רק קומץ מהעוקבים רואה את הפוסט שלך, מה עם השאר?

כאשר אנו כותבים פוסט כדי ליצור חשיפה שיווקית אנו מייחלים לתפוצה רחבה ולהרבה תגובות ומהאנשים ה”נכונים”.

לינקדאין מציג את הפוסט רק לקומץ מה Connections שלנו .

איך נרחיב את החשיפות לפוסט עם קהל רלוונטי?

זה לא כל כך נעים לראות לייק בודד

כדי לזכות בקהל עוקבים רחב שיחכה לקרוא בשקיקה את מה שאנו כותבים עדיף לכתוב מידע מרתק ולהעלות פוסטים באופן קבוע. אבל …

רבים מאיתנו מפרסמים פוסטים באופן לא סדיר , נושאי הכתיבה ותכני הפוסטים מושפעים משיקולי העסק. במילים אחרות לא כולנו כותבים באופן שממגנט קוראים. 

הרבה חשיפה ותגובות טובות יעודדו אותנו להמשיך לכתוב, אז למה שלא נעניק לעצמנו  את ה BOOST הזה?

 

איך פוסט מקבל תפוצה אורגנית בלינקדאין

כשאנחנו מעלים פוסט, לינקדאין תחשוף אותו לקשרים (CONNECTIONS) שלנו ולעוקבים. 

אם יש לנו הרבה קשרים זאת נקודת התחלה טובה אך בדומה לפייסבוק, רק קומץ מהקשרים יראה את הפוסט.

מצד שני, ללינקדאין יש אינטרס להשאיר את חבריה כמה שיותר זמן ברשת ולגרום להם לחוויה טובה. הפצה של תכנים מעניינים זאת בהחלט אחת הדרכים לכך.  כשלינקדאין מזהה תכנים עם ערך היא תציג אותם לכמה שיותר אנשים. 

כל כך הרבה מידע מפורסם ברשת בכל רגע נתון וזה אתגר לאלגוריתם לזהות את התוכן החם והמעניין. איך זה קורה?

האלגוריתם של לינקדאין יוצא מנקודת הנחה שכתוכן מעניין, אנשים יגיבו יותר ולפיכך, יודע לזהות תוכן ש”מושך אש” (באזז), שיוצר הרבה תגובות, לייקים, ולחיצות על קישור ביחידת זמן הקרובה למועד פרסומו (כשעה ממועד פרסומו בלינקדאין). 

כשלינקדאין מזהה תוכן עם פעילות ערה, היא מניחה שמדובר במידע מעניין או מסעיר. לינקדאין תתחיל לחשוף בהדרגה את הפוסט לעוד קשרים מדרגה ראשונה (של מפרסם הפוסט) ואז גם לקשרים מדרגה שניה ושלישית שלו. כל אדם שעשה לייק/תגובה/שיתוף לפוסט, לינקדאין תציג את הפוסט בפיד של (חלק) מאלו שעוקבים אחריו. כמובן שתגובה חזקה מלייק, תגובה עם טקסט ארוך טובה מתגובה בת הברה אחת (“Thanks”…) שיתופים זה מצויין וכמובן שילוב של כולם במינון טבעי מתפרש ע”י האלגוריתם של לינקדאין כהוכחה לפוסט מצוין.

זה תמיד נחמד שאחרי כמה ימים נכנסים עוד אנשים ללינקדאין רואים את הפוסט ומגיבים אבל אם אנחנו רוצים שהאלגוריתם של לינקדאין יתרשם ויבצע את הרחבת התפוצה, הבאזז צריך לקרות עד כשעה ממועד עלייתו בלינקדאין.

אם נצליח לגרום לקבוצת אנשים לייצר את אותו “עניין” סביב הפוסט שלנו בשעה הראשונה ממועד פרסומו, (כלומר ללחוץ על הקישור, לעשות לייק, להגיב או לשתף) נגרום לאלגוריתם של לינקדאין “להבין” שהפוסט שהעלנו מעניין וראוי. אפשר להגיד שמדובר ביחסי ציבור שאנו עושים לפוסט שלנו.

לא מעט קבוצות פרגון הדדי קמו בלינקדאין ,בפייסבוק או בווצאפ בנוסח – “היי העלתי פוסט, כנסו והגיבו לי”.

נשמע נהדר אז מה הבעיה?

זה יופי כל עוד אני צריך שיגיבו עבורי אבל מה לעשות שעכשיו אני צריך בתמורה לעשות את זה לעשרות אנשים בחזרה? כל פעם אצטרך להפסיק את העבודה להיכנס ללינק של מישהו אחר מתוך כל הקבוצה הזאת? מהר מאוד נכנסות אמוציות לתמונה-

“אני מפרסם פוסט פעם בחודש ויש כאן כמה שכל יומיים מעלים פוסט…”

“אני מגיב מיד (כמו שצריך) וכשאני מעלה פוסט אנשים מגיבים רק למחרת…”

Linkedin Pod

בדיוק בשביל לחסוך את הקושי בהדדיות הזאת ובזמן הרב שזה גוזל,  נוצרו כלי SAAS שעובדים בשבילנו וזה עובד יופי!. 

