הרבה מדובר לאחרונה על שינויים צפויים של גוגל אשר יכו קשות באותם אתרים המשתמשים בבוני קישורים “רעים”. מיהו בונה הקישורים הקשוח? והאם אנחנו צריכים לפחד מהשינויים הצפויים?
אם לפני כמה שנים אפשר היה להשאיר קישורים באופן חופשי בלי להתייחס למיקומם ואיכותם היום הדברים מתנהלים אחרת בייחוד אחרי השינויים של פינגווין – קישורים צריכים להיות איכותים אשר נבנים מתוך מחשבה, הם אמורים להיות ידידותיים עבור הגולשים ולא עבור מנועי החיפוש.
שני שלבים לבניית קישורים
להיות בונה קישורים קשוח זה ממש פשוט מצריך רק שני שלבים פשוטים:
- מציאת אתר יעד
- הכנסת קישור
כדי להמנע מבניית קישורים “רעים” צריך בראש ובראשונה לחשוב על קישורים רלוונטיים שימושיים אשר לא יהווה ספאם של הרשת ובו זמנית לא יפגעו באתר אותו מעוניינים לקדם.
איך בונים קישורים “טובים”
שלב ראשון בבניית קישורים “טובים”
מציאה של אתר יעד: לפני שמתחילים חשוב למצוא את מילות המפתח אשר מנחות אתכם בחיפוש. הרעיון הוא להרחיב את מעגל מילות המפתח לביטויים רלוונטיים אחרים בתחום. כאשר תבצעו חיפושים אם כל מילות החיפוש שמצאתם תוכלו למצוא מגוון בלוגים עשיר מאוד בתחומים הקשורים לביטויים. בזמן החיפוש חשוב להיות יצירתיים ולהשתמש גם בביטויים ארוכי זנב. במהלך החיפוש חשוב לערוך רשימה רק של האתרים העומדים בתנאים הבאים:
- אתרים עם תוכן קבוע ויציב
- אתרים המנוהלים ע”י אנשים אמיתיים
- אתרים שתוכנם ערוך היטב וללא שגיאות כתיב ודקדוק
- אתרים שהמודעות בהן מכובדות
- אתרים בהם יש עמוד יצירת קשר
שימו לב, אתם מעוניינים באותם אתרים המשמשים אוכלוסיה אנושית, גם אם קהל היעד שלה קטן. חוות קישורים ובלוגי ספאם לא יסייעו לכם בקידום.
שלב שני השגת הקישור
חשוב להגיע עם דרך מקורית בה תוכלו “לשתול” קישור ועם תוכן מקורי ואיכותי. נסו ליצור קשר עם מנהל האתר תוך שליחת הודעה ייחודית ורלוונטית לאתר. חשוב שתסביר איך התוכן שלך יכול לסייע לאתר ולהעשיר אותו במידע. לגבי התוכן חשוב שלא יהיה מאמץ להכניס קישור בביטויים מסויימים. הקישור צריך להיות טבעי לטקסט ורלוונטי. אם אין באפשרותכם ליצור קישור שכזה הוסיפו קיושר דרך שם הכותב ומקורו.
שלב שלישי באופן אנושי
קישורים איכותיים הם אותם קיושרים התורמים לכולם: לבעלי האתרים ולגולשים בו זמנית. ברור שאותו קישור צריך להיות רלוונטי מבחינה אנושית. לא הייתם מעוניינים לראות קישורים בנושא הורדת שיער מתוך אתם צעצועים לתינוקות.
חשוב שתדעו להעריך את בעל האתר בו אתם מעוניינים להוסיף קישור, תנו לו את יכולת השיפוט וההחלטה לגבי התוכן אותו אתם מספקים הוא לא חייב לכם כלום. אם תרצו להשיב קישור בתמורה חשוב שתעשו זאת דרך פוסט עתידי.
שלב רביעי תוכן שימושי
חשוב להקפיד שהתוכן יהיה מקורי ולא עוד שכתוב של מאמר קודם. תוכן מקורי שיש בו ערך עבור הגולשים. תמיד מומלץ להוסיף דעה או ניסיון אישי של הכותב זה מעניק לתוכן ערך רב ופן אישי. לא צריך להמציא את הגלגל רק צריך להציג את התוכן באופן מקורי כך שאנשים יאהבו לקרוא אותו, זכרו אנשים אוהבים לקרוא סיפורים טובים.
מסקנות
בניית קישורים איכותית מקנה חסינות מפני שינויים עתידיים של מנוע החיפוש. אך בניית איכותית לוקחת זמן, אנרגיה, והשקעה מרובה. לא צריך לבנות מסה של קישורים אולם מספיק כמה קישורים איכותיים והיא זו שתביא לשינוי בדירוג ושינוי בטראפיק.
מאמר נחמד וממצה לעניין הקישורים … אך עדיין מדובר על עבודה קשה ומייגעת להשיג קישורים בדרך זו. לא ציינת שום משקל בעניין ה-pr של האתר הפוטנציאלי לקישור – האם זה לא חשוב לדעתך ?
מה שמעודד לפי המאמר זה שלא צריך הרבה קישורים איכותיים על מנת להתקדם במעלה הגוגל לדף ראשון ולהגביר את הטראפיק … נקווה לטוב,