האם גם לך יצא להציץ בתוצאות גוגל מהנייד ולתהות מדוע האתרים ה”רגילים” מופיעים כל כך למטה?
האם בכלל יש טעם לעשות קידום אתרים אורגני כאשר מקומם של האתרים נדחק כל כך?
אנו נמצאים בתקופה מאתגרת בה גוגל מנסים להרוויח יותר ויותר את תשומת לב הגולש על חשבון העסקים המסחריים , עכשיו נותר לשאול – עד כמה באמת גוגל השאירה לנו קצת ביזנס מלבד לעצמה?.
נציץ בנתוני התנועה בגוגל ברבעון הראשון של 2019
כאשר מנכ”ל גוגל מר סאנדר פיצלי נשאל ע”י הקונגרס בארה”ב בדצמבר 2018 סט של שאלות שעניינם לאן הגולשים פונים בדף התוצאות, הוא סיפק מידע מתחמק ועמום.
לעומת זאת ספק המידע Jumpshot דווקא מצליח לשפוך אור עם נתונים שאמנם נמדדו רק בארה”ב וללא אפליקציות אך הנתונים מציירים תמונה המאמתת את החשדות.
להלן נתונים כפי שמסרה חברת המידע Jumpshot מהרבעון הראשון של שנת 2019:
ברבעון ראשון של 2019 בוצעו מעל 150 מיליארד חיפושים בגוגל קום ארה”ב.
48.96% מהחיפושים הסתיימו באי הקלקה הלאה להמשך קבלת נתונים.
51.04% האחרים שהגיעו לדף התוצאות של גוגל המשיכו כך:
- 41.45% פנו לתוצאות אורגניות של אתרים ברשת (רגילים, שאינם של גוגל)
- 5.9% נוספים פנו לתוצאות אורגניות של נכסי גוגל
- 3.58% פנו לתוצאות ממומנות של אתרים
- 0.11% פנו לתוצאות ממומנות של נכסי גוגל
המידע נמדד מתנועת חיפוש באינטרנט הן במחשבים נייחים והן בניידים ומראה שלמרות העליה באחוזי אלו שבכלל לא מקליקים או המודעות הממומנות , עדיין החיפושים האורגניים מאוד נוכחיים וחזקים.
למעשה על כל 1 קליק בתוצאות הממומנות יש 11.6 הקלקות בתוצאות האורגניות מה שאומר שקידום אתרים אורגני עוד חי ובועט .
נתון מעניין נוסף הוא ש 6.01% מכל החיפושים מסתיימים בקליק מגוגל ישר לנכס אחר של גוגל ( maps , waze, sites, news, play, blog, drive, images, youtube ועוד).
רובם מקבלים נתח קטן מהתנועה של גוגל . אך לעומת זאת יוטיוב מקבל יותר מ 6% מאותם ההקלקות, בעיקר מחשבים נייחים! .
החדשות הרעות: ברבעון הראשון של 2019 גוגל הסיתה קרוב ל 12% מכל ההקלקות בחזרה לאתרים בבעלותה (נקראים אתרי “אלפבית”) והיא עדיין ממשיכה להעניק לגולשים את המידע שהם צריכים מבלי שיצטרכו להמשיך ולחפש הלאה בתוך אתרים אחרים.
נ.ב חדשות הגרועות הן שהנתונים הללו אפילו לא כוללים את החיפושים מניידים שהסתיימו בהקלקה אל אפליקציות בבעלות גוגל (כמו יוטיוב, גימייל גוגל מפות וכו’).
מסתבר שההרגשה שפחות ופחות קליקים זמינים למפרסמים ולבעלי אתרים שעושים קידום אתרים אורגני היא לא מופרכת…
אפשר להגיד שבמהלך שלושת השנים האחרונות , בחיפושים מבוססי דפדפן נתח היעילות של החיפושים האורגניים (ה CTR ) צנח ב 13% שכן גוגל טורחת יותר ויותר לספק את הגולש עוד לפני שהוא צריך להמשיך הלאה ולהקליק על אתר כלשהו וגם מהסיבה שגוגל העלתה את ה CTR (היחס בין צפיה להקלקה) של התוצאות הממומנות ב 75% כי גם ממודל זה היא מכניסה לעצמה רווחים.
מדוע להיות דווקא אופטימיים לגבי קידום אתרים ודווקא בישראל
למרות שהנתונים הציגו טון פסימי באשר להשתלטות של גוגל והיעילות הפוחתת של התוצאות האורגניות , צריך לקחת בחשבון מספר גורמים:
המידע המופיע כאן נאסף בכ”ז ע”י חברה אחת בלבד ומתוך גוגל קום ארה”ב.
בישראל למשל יש לקידום אתרים הרבה יותר השפעה והתוצאות האורגניות חזקה הרבה יותר –
נכון, גוגל מציג בנייד אמנם מודעות ממומנות וגם תמונות ו/או תוצאות של גוגל מקומי אבל מסתבר שלגולשים יש ככל הנראה נטייה לגלול אוטומטית את דף התוצאות למטה ולמרות הכל להגיע אל התוצאות האורגניות!.
עד כדי כך זה קורה עד שגוגל עצמה הציבה מודעות הממומנות למטה כדי שאנשים יכנסו אליהם מכח אותו הרגל!
גם אם האחוז היחסי של המקליקים על האורגני פחת, סה”כ כמות המחפשים גדלה משמעותית בשלוש השנים האחרונות וכמובן שבהשוואה למצב לפני 5 או 7 שנים כלומר כולם נהנים משפע של חשיפה וטרפיק.
94% מתנועת החיפוש בארה”ב נמצאת בגוגל . גוגל מייצרת פי 10 יותר תנועה אליה בהשוואה למובילה שאחריה – פייסבוק .
גם בקרב אילו שמסתפקים במה שראו בדף התוצאות של גוגל ואינם מקליקים הלאה, יש הרבה מה לעשות מבחינת קידום אתרים ושימוש בטכניקות On-SERP SEO . אותם אנשים נחשפים ומושפעים מהמידע המוצג להם בתוצאות החיפוש (למשל תמונות, Schemas כמו FAQ ו How to.) גם כאן יש לקידום אתרים מקצועי הרבה מה להציע . התחרות על נוכחות בתוצאות החיפוש רק מחזקת את הצורך במקדמי אתרים יצירתיים ומקצועיים.
ותמיד כדאי לקחת את המידע בזהירות שכן:
הנתונים אינם כוללים אפליקציות כולל אילו של גוגל ואין כאן את תוספת המידע כמה גולשים מגיעים גם מהן לאתרים .
המונופול של גוגל נמצא על כוונת משפטית , מה שעשוי לרסן את גוגל ממגמת פעולות ההשתלטות שלה .
תורגם עם הפרשנות שלי מהמאמר כאן – Sparktoro
השאר תגובה