למי שטרם ניסה, אני רוצה להמליץ על סרגל כלים חינמי ומאוד שימושי ש”יושב” על דפדפן כרום או פיירפוקס . Seoquake מספק הרבה מידע שימושי למי שעוסק בכתיבת תוכן, קידום אתרים ,מחקרי שוק וגם עבור מנהלי אתרים.
איזה מידע ניתן לקבל מ SeoQuake
אני משתמשת בסרגל הכלים הזה כמעט על בסיס יומיומי לצרכי קידום אתרים ,בדיקת מילות מפתח וכמובן מודיעין מתחרים/מחקרי שוק באינטרנט.
היתרון הגדול של סרגל כלים זה שהוא מספק במבט אחד תמונה רחבה ,אמינה ומדוייקת על הרבה נתונים הקשורים בקידום אתרים של אתר וגם בהשוואתו לאתרים אחרים.
בזכות זמינות הנתונים הללו אפשר לקבל החלטות מהירות וגם בהירות איך להמשיך לחקור את המידע.
את רוב המידע שבסרגל אפשר להשיג כמובן בעוד מגוון דרכים אך שוב, כאן הנתונים מרוכזים ,מסוכמים וחינמיים. אם הייתי צריכה להשיג את המידע באמצעים אחרים זה היה גוזל הרבה יותר זמן וצלילה לכל כלי בנפרד.
דוגמא – כשמצלצל אלי בעל אתר ורוצה קידום אתרים ,אני מסתכלת איך נראה הדף הראשון בגוגל לביטוי מפתח רלוונטי ויודעת “לפי העין” (כן כמו בבישול) עד כמה קל/קשה יהיה לקדם אותו.
סאוקואק Seoquake לכותבי תוכן
כותבי תוכן לאינטרנט המודעים לדרישה שהתוכן ישרת גם קידום אתרים, לא יכולים להתעלם מתגי TITLE, DESCRIPTION וצפיפות מילת מפתח.
לאחר כתיבה קולחת של תוכן והעלאתו לאויר יכול כותב התוכן או מנהל האתר לבחון איך הדף נראה בעיני גוגל ואם יש צורך לבצע התאמה לקידום אתרים.
ב” Diagnosis” (שבסאו קווק) אפשר לראות מה רשום בתגי הטיטל והדסקריפשן, האם כמות התוים בכל תג היא אופטימלית , איך הכותרות (H) של הדף ,התמונות ועוד נתונים.
ב “DENSITY” אפשר יהיה לבדוק מה צפיפות מילות המפתח (בדף הנסרק), אילו מילים (בנות הברה אחת / שתיים/ שלוש וכו’) הן הדומיננטיות בדף.
כמובן שכמקדמת אתרים זה משמש אותי לבדוק מה מיקוד האתר וכמובן לגבי מתחרים .
זוהי (עוד) דרך קלה וזמינה לדעת אילו מילות מפתח אתר כלשהו מתאמץ לקדם. מה צפיפות מילת המפתח ה”מקובלת” בענף וכו’.
איזה עוד מידע אפשר לקבל מסאו קווק
אפשר לראות באמצעותו בדרך קלה ומדוייקת נתונים כמו:
1. כמה דפי URL שגוגל (BING, יאהו,יאנקס וכו’) סרקו באתר ,או במילים אחרות – “כמה דפים יש באתר” לפחות בעיניהם של מנועי החיפוש (בשביל לדעת כמה דפים יש באמת אפשר להעזר למשל ב A1 anlyzer ׂ
אני יכולה להשוות בקלות את המתחרים היושבים בדף הראשון לתוצאות גוגל.
2. מה גיל הדומיין- ותק ברשת הוא פרמטר שעשוי להשפיע על קידום אתרים וסמכותיות אתר בעיני גוגל.אתר חדש לעומת מתחרים ותיקים צריך להזיע יותר…
3. מתי גוגל סרק את הדף בפעם האחרונה (לא את האתר, את הדף שעליו אתם מריצים בדיקה )חשוב לדעת מתי גוגל ביקר
4. היסטוריה של האתר מבחינת מה שגוגל סרק לאורך השנים .
5. מי האדם שהדומיין רשום על שמו – לעיתים אפנה אליו אם אין לי דרך לדעת מה שם בעל העסק…
6. כמה קישורים יש לאתר (לא מדוייק במיוחד אבל בכ”ז נותן סדרי גודל)
7. כמה לייקים ,פלוסים של גוגל, טוויטים וכו’ יש לדף הנבדק (לא לאתר כולו)
8. מדדים של סמכותיות האתר .נלקח מכלי Semrush שהוא כלי טוב ,צריך להכיר את מגבלותיו .אחת מהן היא שהוא לא מדוייק לאתרים בעברית.
איך מורידים את Seoquake
רושמים Seoquake ונכנסים לאתר, מורידים את הגרסה לדפדפן הרלוונטי לכם. לעתים בפיירפוקס הוא יעשה בעיות ,יש להגדיר בהגדרות פיירפוקס שיאפשר שמירת היסטוריה.
השאר תגובה