידים אלה גם בהיבט של תהליכי קידום אתרים בגוגל שכן תוכן איכותי מעשיר את האתר במילות מפתח ,מייצר תנועת גולשים לדפים אלו (ושהות ממושכת בדף), שיתוף, אזכורים, תגובות גולשים ולייק למיניהם. פרמטרים אלו חשובים לקידום האתר באינטרנט במיוחד לאחר שילוב האלגוריתם תוכן החדש של גוגל.
בלוגים – תוכן יעיל במיוחד
בלוגים הינם מקור תוכן יעיל במיוחד להשגת לידים שכן בבלוג מתאפשר לכם לשוחח באופן אישי יותר ולהעלות נושאים פחות פורמליים ו”ממלכתי” מה שהופך אותו לרוב למעניין יותר. באמצעות כתיבה בבלוגים ניתן לייצר  אינטראקציה עם הקוראים ,לשאול שאלות ולבקש תגובות, ללמוד על דעתם ביחס למוצר חדש או לחליפין מה היו רוצים שחסר כרגע ולנהל דיאלוג באמצעות אזור תגובות הגולשים.
הנגשת התוכן למנועי החיפוש
לאחר שכתבתם מאמר או דף תוכן אחר לאתר ,הנגישו אותו למנועי החיפוש על ידי צעדים בסיסיים הקרויים קידום אתרים באינטרנט ( SEO ) –
השתמשו במילת מפתח שאותה אתם רוצים לחזק בהיבט של קידום האתר במנועי החיפוש ותנו לגוגל להבין שמילה זו דומיננטית יחסית (אין צורך לעוות את תוכן הדף רק כדי ליצור צפיפות מלאכותית לאותו ביטוי כפי שנהוג לעשות בקידום אתרים בגוגל על ידי מקדמי אתרים, מספיק שהדף יהיה עשיר במילים רלוונטיות לתחום ומדי פעם תשתמשו במילת המפתח כל עוד אין זה בא על חשבון עיוות התוכן ופגיעה במסרים לגולשים. כדי לחזק מילת מפתח מסוימת מומלץ גם להוסיפה לTITLE ל DESCRIPTION – ואם אפשר גם ל- URL . פעולות אלו אינן מצריכות בהכרח עבודה של מקדם אתרים ורובכם יוכל לעשות זאת בעצמו (או אחרי הדרכה קלה של מקדם אתרים )