מדוע לפרסם בלינקדאין?

הפרסום בלינקדאין שונה מאוד מהפרסום בפייסבוק. הוא מעניק פתרונות מעולים למי שרוצה לפרסם שירות עסקי B2B או להגיע עם מוצר צריכה לקהל של אנשים בעלי הכנסה גבוהה, מנכ”לים ובכירים.

לינקדאין היא רשת החברתית עסקית המונה למעלה מ 650 מיליון חברים בכל העולם, מתוכם כמיליון וחצי ישראלים. בלינקדאין פעילים מנהלים ומקבלי החלטות, שכירים, בעלי עסק עצמאי,סטודנטים, עמותות, יזמים ומשקיעים הפועלים ברשת הזו למטרות עסקיות וחיפוש הזדמנויות.

במאמר זה אסקור את מגוון האפשרויות לפרסום בלינקדאין ולאיזה קהל יעד אפשר להגיע בפרסום.

על מנת להתחיל פרסום לינקדאין, נכנסים ל Campaign Manager  שזאת פלטפורמת הניהול של הקמפיינים ויוצרים חשבון (Create account).

ישנן מספר דרכי כניסה לאזור הפרסום ומכל אזור סדר הצעדים מעט שונה. בחלק מהקמפיינים תדרשו לדף חברה בלינקדאין / Showcase

אחת מהדרכים להיכנס לממשק הפרסום בלינקדאין

אחת מהדרכים להיכנס לממשק הפרסום בלינקדאין

הפרסום בלינקדאין אינו זול אך עם שימוש נכון בפלטפורמה ניתן לייצר פרסום אפקטיבי ומשתלם במיוחד. לכן מומלץ ללמוד ולהכיר את מגוון האפשרויות ולהיות נכונים לבצע בקרה שוטפת וכיוונונים.

תקציב צנוע לפרסום בלינקדאין עומד על 1000 דולר לחודש. בתקציב של 150 דולר ליום פרסום תזכו למעקב והדרכה של צוות תומכי הפרסום בלינקדאין, שהם ישראלים היושבים באירלנד וישמחו לעבור איתכם על הקמפיין ולתת פידבק.

לאילו קהלי יעד אפשר להגיע עם פרסום בלינקדאין

לינקדאין מאפשר לפלח את קהלי יעד שלנו ע”י מגוון אפשרויות –

א. קהל שמוגדר מתוך מערכת לינקדאין

ב. רשימות של אנשי קשר/חברות אפשר להעלות כקובץ חיצוני (למשל CRM, אקסל). 

ג. חברי לינקדאין שביקרו באתר האינטרנט שלנו. 

א. קהל שמוגדר מתוך לינקדאין

ללינקדאין מערכת מפותחת מאוד לאפיון קהל היעד לפרסום. היא שואבת את הנתונים מתוך המידע המצוי בפרופילי החברים בלינקדאין.
בין המאפיינים הנפוצים ביותר: הגדרת תפקידו של הלקוח הפוטנציאלי, הדרג אליו הוא משתייך (מנהל זוטר, מנכ”ל , בעל שליטה וכו), הפונקציה אותה הוא ממלא בארגון (כספים, אדמיניסטרציה, משאבי אנוש, שיווק וכו’).

להלן הפילוחים הנפוצים שמציעה לינקדאין להגדרת קהל היעד:

  • אזור גאוגרפי
  • פרסום לחברות – אם אנחנו רוצים שרק חברה/חברות ספציפיות יקבלו את המודעה שלנו
  • פרסום לחברי קבוצה או קבוצות מסוימות.
  •  קבוצות גיל
  • זכר/נקבה
  • פילוח תעשיות /סקטורים (למשל חינוך, ממשלתי, הייטק, רפואי וכדומה)
  • פילוח לפי גודל חברה – מחברה של אדם אחד עד חברות ענק.
  • פרסום לדרגים שונים בחברות . למשל “בעלים” , מנהל, VP, SENIOR,   איש הדרכה, CXO, מתחיל, DIRECTOR, שותף וכדומה.
  • פרסום לפי מחלקות מקצועיות למשל: בעל תפקיד במחלקת כספים, הנדסה, מנהל פרויקטים, נדלן, מכירות ועוד

מה עוד אפשר? אפשר להגדיר את הקהל שלנו לפי שנות הניסיון או מיומנויות. איך לינקדאין בוחרת קהל המוגדר לפי מיומנות כלשהי?

אם נגדיר לדוגמא שאנו מעוניינים לפנות לקהל יעד בעל אופי יצירתי, לינקדאין תחפש חברי לינקדאין שבפרופיל האישי שלהם היא תזהה רלוונטיות גבוהה לביטויים שהגדרנו, למשל “creativity”.

דרך נוספת של לינקדאין לאתר קהל לפי מיומנות היא מתוך המידע המצוי באזור ” Skills ” שפרופיל האישי של כל חבר לינקדאין .במדור Skills , נהוג לרשום מיומנויות מובילות שיש לנו ולקבל עליהן Endorsements (סוג של לייק או אישור חברתי מאחרים לכך שאכן יש לנו מיומנות כלשהי)

במסגרת אפיון קהל היעד לפרסום אפשר להגדיר גם מאפיינים הקשורים בשכלה ,למשל מוסדות הלימוד שסיימנו, מה סוג התואר או אילו נושאי לימוד נלמדו.

