לינקדאין פרימיום יצירת לידים
09.04.2013
ללינדאין יש מגוון תכניות פרמיום המיועדות למגוון מטרות עסקיות- גיוסים של אנשי מפתח, חיפוש עבודה וכן לצרכי שיווק ושיתופי פעולה עסקיים.
במאמר זה אתייחס לתוכנית הפרימיום שמיועדת למטרת שיווק ומכירות.
ללינקדאין פוטנציאל עצום כרשת עסקית הן בשל כמות הפרופילים העסקיים שהיא מכילה מכל העולם וכן בזכות העובדה שהיא בנויה עם פלטפורמה שמכוונת ליצירת עסקים במיוחד עסקי B2B. זהו מעין לובי עסקי גדול שצריך ללמוד בה את קודי ההתנהגות ,מה עובד ולהתחיל לעשות עסקים.
בלינקדאין מאגר עצום של לקוחות פוטנציאלים ואנשי מפתח עסקיים שניתן לפנות אליהם אישית או לפרסם פרסום ממוקד.
Premium or Free ?
השאלה אם כדאי לעשות תוכנית פרימיום בלינקדאין או לעבוד איתה כמו שהיא בחינם עולה כמובן בהתייחס לעלויות הבלתי מבוטלות של ה premium.
זאת בדיוק הסיבה שאני מנסה אותה כעת במטרה לבדוק עד כמה ערך מוסף היא מספקת בתוכנית הפרימיום הן עבורי לצרכי קידום אתרים והן עבור לקוחות שעבורם אני עושה קידום אתרים בגוגל וברשתות חברתיות.המסקנות יעלו בזמן הקרוב.
גם ללא תוכנית הפרימיום ניתן לעשות למשל חיפוש מסוג “מתקדם” של אנשי מפתח אם כי לפנות אל חלקם יהיה מורכב עד חסום.
ביוצרכם חשבון Premium של לינקדין תקבלו אמצעי חיפוש עדינים יותר כלומר יותר אפשרויות פילוח להגיע לקהל יעד מדוייק יותר ולייצר פניה לאדם הנכון . מבחינת מכירות זה אומר יותר קליעות, יותר פוטנציאלים שהופכים לקוחות אך זה תלוי כמובן בלמידת לינקדאין, חשיבה שיווקית על קהל היעד שאליו ברצונכם לפנות וכמובן טיב וסגנון הפניה.
בנוסף מספקת הרשת המשודרגת כלים לטיפול במערך השיווקי ויעולו .עם תוכנית הפרימיום אתם יכולים למיין , לקטלג, לתייג, לשלוף חיפושים, ולנהל מעקב (אין דרך טובה ומלאה לייצא את הנתונים כך שללא הפרימיום צריך להעתיק למערכת חיצונית את התוצאות). הפרימיום מאפשר לשלוח (בכמות מוגבלת) פניות אישיות (גם אם הם אינם במעגל החברתי הראשון שלכם ) דבר משמעותי מבחינת הנגשת אנשי מפתח אליכם.
איתור לקוחות פוטנציאלים בלינקדאין
Lead Builder – מאפשר לאתר אנשים פוטנציאלים (לידים) לפי קטגוריות מסוגים שונים המאפשרות להגיע קרוב לקהל היעד העסקי שאליו אתם מכוונים. כמובן לפני שאתם עורכים חיפושים חשבו טוב מי קהל היעד שלכם, היכן הם נמצאים גאוגרפית, מאילו ענפי תעשייה , עם אילו בעלי תפקידים בד”כ אתם מנהלים עסקים, האם לוותק שלו יש רלווטיות? האם יש חשיבות לגודל החברה שאליה אתם פונים? טיפ : נסו לבודד כמה שפחות מרכיבים ולנסותם. למשל כאשר אתם פונים אל חברות עם 1-10 עובדים כקטגוריה אפשר לחפש בפילטר את בעל החברה/מנכל כי בחברה קטנה יש סיכוי שהוא זה שיקבל החלטה . אם אתם פונים אל חברה עם 500 עובדים הפניה צריכה להיות כנראה לבעל תפקיד ספציפי אחר מאשר המנכ”ל. למשל vp marketing
Lead Builder
1 בוחרים ADVANCED בסמוך לתיבת החיפוש מצד ימין בדף הלינקדאין
2 לוחצים על מצא אנשים Find People
3 מקליקים על בנה רשימת לידים build a Lead List משמאל למעלה
4 בוחרים קריטריון לחיפושי הלידים
כדי לקבל תוצאות (אנשים) שהם מחוץ למעגל שלכם יש להכניס מילת חיפוש או להפעיל פילטרים כלומר לחפש אנשים לפי קריטריונים מסוימים.
