hashtags (השטג / תג הקבצה/ סימון סולמית) נועדו להבליט נושאים ברשתות חברתיות וליצור חיבור סביב נושא משותף.  בדומה לסולמיות של טוויטר ואינסטגרם גם השטג בלינקדאין , שהוצג לראשונה בשנת 2018 , כולל את הסימן # ולידו כל שילוב של אותיות, מספרים או אימוגי .  השימוש בהשטג של לינקדאין מלא ביתרונות וכדאי לנצלן היטב את כוחו להגדלת חשיפה ולמיתוג.

שימוש בסולמיות Hashtags בלינקדאין מגדיל משמעותית את החיבור בין התוכן שלכם לקהל שאתם מחפשים.

במספרים מדובר על כך ששימוש בשלושה השטגס לכל פרסום תוכן מעלה ב 25% את החשיפה של אותו פוסט ושימוש ב 5 השטגס יעלה את החשיפה של התוכן שלכם ב 50% יותר מאשר בלעדיהם.

איפה ואיך שמים hashtags בלינקדאין 

הוספת hashtags ל”עדכון” Update

מדף הבית לוחצים על Share an article, photo, video or idea

כותבים , מעלים או מקשרים לתוכן רצוי

מוסיפים hashtags

הוספת hashtags למאמרי לינקדאין

מדף הבית לוחצים על Write an article ונכנסים לדף כתיבת המאמר.

כאשר אתם מוכנים לפרסם את הטיוטא לחצו Publish בפינה העליונה הימנית ויופיע חלון פופאפ

בתוך שדה –  Tell your network what your article is about הוסיפו או העתיקו מקטע תקציר ביחד עם hashtags. זה יופיע כהבהרה מעל המאמר כשזה יפורסם.

הערה – אי אפשר לערוך או להסיר השטג לאחר הפרסום.

אפשר גם הוסיף hashtag לסיכום ולכותרת של הפרופיל האישי אך זה יביא תועלת בדיוק כמו מילות מפתח שאינן מתוייגות כלומר אין בכך יתרון .

טיפים איך להשתמש בחכמה ב Linkedin hashtags

1.כאשר אתם מעלים פרסום, תמונה או וידאו הוסיפו משפט תיאור ורצוי גם קריאה לפעולה. השטג אינו עומד בפני עצמו וזקוק לטקסט חיזוק.

2. בדיוק כמו שמתנהגים hashtags בכל מדיה חברתית , גם כאן כללו רק אותיות, מספרים ואימוגי. ללא רווחים , גרשיים, פסיקים וסימני קריאה בין מילים ,אלו ישברו את הלינק.

אפשר להוסיף סימני פיסוק מחוץ להשטג כלומר בסיום או בין השטגים .

3 כאשר יש מספר מילים ,רשמו אותם ללא רווחים למשל justdoit#

4. אל תשתמשו בסימבולים או סימני פיסוק. במקום I’m  – כך תכתבו im או במקום youre – YOU’RE

קמפיין של הילרי קלינטון למשל שהסלוגן שלה היה – i’m with her הפך בהשטג ל imwithher#

5. אמנם יש לוותר על סימני פיסוק וסימבולים אך הקפידו על איות נכון, שגיאות כתיב יפספסו את מטרת ה hashtag

6. אל תגזימו בכמות ה  Linkedin hashtags אמנם אין הגבלה על כמות הסולמיות אך לינקדאין ממליצה עד חמישה לכל פוסט. יותר מדיי השטגס עשוי להתפס ע”י האלגוריתם של לינקדאין כספאם.

7. וודאו שהפוסטים שלכם וכמובן איתם גם Linkedin hashtags מוגדרים כ”ציבוריים” כלומר מופצים לכל וללא הגבלת פרטיות אחרת כל היתרון של הסולמיות לא רלוונטי.

8. מצאו את הנישה של הענף / תעשייה שלכם. לאותה נישה יש בד”כ hashtags  אופייניים ושימוש באותם מילים בהשטגס יחברו אותכם לקהילה הרלוונטית לכם. אפשר להעזר ברשתות חברתיות אחרות כמו טוויטר, אינסטגרם , רדיט או פורומים כדי לקבל השראה מה הם ההשטגס שלכם.

9. לא כל אחד מכיר את ג’ארגון הנישה והענף ולכן אל תהססו לשלב גם השטגס כלליים ופופולריים.

10. אם הקהל שלכם ממוקד באיזור גיאוגרפי ספציפי , שקלו להשתמש בסולמית יעד גיאוגרפי. למשל seoisrael#

11 . לינקדאין נותנת לכם המלצות להשטגס בהתאם לתוכן הפוסט, שקלו להשתמש אם הן רלוונטיות

12. התחילו גם אתם לעקוב אחר hashtags שרלוונטיים למותג שלכם זה ישאיר אתכם בעניינים. פוסטים עם השטגס שבחרתם לעקוב אחריהם יחלו להופיע בפיד שלכם. את המועדפים עליכם תוכלו למסמר לדף הבית שלכם.

13. אפשר לקבל השראה לעוד Linkedin hashtags שרלוונטיים לכם – לקבל המלצות אוטומטיות שמציעה לכם לינקדאין , לבדוק אילו השטגס משתמשים קולגות.

14. עקבו אחר הסטטיסטיקה של לינקדאין אנליטיקס כדי לראות לאילו מהפוסטים שלכם היו ביצועים טובים וראו אילו סולמיות השתמשתם בהם. נהלו רישום ותיעוד של כל הסולמיות ,כולל אילו תלויי זמן ומקום כדי להשתמש בהם בעתיד.

15.לאירועים וכנסים בתעשייה שלכם יש קרוב לוודאי השטגס המפורסמים לפני במהלך ואחרי האירועים הללו , השתמשו בהשטגס האירועים הללו כדי להיות מזוהים עם מה שחם בענף שלכם.

16.הימנעו מסיטואציה בה יבינו לא נכון את משמעות  הסולמיות שלכם, הדרך הטובה ביותר לוודא זאת מראש היא ע”י חיפוש אותה סולמית בשאלות ולבחון אילו תוצאות תקבלו.

17.מותגים יכולים להשתמש ב  LinkedIn Elevate כדי ליצור השטגס של החברה. אילו יוכלו אוטומטית להתווסף לפוסטים של עובדים .

18.אם יש צורך לאזכר אדם השתמשו בסימן @ ואז את שמו. זו גם הדרך הנכונה לוודא שהוא יראה את זה. ובנוסף תוכלו לשים השטג על מילות מפתח.

19בדומה לשימוש במילות מפתח בקידום אתרים גם בשימוש בסולמיות, השתמשו במילים הנהוגות אצל הקהל שלכם, מילים נפוצות ולאו דווקא דקדוק תקני .

20.אפשר לבדוק מה מידת הפופולריות של כל Linkedin hashtag ע”י הקלדתו בתיבת החיפוש ויופיעו לנו כמה עוקבים יש לו. hashtags check

המידע מתוך הבלוג של Hootsuite