בקרוב שוב עדכונים מגוגל
מאט כץ מגוגל – טוען כי בקרוב שוב עדכוני פנדה, פינגווין וקישורים
מתוך עדכון של בארי שוורץ
הבטיחו קצב מסחרר בענף קידום אתרים…אז הינה זה בא שוב –
מאט כץ, מנהל את חטיבת הספאם בגוגל, מצהיר בכנס SMX, כי צפויים בקרוב שוב שינויי פנדה ופינגווין באלגוריתם של גוגל, וכן שינויים הקשורים בקישורים.
בהצהרתו אומר כץ, כי צוות איכות החיפוש פועל להטמעת שינויי פינגווין משמעותיים, מבין היותר מדוברים במהלך שנת 2013.
שינוי פינגווין אחרון תועד כפינגווין 3 באוקטובר 2012, לפניו במאי 2012 היה פינגווין 2 ואילו הגרסא הראשונית שוחררה באפריל 2012. ככל הנראה, יהיה השינוי הבא, שינוי אשר יכה גלים בתעשיית ה SEO.
לעומת זאת, שינוי פנדה צפוי כבר ביום שישי (15/3) או שני הקרובים (18/3). עדכון פנדה האחרון בגרסא 24 היה ב- 22 לינואר, שהיה עדכון מאוחר יחסית לעומת רצף עדכוני פנדה הקודמים.
שינויים נוספים קשורים בקישורים ממוקדים. מאט כץ טוען, כי גוגל שמה לה למטרה לפגוע בכל אותם אתרים, המשתמשים ברשת קישורים (מדובר על קישורים בקידום “שחור” – קישורים קנויים). ככל הנראה, תשוחרר גרסא הפועלת נגד אותם קישורים כבר במהלך השבוע-שבועיים הבאים והיא תכסה נתח רחב יותר של רשת הקישורים.
פעולה כזו תשפיע על כלל אתרי הספאם שקודמו בצורה בעייתית ונשפר את איכות התוצאות לגולשים.
מה מה שגורם לנו להרהר לגבי הזמן שיקח לעדכון להגיע לארץ ולחשוב על מקדמי האתרים שיתיאשו מהתחום ויצטרכו לספק תשובות ללקוחות
המלחמה בקישורים ממוקדים … מבורכת. מחכה לעדכון של שינויי פנדה בכליון עיניים.
אני לא מבין איפה הבעיה בקניית קישורים לאתרים הרי צריך קישור טוב שיעזור לאתר להתרומם קישור טוב עולה כסף רב, למה שאתרים טובים לא ירוויחו כסף ממכירת קישורים עם האתרים שלהם טובים, למה רק גוגל צריך להרוויח כסף משיווק ברשת האינטרנט, תפסיקו להיות צבועים אם רכישת קישורים הם חלק מקידום אתר תתחילו גם אתם לקנות קישורים, מי בכלל קבע מה נכון ומה לא נכון לקידום אתר, מי שמוכן להשקיע כסף רב על קניית קישורים כנראה שהאתר חשוב לו מאוד.
התייחסותי לתגובת איש שלטי פלומבה
קודם כל אני לא אשת גוגל אלה גם כלי משחק קטן כמו כולם מול הענק הזה שעושה לא מעט שטויות ודברים לא הגיוניים.
דווקא במקרה הזה של קישורים קנויים יש מגמה הגיונית- אפשר לקנות קישורים טובים אבל אז הקישור לא צריך להעניק PR כלומר “כוח” בקידום האתר בשיטות האורגניות. גוגל עושה הפרדה בין קידום בתשלום ששם תשלמו כמה שתרצו ותקבלו כמה שיותר במה. לעומת המודל שבו גוגל בוחר מי ראוי וציבור הגולשים נותנים בגוגל אמון שהבחירה היא באתרים האיכותיים באמת.
מה זה איכותיים? על זה מבוסס כל קידום האתרים האורגני!
הבעיה בכ”ז שיש מלא פרצות בעסק. למשל גוגל “אוכל” קישורים מסין,רוסיה…זבל של קישורים שמצליחים לקדם אתר ולא אפרט עוד כשלים שפוגעים בקו האיכותי עליו הצהיר.
תודה
ורדה