מתי למשל אפשר להגדיר את קהל היעד לפרסום עם הגדרות אלו? לדוגמא אם נרצה לפרסם למשל מחקר רפואי או פטנט, ונהיה מעוניינים לדייק בהגדרת הרופאים שיראו את הפרסום לכאלו המתמחים בתחום.

להרחבה בנושא אפשרויות פילוח קהל בלינקדאין קראו – טיפים לפרסום בלינקדאין

 

ב. רשימות של אנשי קשר/חברות

ניתן להעלות קובץ מטעמנו עם רשימת חברות או רשימת אנשי קשר שיהוו את קהל היעד לפרסום. הרשומה הרצויה להעלאת שמות חברות היא מינימום 1000 שמות (מכסימום 300000). המידע הנדרש לגבי רשימה של חברות לפרסום יכלול לפחות אחד מהפרטים הבאים לגבי החברות: כתובת אימייל, שם חברה, כתובת אינטרנט, URL של דף חברה בלינקדאין. אם יתווסף מידע כמו הענף בו החברה פועלת, עיר,מדינה, מיקוד יש סבירות גבוה יותר לדיוק באיתור המידע המוצלב עם 8 מליון דפי החברה הרשומים בלינקדאין.
ניתן לחלופין לספק רשימה של אנשי קשר. במקרה כזה מומלץ לספק לפחות 10,000 אנשי קשר. גם כאן נדרשים אחד או יותר מהנתונים הבאים: כתובת אימייל, שם פרטי ומשפחה, mobile device id, google user id. כדי להגדיל את מידת הדיוק מומלץ להוסיף מאפיינים כמו שם חברה, הגדרת תפקיד או מדינה.
בהעלותנו קובץ עם שמות חברות, ניתן למקד טוב יותר את קהל היעד שלנו ע”י שימוש בפילטרים שמספקת לינקדאין – גודל חברה או מיון לפי תעשייה.

ג. חברי לינקדאין שבקרו באתר אינטרנט שלנו

טירגוט מחדש של קהל מאפשר לנו למקד את הפרסום בקהל שהביע עניין במותג שלנו. כאשר אנחנו יודעים שקהל מסויים מלינקדאין ביקר בעבר בדף כלשהו באתר האינטרנט שלנו (למשל דף מוצר או בלוג) אנחנו יכולים להתאים לאותו קהל תוכן מודעת פרסום הרלוונטית לתחום העניין בו ביקר באתר. 

בעזרת פיקסל שאנו שותלים באופן יזום תוך אתר האינטרנט שלנו, לינקדאין תאתר אנשים מלינקדאין שביקרו באתר ותציג להם מודעות פרסום שבחרנו.

מידע על מבקרים באתר שגם נמצאים בלינקדאין ניתן לאסוף ע”י התקנה של LinkedIn Insight Tag באתר. ברמה הטכנית אם כבר שמנו תג מעקב המרות של לינקדאין באתר אז מדובר באותו תג.

לינקדאין תספק לנו (תוך 48 שעות מההתקנה) מידע דמוגרפי שיאפשר לאפיין ולהכיר טוב יותר את הנכנסים לאתר ולהציג להם את הפרסום הרלוונטי לדפים שבהם הם ביקרו.

יעדי הפרסום בלינקדאין

היעדים שאפשר להשיג עם פרסום בלינקדאין:

1. למתג את החברה (Brand Awareness)
2. לייצר תנועה לדף חברה בלינקדאין או לאתר אינטרנט (Website Visits)
3. לעורר מעורבות (Engagement)
4.לעודד צפיות בסרטון (Video Views)
5. ליצור לידים  במערכת מובנית (Lead Generation)
6. ליצר המרות באתר (Website Conversions)
7. להגיש מועמדות למשרה (Job applicants)

יעדי הפרסום בלינקדאין

חשוב להדגיש כי למרות שלכאורה הנטייה הטבעית היא להגיע מהר ליעד ולתוצאות כלומר לבחור ביעדים המשיגים לידים, לא בהכרח נכון לעשות זאת-

בכפוף לתקציב שיש ברשותכם, מומלץ לפעול עם אסטרטגיית שיווק בלינקדאין הכוללת פרסום בלינקדאין אך מספקת מעטפת של פעולות שיווק נוספות בלינקדאין. לפעמים נכון יותר לבחור ביעדי פרסום כמו “מיתוג” או “מעורבות” כדי ליצור אינטראקציה חשובה שתבשיל את לקוחותינו הפוטנציאלים ותהווה נדבך נוסף לעוד מגעים עם הלקוח הפוטנציאלי שבסופן ההמרה.

הנתונים מראים שבד”כ מתרחשות כ 10 אינטראקציות עם לקוח פוטנציאלי עד שהוא נע לרכישה/המרה. נקודות המגע הללו יכולות לקרות בלינקדאין למשל ע”י חשיפתו לפוסטים , תגובות לפוסטים שלו, שיח בהודעות פרטיות ופעילות בקבוצות משותפות.

אינטראקציות עם לקוח פוטנציאלי לא חייבות להשאר רק בזירה זו, אפשר לטרגט לקוחות פוטנציאלים דרך Sales Nevigator בלינקדאין ואז לאתר אותם בכל מני זירות נוספות כמו למשל טוויטר, בלוג, פייסבוק, אימייל ולנהל תקשורת באמצעותם.

למידע נוסף על אפשרויות הפילוח והרבה טיפים טובים לפרסום בלינקדאין קראו את מאמר ההמשך- טיפים לפרסום בלינקדאין