אנשים מתקבצים יחד ל “פוד” קבוצת פרגון הדדית. הכלי מגיב אוטומטית לפוסט שהעלה אחד מחברי הפוד בשמם של החברים האחרים .במילים אחרות הוא יוצר הפעלה של כל הפרופילים של חברי הפוד שיכנסו לפוסט, יעשו לייק או יגיבו ואז גם מערכת הקשרים/עוקבים של כל אחד ואחד מהם (או לפחות חלק ממנה), יראו בפיד את הפוסט שלך. אני מדגישה, הרישום למערכת (דרך דפדפן כרום בלבד) מפעיל את הפרופיל אוטומטית.

מכאן בעצם אנו מקבלים תפוצה גבוהה לפוסטים, תגובות ולייקים. כמובן שברגע שכל אחד מחברי הפוסט מגיב/לייק , הפוסט שלנו נחשף גם לחלק מהקשרים שלו.

וברמה הטכנית (שתורחב במאמר נפרד) – נרשמים חד פעמית בכלי (הכלי חינם) ובתוכו מצטרפים לפוד/ים. מייד אחרי שמשתפים פוסט בלינקדאין, מעתיקים את הקישור של הפוסט. נכנסים לכלי ועושים הדבק במקום המיועד לכך וזהו. מרגע זה ובמהלך שעה מרגע הפעלת הכלי, תתווספו לפוסט בלינקדאין תגובות ולייקים מחברי הפוד. זה יקרה בשמם אוטומטית. כמובן שהם יכולים גם לכתוב תגובות בלינקדאין באופן ידני, ללא קשר.

התוצאות ברות מדידה  – מתחת לכל פוסט שאנו מפרסמים בלינקדאין נוכל לראות נתוני חשיפה וכמובן תגובות ולייקים. אפשר להשוות את ביצועיו של פוסט רגיל לזה של פוסט שקיבל בוסט מהפוד. 

פוד “רגיל” (ציבורי) 

פוד ציבורי הוא פיתרון מצוין אם מצאת פוד שכולל אנשים מהענף שלך וגם התקבלת אליו . בד”כ אין רבים כאלו אז מצטרפים למה שיש – פוד ציבורי, המכיל את כל מי שהצטרף .

מערכת הקשרים השנייה והשלישית של כל אחד מהם היא זו שתראה את הפוסטים שלך.

אותם אנשים יגיבו (המערכת תגיב בשמם) על הפוסטים שלך. ואתה על שלהם.

חלק גדול מהתפוצה הזאת לא רלוונטית לקהל היעד שחיפשת.

חלק מהתגובות שתקבל לפוסט תהיינה מאנשים שלא הגיוני שהיו מגיבים לך בטבעי. 

לדוגמא שתפת פוסט על טכנולוגיית ענן או מכשיר אוטומציה וחלק התגובות/לייקים שיופיעו הם של אדריכל,  איש נדלן ויועץ דיגיטל…

הפתרון – פוד פרטי 

אפשר להצטרף אל פודים מקצועיים לפי ענף עסקי בהם נבחר כל חבר וחבר בפוד באופן אישי על פי קריטיונים של רלוונטיות, הגדרת תפקיד ועוד. אנשים מהבנז’ה שלך, בעלי תפקידים הרלוונטיים לך. זאת העבודה שלי ללקט מתוך לינקדאין את הצוות לפוד המתאים עבורך. נבחרת אולסטארס שתתרום למוניטין שלך.

מערכת הקשרים שיש לכל אחד מהם (ואליהם הפוסט יוצג) היא מערכת קשרים מקצועית, רלוונטית ולעיתים יהיו בה אנשי מפתח שבדיוק רצית להגיע אליהם. 

למשל אתה מפרסם פוסט המיועד לאנשי רכש בחברות יצרניות בישראל. בפוד שלך נמצא מנהל שיווק של חברה X. כשהמערכת מגיבה בשמו , הפוסט שלך יוצג בפיד של הקשרים שלו. 

מערכת קשרים שלו תכלול בד”כ קולגות מהארגון שלו, כך תקבל חשיפה למשל למנכ”ל של אותה חברה, אל מנהל הרכש, מנהל שרשרת הייצור, היזם וכו’. במערכת הקשרים שלו יהיו קרוב לוודאי כמה מלקוחותיו (לקוחותיך) הפוטנציאלים , מנהלי שיווק קולגייליים, ספקים וכו’. 

הפוסט שלך יוצג להם (לחלקם) בפיד תוך ציון שאותו איש קשר אהב את הפוסט שלך. 

;