הכוח הוא בפילטרים
בחיפוש המתקדם של לידים בלינקדאין פרימיום ניתן לחפש אנשים לפי מגוון קריטריונים ולדעת כמה אנשי מפתח מתקבלים בכל חיפוש.
החיפוש הפשוט ביותר של אנשים הוא לפי שייכותם לחברה ספציפית
אפשר לסנן חיפושים או אף להציג תוצאות בהתאם לרמת הקשר של האנשים אליכם. בלינקדאין יש מעגלים חברתיים ממעגל דרגה ראשונה (אלו שנמצאים ברשימת ה contacts שלכם, מעגל מדרגה שנייה ,דרגה שלישית ,חברים לקבוצה משותפת או כאלו שאינם בשום מעגל שלכם
אפשר לחפש אנשים לפי תעשייה/ענף עסקי אליו הם שייכים למשל “אינטרנט” , משאבי אנוש , שירותים פיננסיים, עיצוב אפשר גם להכניס חיפוש חופשי של מילה ולאפשר למנוע החיפוש של לינקדאין להציע מילות חיפוש.
אם עניינכם עסקים רק בארץ הגדירו מיקום גיאוגרפי ישראל.
אפשר לחפש אנשים ממקומות עבודה קודמים שלינקדאין יציג בהתאם למה שהוזן בפרופיל האישי ובהתאם גם מבתי ספר , צבא, קורסים וכדומה
אפשר לחפש אנשים שהגדירו שפה (למשל דוברי רוסית) ,לפי שנות ניסיון מקצועי , בהתאם לשייכות לקבוצה כלשהי בלינקדאין ( שזה למעשה פילטר של תחום עניין ), אפשר לחפש לפי פונקציה בחברה למשל “יזם”, שיווק וכדומה (כרגע בגירסת ניסיון) , דרגה מקצועית שאותה הגדיר החבר הלינקדאין למשל בעלים, מנכל, שותף,VPוכדומה (כרגע בגרסת ניסיון) ,כמובן שניתן לחפש לפי גודל חברה וכן קריטריונים כמו במה האדם הצהיר שהוא מעוניין ברשת לינקדאין ,הון החברה ואלו שהצטרפו לאחרונה לרשת.
ניתן לחפש לידים משילוב של מספר קריטריונים כאשר כל קריטריון מצמצם את הרשימה ,יש להכניס את החיפוש בתיבת החיפוש כאשר לינקדאין נותנת לכל התחלת חיפוש את האפשרויות שעשויות להיות רלוונטיות לנו (בדומה להצעות שמציעה גוגל בתיבת החיפוש שלה) . עליכם להקיש את הבחירה שלכם ובסוף כל הבחירות להקיש DONE. למשל אם תקישו SEO תקבלו כל מני אפשרויות שיש לבחור מיתוכם
הפילטר עובד לכם חלקית? ניתן לשפר, להחליף או להוסיף קריטריונים בכל רגע נתון ולראות מה התוצאות שמתקבלות.
הגדרתם נכונה את קהל היעד? שמרו את הקריטריונים לחיפוש, שלפו חיפושים קודמים וצרו כרטסת פרופילים Profile Organizer
השאר תגובה